Pepper @ work in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Omarlover85

Pepper @ work in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:48

Hoi ik heb Ppepper (vroeger van paardje25) ongeveer nu 3 weekjes in mijn bezit. Ik rijd haar nu dressuurmatig en het is de bedoeling om binnen enkele weken of maanden wedstrijden met haar te starten.Ik rijd A-L niveau in België (denk ongeveer L2) maar ga met haar eerst iets lager starten. Ik kom van een paardje dus heb de overstap van paard naar pony gemaakt wegens enkele zaken (later voor mijn dochtertje enz) Pepper is bijna 12. Doordat ik ze nog niet zolang heb zijn er nog verschillende punten om aan te werken!
-Mijn houding RECHT ZITTEN!
-Het lijkt ofdat mijn spoor er vaak tegen zit maar heb echt maar een fijn bolletje aan om mijn beenhulp te versterken en ze echt wel lui is.Ook verplicht om op wedstrijd te dragen
-Hakken uitdrukken
-Handen meer dragen

Hopelijk laten jullie een leuk berichtje na wat jullie van deze combinatie vinden!
CAP eigen keuze :P

Afbeelding
Beestje stapwerk

Afbeelding
Lekker drafje en mooie beenactie, rechter zitten!

Afbeelding
Hielen uitdrukken en vooruit kijken

Afbeelding
Galopwerk

Afbeelding
Nog galop, netjes

Danku groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:51

Tja, hoe breng je dit netjes......... je zadel mag wel een maatje groter zijn :o . Je zit nu zover op de lepel dat het grootste deel van jouw gewicht achter in het zadel komt en daarmee op het zwakste deel van de rug drukt. Ik denk dat de stijgbeugels een gaatje langer er al voor kunnen zorgen dat je meer voorin het zadel komt te zitten en het gewicht toch iets beter verdeeld.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:53

Leuk paardje! ;)
Alleen lijk je wel een beetje veel aan de mond te zitten, vooral op foto 3. Dus iets meer teugel geven. De rest zij je zelf al.

Veel suc6 met trainen. :D

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:57

Idd, recht op zitten, Borsten vooruit roepen we altijd.! ;). ga trots op je paardje zitten. en hakken uitdrukken!
Ben het met Juliette86 eeens, absoluut niet onaardig of banketstaaf bedoelt maar waarschijnlijk ga je hierdoor ook sneller rechtop zitten!!

Heel veel suc6 met traine! vin voor 3 weken dat het er al supper uitziet hoor! :)
Laatst bijgewerkt door Wig_love op 20-04-09 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:58

Het is vrij netjes gezegd hoor en ik weet het maar heb niet direct budget om een 18 inch te kopen. Ik ben eigenlijk heel zacht in mijn hand hoor heb ze bijna niet vast maar moet natuurlijk wel mijn teugels nog in contact houden dus netjes aangespannen.Ook zijn dit maar moment opnames dus het gaat niet altijd even goed en ik zet er ook de iets slechtere fototjes op ;)

Wig_love

Re: Pepper @ work in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:00

Dat is ook goed van je :).
Nee dat snap ik. wintec is opzich niet een heel duur maar wel een goed zadel. alleen je moet er wel op kunnen zitten en mee rijden. ik kan er totaal niet op zitten namelijk!

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 21:10

Ja ik vind het best wel zacht zitten.Op mijn ander paardje had ik dezelfde dikke poep maar toch kwam die niet zover naar achter op het zadel :s

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:15

Ik vind het er mooi ontspannen uitzien. In de galop zou ze nog iets meer bijelkaar mogen komen maar het is een foto, dus misschien zie ik het verkeerd.
Als je rechter op gaat zitten (zoals je zelf al zegt) zal zij waarschijnlijk vanzelf al wat actiever lopen. Je zit dat zelf actiever en dit werkt, meestal, positief op je paardjes gangen en houding.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:15

Mag ik vragen wat het voor ras is?

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:20

Wat een leuke combinatie zijn jullie :D

Je zadel mag idd een maatje groter maar ook een stukje naar achteren worden gelegd. Het kan natuurlijk aan de foto's liggen maar ik heb het idee dat het zadel vrij ver naar voren ligt.

Je beugels twee gaatjes langer en dan druk je je hielen ook wel uit ;)

Heel veel succes samen met trainen!

liekatchu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:23

wat houding tips: rechter zitten, schouders naar achteren, been lang maken, het lijkt inderdaad of je er veel met je spoor in zit.
moet zeggen dat ik weinig fan ben van sporen omdat ik denk dat als je constant met je sporen er in zit je dan op een gegeven moment ook geen reactie meer krijgt.. maar even een vraagje.. hoezo sporen verplicht op een wedstrijd??
verder vind ik de pony veel op de voorhand lopen. mag wat actiever van achter worden. maargoed.
het zijn moment opnames zoals je zelf ook al zegt.
verder vind ik het er ontspannen uit zien.
en inderdaad zoals al werd gezegd denk ik dat een ander zadel je zit ook wat verbeterd.

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 21:35

Het is een kruising tussen een welsh en haflinger. Ja bij ons is vanaf de regionale proeven sporen verplicht daarom rijd ik maar met een klein bolletje dit is dus eigenlijk zo goed als niks en versterkt gwn lichtjes de beenhulpen.Ik zit eigenlijk al vrij lang en anders moet ik echt mijn been fel optrekken om haar te kunnen aanduwen.Normaal moet je met de kuit rijden maar als ik mij nog langer zet heb ik echt een slechtere zit.
@fem_daf bedoel je dan haar houding of haar hoofdje want ze loopt toch netjes aan de loodlijn?
bedankt voor de tips!!

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:49

Ze loopt idd netjes aan de loodlijn. Op sommige fotos iets erachter, maar dat kunnen momentjes zijn (mijne doet dit bijvoorbeeld wanneer hij iets moeilijk vindt).
Ik bedoelde dat als jij recht op zit, zij haar achterhand er waarschijnlijk wat makkelijker verder onder kan zetten. Je duwt haar dan zeg maar actiever omdat je zelf ook actiever overkomt. (deels fysiek, deels psychologisch).

edit: achterhand er meer onder kan ook helpen dat ze toch die kleine momentjes ook netjes op de loodlijn blijft. Ook deels het hoofdje dus :D Vind het trouwens een mooi beestje!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:57

''-Het lijkt ofdat mijn spoor er vaak tegen zit maar heb echt maar een fijn bolletje aan om mijn beenhulp te versterken en ze echt wel lui is.Ook verplicht om op wedstrijd te dragen''

Het lijkt niet zo het is geloof ik zo ;)
Ik zou ten eerste je sporen af doen en dr actief maken voor je kuit: consequent zijn: 1e keer licht drijven(met je kuiten), 2e keer wat harder, nog geen reactie, dan een tikje met de zweep.
Laat haar eerst wat actiever vanuit achteren lopen voordat je aan de voorkant werkt, ze dendert nu namelijk op de voorhand en dan is die nageeflijkheid ook niet echt.

Bontje zou ik ook onder het zadel weghalen, lijkt niet te passen en heeft geen meerwaarde.

Oja dat je sporen moet dragen bij de wedstrijden hoeft nog niet te zeggen dat je ze moet gebruiken, gewoon lekker drijven met je kuiten dus ipv. je hakken/sporen, kan je ook je beugels een gaatje langer maken :)

Ik vind het trouwens een mooie kruising, mooi kleurtje! :)

Itsmelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:14

Eerlijkgezet zit je nogal als ene zoutzak,
verder leuke pony

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:51

Ik vind je houding nogal, ja uhm ik wil het niet zo zeggen als diegene hierboven.. maar zo bedoel ik het wel
vind dat dat een beetje het beeld verstoord
Dus hakken uitdrukken, tenen naar binnen draaien, rechtop zitten, voor je uitkijken en handen meer dragen

Ook vind ik persoonlijk dat de beugels wel een gaatje langer mogen, of heeft dit misschien een reden?

Maar ik vind het wel een super leuk beestje en dat licht blauwe setje staat super.
Dus lekker door trainen en jullie komen er wel
veel succes!

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:07

Super leuk paardje om mee te beginnen!
Ik heb hetzelfde probleem gehad dat het zadel wat te klein was.
Maar door zowieso je beugels langer te maken zit je wat verder naar voren in je zadel. Doordat het zadel wat te klein is val je ook iets naar voren. verder loopt ie heel netjes.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:14

Itsmelot schreef:
verder leuke pony

Asjeblieft zeg, kan dat niet wat aardiger?

Ik vind dat je een geweldige pony hebt. Ook mij viel op dat je zadel iets te ver naar voren ligt. Probeer die iets naar achteren te leggen, en een 18 inch zadel lijkt mij idd beter.
Veel plezier nog met je pony!

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:19

Itsmelot schreef:
verder leuke pony

:')

Nauwja zeg.

Je hebt een leuk paardje. Ik weet zeker dat je houding helemaal goed komt. Gewoon lekker rijden, dan wordt het meestal vanzelf al beter ;) en goed luisteren naar de instructrice.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:23

Omarlover85 schreef:
Het is vrij netjes gezegd hoor en ik weet het maar heb niet direct budget om een 18 inch te kopen. Ik ben eigenlijk heel zacht in mijn hand hoor heb ze bijna niet vast maar moet natuurlijk wel mijn teugels nog in contact houden dus netjes aangespannen.Ook zijn dit maar moment opnames dus het gaat niet altijd even goed en ik zet er ook de iets slechtere fototjes op ;)

Leuke pony en de combi is ook heel leuk. Ik vind alleen eerlijk gezegd als je geen budget hebt om een goed zadel te kopen je ook niet aan een paard moet beginnen. Je zit inderdaad bijna op de lepel. Je kunt de rug van je pony niet verkeerd gaan belasten om maar te kunnen rijden omdat je een klein budget hebt. Klinkt hard maar het paardje gaat boven het paardrijplezier.

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 18:54

Ik heb de pony ook nog maar 3 weken hé.Ik heb al meerdere malen foto's met mijn vorig paard erop gezet en nog nooit commentaar gekregen op mijn zadel dat dit te klein zou zijn.Ik zit echt al vrij lang en ik heb nl nu eenmaal een bredere poep daar kan ik jammler genoeg niet aan veranderen.Ik heb echt wel het beste voor de pony voor endat ik geen budget heb voor een nieuw zadel van 800-900 euro is misschien wel eventjes normaal vind ik!Het is niet omdat ik even geen extra 1000 euro heb dat ik niet goed voor mijn pony zorg!Ja mijn houding is nu niet goed maar daar wordt wel aangewerkt!Bedankt aan de mensen voor de positieve tips :)

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 18:55

Heb al naar 2dehands dressuurzadels gezocht maar dit zijn meestal 17 of 17,5 inch

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:30

Je zou eens kunnen kijken wat goede zadelmakers in jou buurt zijn en kijken of hun 2e hands zadels 18 inch hebben, let wel op dat dan deze je paardje ook passen ;)
Maar ik zou eerst eens je beugels een gaatje langer maken en dan als het kan weer foto's laten maken, ik denk dat je er dan al wat beter op zit :)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:35

Ten eerste, wat heb je een schitterende pony met een schitterend setje!
Hier toch even wat punten om aan te werken:
*Je hebt je paardje pas net, is het dan niet verstandig om met CAP te rijden ;)
*Hakken uitdrukken
*Schouders naar achteren, rug recht
*Tenen naar binnen
*Handen dragen
Als je let op deze punten komt alles goed, jullie komen er wel ! :j

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:36

Leuk paardje, maar ik zou toch wel een cap opdoen.
Zeker als je het paardje nog niet zo lang hebt.
Ook iets meer naar achteren gaan zitten en hakke uitdrukken. ;)