Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

doom schreef:Heel veel overgangen gaan rijden.. je moet hem actief gaan maken..
Paarden hebben allemaal verschillende tempo's ga dus niet jagen en hem over zijn basistempo heen rijden ..
Maar veel overgangen, en je zult zien dat het beter gaat worden
anders heb je straks een paard wat heel slecht op het been reageerd! je moet het nu gewoon oplossen doormiddel van het zweepje. 

19LindA83 schreef:Misschien moet je hem gewoon weer effe lekker de wei opdoen en niks met hem doen op werk gebied.. hij is zeer jong ingereden, misschien kan ie het psychisch niet helemaal aan/verwerken.
En als ik het verder zo lees is het te snel gegaan, als longeren al niet goed gaat... je moet eerst zorgen dat dat helemaal in orde is, dat hij reageerd op je stem, dan aan de longeerlijn erop en met stemhulp hem in draf ed krijgen, daarna tegelijk met je stem je beenhulp geven zodat ie dat gaat koppelen.
Ik denk niet dat ie lui is eerlijk gezegd, maar dat ie het gewoon niet snapt. Maar wel heel goed van je dat je geen spoortjes aan doet!

19LindA83 schreef:Dan is het een kwestie van heel rustig aan doen, en echt eerst alleen longeren. Zorg dat dat voor elkaar is, dat is de basis van alles.
Probeer de eigenaren uit te leggen dat dit wel eens DE oplossing kan zijn voor het diertje en dat het voor zijn welzijn is.
Wel lastig als het niet je eigen paard is..
gelukkig maar!
was mijn pony maar zo. DUDIEFOREVER schreef:was mijn pony maar zo.
Hij is zo snel, word er af en toe gek van !

suleilitha schreef:De pony lijkt me nog niet genezen, je schrijft al dat er nog een knobbeltje zit waar nog troep uit komt, en waar troep uit komt, daar zit een ontsteking.....
Geen wonder dat het dier niet veel energie heeft, mijn advies is, een paar maanden 24/7 de wei in en dan weer kijken.
Overigens kan het niet dat de pony droes heeft gekregen doordat hij of zij nat op stal is gezet, droes is een besmettelijke ziekte die paarden van andere paarden oplopen en niet door kou vatten.

Eva_D schreef:reed je hem voor dat hij droes kreeg ook al ? en zo ja hoe liep hij toen ? hij kan ook gewoon heel slecht zadelmak zijn gemaakt

daNiielle_ schreef:Is het een idee om ermee naar buiten te gaan? Eventueel met ander paard dat voor kan gaan.
Hier gaan de jonge paarden eerst een aantal keer mee op buitenrit, zodat ze voorwaarts blijven.