Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
luckyboy5 schreef:mijn pony wodt 24 mei 3 en ik heb hem vanavond weggebracht om in te rijden, Waarom zo vroeg ?omdat hij zeer dominant is en er naar mijn idee echt aan toe.
Nou scheelt het wel : ik ben iemand die geen lange ritten maakt ,meestal rij ik maar een half uur,en dat ben ik met hem ook van plan. tevens rij ik op zn hoogst om de dag,dus er blijft voldoende rust (en spelen met zn vriendje) over!!

Citaat:Ik denk dat dit ook voor iedere paard/pony verschillend is. Sommige paarden zijn met 3 jarige leeftijd al best volgroeid, terwijl andere op hun 4de nog net een baby zijn!
horseyfries schreef:Er lopen duizenden, misschien wel miljoenen paarden rond die op hun derde beleerd zijn. Als het zou kloppen dat ze dat niet aan kunnen, zou er ondertussen allang lering uit getrokken zijn.
Urielle schreef:Het verschil is wel dat er met roken daadwerkelijk cijfers zijn van mensen die longkanker ontwikkelen, hart- en vaatziekten etc. etc. Dat is aangetoond.
Bij paarden as far as I know (nog?) helemaal niets. Het is heel gangbaar om paarden rond 2,5, 3 jaar in te rijden en mij is niets bekend over het uitvallen van paarden wat toe te wijzen is aan het vroege inrijden.
Heeft dus niks met je opa te maken, beetje raar argument.

!