Mijn moeder heeft foto's gemaakt, en die wou ik jullie laten zien!
Nou, wat vinden jullie?
Dit zijn de laatste 2 foto's van Baloe als hengst. Gewoon buiten de wei

hirer heeft hij net de eerste verdovind gehad. Hierdoor krijgen ze een soort roesje. Ze blijven wel staan. Maar het is net een dronken paard

zo stond baloe er dus bij. Ogen half dicht. En bijna niks meer drong tot hem door, sneu he?
Hier had hij net de 2e spuit gekregen. Na deze spuit liggen ze binnen 1 minuut plat. Er waren 2 DA's bij de castratie.
Ook wordt Baloe gekluisterd. Ik moest boven op zn hoofd gaan zitten, met mijn jas eronder. Ik moest altijd blijven zitten en zn hoofd laag houden. Veel paarden kunnen stuiptrekkingen gaan maken. Gelukkig deed Baloe dat niet. Lijkt me niet de meest fijne ervaring

Eerst wedt de hele boel ontsmet...
Met een mesje snijden ze de balzak open.
Dan wordt de bal naar buiten gehaald. De bal binden ze af tussen de zaadlijder en de bal zelf....
Sneu he, dat gekluisterde beentje

the naxt one.... Omdat de DA ook een extra verdovind in de ballen had gespoten, en dat allemaal is gaan ophopen op een plek. Kwam er bij het open snijden van deze bal veel vocht met een beetje bloed vrij....
weet afbinden....
tang erop....
en weg eermee

wat ontsmettingsmiddel erover. Mooi blauw kleurtje he?
En dit hou je dan over....
En zo lag Baloe bij te komen van de castratie.
De castratie heeft 15 min. geduurt. Dit is vanaf Baloe neerging.
Ging gelukkig allemaal heel snel. Baloe liep een uur na de verdoving al weer rond te banjeren. Gelukkig is het zo snel gegaan. Ik zeg er heeeel erg tegenop....
Nou, wat vinden jullie van mijn "reportage"?