Leuke fjord kruising: basis werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Leuke fjord kruising: basis werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:59

Hoi allemaal!

Vandaag heeft mijn zus foto's gemaakt van Zorro en mij. Het was alweer een hele tijd geleden dat er rijfoto's gemaakt waren, dus ik was benieuwd hoe het er nu uit zag. Als ik er op zit heb ik het idee dat het al best goed gaat, maar ik kwam natuurlijk wel weer heel wat verbeterpunten tegen. Het houdt ons van de straat zullen we maar zeggen..

Allereerst wat info:

* Zorro en ik hebben geen niveau. Zorro is al jaren onder het zadel, maar ze was niet goed beleerd, dankzij het rottige verleden dat ze heeft gehad.. Vorige zomer is ze goed beleerd en nu zijn we vooral bezig om de basis goed er in te krijgen en te houden. De problemen voor het beleren waren vooral dat ze geen hulpen kende, een rem zat er niet op, en het tempo was alleen maar racen.

* We zijn op dit moment dus vooral bezig met de basis: stappen en draven in het tempo dat ik aangeef, overgangen, stil staan, rechte lijnen en figuren lopen en het neusje een beetje naar beneden rijden. Daar zijn we eigelijk sinds 2 weken mee bezig. Voor die tijd mocht ze gewoon met haar koppie in de lucht. Nu word het tijd dat het neusje wat naar beneden gaat en dat gaat erg goed. Ze loopt van zichzelf nu al lekker naar beneden, en ik kan merken dat ze haar rug en achterhand gebruikt. Een heel verschil met voor die tijd! We krijgen les, dus doen dit onder goede begeleiding!

* Mede na het zien van deze foto's vallen me de volgende punten op:
- Mijn onderbenen steken uit. Geloof me, het is al iets minder geworden, maar ik blijf uitsteken. Nou is Zorro een rond paardje, en ik ben door mijn reuma niet super flexibel en dat helpt helaas wel aan mee aan een minder goede houding. Ik heb laatst zitles gehad op een equisimulator, en toen zijn we hier ook mee bezig geweest. Hierdoor is mijn houding al verbeterd, maar het blijft natuurlijk oefenen. Ik ben er dus mee bezig, en uiteraard ook met de rest van mijn houding!
- Ik weet niet of Zorro te diep loopt? Ze neemt uit zichzelf deze houding aan als ik haar wat rond vraag, maar ik lees op bokt altijd heel veel: TE DIEP!! dus tja, dat wekt bij mij wat onzekerheid op.. Ik ben van de ene kant al heel blij dat ze zo netjes loopt, ze heeft natuurlijk een kort dik halsje, dus ik vind dit al heel knap. Ik trek haar in ieder geval niet naar beneden, ze loopt echt op eigen benen en de teugels heb ik heel losjes.
- Ik val voorover en mijn onderbenen liggen vaak ook ver naar achteren. Ik heb een stille hoop dat dit komt omdat ik mijn beugelophanging veranderd heb, ik heb ze vanmorgen voor het eerst aan de achterste haak gezet, terwijl ik de riemen anders dus verder naar voren vast heb. Ik ga het morgen maar even weer veranderen.

We doen beide in ieder geval erg ons best! Ik ben benieuwd wat jullie hier verder van zeggen, houdt het wel graag vriendelijk! Foto's staan niet op volgorde.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

Toen nog even zonder zadel uitgestapt:
12. Afbeelding

13. Afbeelding

En nog even met ons lievelingetje Nathalie geknuffeld:
Afbeelding

Dit was het, ik ben benieuwd! Ik combineer dit topic gelijk maar even: Zorro krijgt een nieuw zadel en ik denk er over om een bruine te nemen, chocolade bruin, denken jullie dat dat mooi staat op Zorro? De een zegt van wel, de ander niet, en zelf blijf ik twijfelen. Daarom vraag ik hier dus maar even naar meningen.

Balou_k

Re: Leuke fjord kruising: basis werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 23:11

ik zie de foto's niet, of ligt dit aan mij ?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 23:14

exuses nu zie ik ze plots wel,

op de eerste foto's loopt ze nog wat gespannen, rugje een beetje wegedrukt, daarna zie ik een ontspannen plaatje, inderdaad af en toe te diep, maar niet zorgwekkend.

Op sommige foto's gebruikt ze haar achterhand meer als op andere foto's maar het gehele plaatje ziet er netjes uit, je benen heb je zelf al genoemd, en je valt ook wat voorover, je mag wat meer op je kont gaan zitten.

Sorry, ben nooit zo goed in commentaar geven, maar dit denk ik ervan :)

Super gave pony trouwens, ik vind het een fijn plaatje ook, je past er nog goed op.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:27

ik vind het een leuk
je geeft zelf al aan op sommige foto;s te diep mjaa daar is zeker aan te werken ! :)
ik vind het ook een hele schattige pony !
en leuk dat je er zo weer mee aan de slag bent .

succes er mee ;)

Misschien is het ook wel leuk om hier bij te komen praten *D > Pr_BillyBoy @ [HK] Mijn paard/pony is een kruising topic !

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:34

Het ziet er opzich netjes uit :)
Ik heb je verhaal even gelezen, dus ik vind dat het er goed uit ziet!
Probeer alleen niet tevel naar beneden te kijken!

Ha ook even een vraagje, is de singel nou te klein of hoort het nou zo?Want ik zie meer de riempjes aan de zijkant.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 10:38

Bedankt allemaal!

@ Janna_M: Nee de singel is niet te klein, dit is een boomloos dressuurzadel, dit zijn hele korte kleine zadels en hij heeft gewoon hele lange singelstoten. Als ik hier een langere singel aan doe, zit het voor geen meter, ik vind een kort singeltje het fijnst, deze is 55 cm ofzo.

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:44

Ik vind jullie een mooie combinatie. Op sommige foto's loopt ze erg netjes en je houding vind ik niet heel 'storend'. Dat je hier mee bezig bent vind ik erg goed van je :)

ga zo door!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 10:54

Dank je! :D Ik ben idd erg met mijn houding bezig, en het is ook al enorm verbeterd. Maar het is erg moeilijk om gewoontes af te leren terwijl je ook nog op een heleboel andere dingen moet letten :+

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:48

Oke!
Nou, weer wat geleerd! :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:54

wat een leuk beestje!
er zitten zeker goede momenten tussen hoor!
kijk je uit dat hij niet te dik word?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 13:19

Ja daar kijk ik voor uit! Zorro word dik van lucht, er zijn alweer heel wat kilo'tjes af, aangezien we deze winter niet veel hebben kunnen rijden, was ze alweer veel omvangrijker geworden.. Nu we het rijden weer op pakken en ook echt wat gaan trainen, zie ik de kilo's er af gaan! Ik hoop dat ik over een maand ofzo foto's kan laten zien dat ik er beter op zit en Zorro slanker is! We doen ons best in ieder geval!

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:12

Aller eerst, wát een gave kruising! Echt een schattigerd!
Je pony loopt idd soms wat te diep, maar ik denk als je haar met wat meer impuls rijdt(waar je nu dus mee bezig bent, achterhand en rug e.d.) dat ze zich wat meer op gaat richten, dan krijg je een hele mooie pony! Maar daar moet ze eerst de spieren voor ontwikkelen. ;)
Zelf mag je idd wat meer op je kont gaan zitten, en ik denk dan dat je benen ook wat verder naar voren komen.
Maar je kunt alles negatief bekijken.. Maar ik vind wel dat dat even gezegd mag worden.
Je doet iets wat heel veel ruiters niet doen, je hebt je hakken naar beneden en je tenen netjes naar binnen! :)
Lekker door oefenen zou ik zo zeggen. :D Komt helemaal goed!

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:09

Hey meissie!

Je fotos zien er erg mooi uit, je zit er ook mooi op!!
Ga zo door zou ik zeggen.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:13

Ik vindt het erg mooi :D ik vindt juist dat hij zoo mooi loopt en echt niet te diep hoor

garuudaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:19

ik vind dat hij mooi loopt ;) jullie zijn een leuke combi

Jeanneeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:31

Super leuk paardje heb je zeg!
Als ik je verhaal zo lees vind ik al dat het er hartstikke goed uit ziet!
Op foto 9 hangt er echt een heel boogje in je teugel, Dit is een moment opnamen dus ik weet niet hoe het verder is maar ik denk dat als je hem mooi wat ronder wil laten lopen je beter je teugels er goed aan kan blijven houden zodat je een goede verbinding met de mond houd.
Verder ziet het er al super goed uit ;)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:33

Heel erg bedankt voor alle leuke reacties! :D

@ Jeanne, klopt, ik merkte inderdaad dat ik zo nu en dan de teugels echt te los had. Wel knap dat ze dan netjes door blijft lopen, maar ik moet er wel op letten dat ik contact blijf houden!

karin_1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:11

Je mag dan nog zo'n mooie pony hebben maar je moet wel vooruit kijken en niet naar beneden :P werk daar aan dus,,

Echt een super knap paardje heb je,, succes met trainen !!

Itsmelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:16

je zit erg netjes ne je rijd haar ook goeeuwd,
alleen je kijkt nogal vele naar de grond xp

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:21

Ik heb zelf niet echt rijtechnisch commentaar, maar ik zou voor een zwart zadel gaan!
Super mooi paardje, en succes met rijden!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:26

Misschien lees ik er overheen hoor, maar watvoor kruising is zorro precies? :o

Heel leuk paard is het :j Veel rijtechnisch commentaar is al gegeven. Probeer wat rechter te gaan zitten en je benen wat minder af te steken (maar daar ben je al mee bezig ;))
Ik denk trouwens dat een bruin zadel wel heel leuk zou staan :j

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 21:14

Bedankt allemaal!! Het is super om zulke leuke reacties te krijgen!

Zorro is een kruising tussen een fjord en een welsh k, ik was inderdaad vergeten om dat erbij te zetten :+

Odiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:45

Wat een leuke Pony :D Ik vind dat hij zoo heel mooi loopt en niet te diep!

Ma_louu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:56

leuke pony:D!
ik vind dat je er netjes op zit hoor, alleen afentoe je benen iets te ver naar achter maar goed dat zei je zelf ook al;)..
en ik vind dat zorro ook netjes loopt, vind het verder niet egt te diep hoor ;)

en over dat zadel ik zou een zwarte doen;)..dat vind ik persoonlijk mooier;)!

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:24

Hij loopt mooi!
Leuk paardje ook!
Je zit er ook mooi en netjes op indd alleen je benen af en toe te ver naar achter ;)