Hier het allereerste topic van myn meisje; Talent van Stal EindeLoo's!
Talent van Stal EindeLoo's is een net 3jarige merrie (06-04-'06) die wij zelf gefokt hebben. Het is een Botte×Anne en ze is erg aan de maat; schoft moet nog 10cm bijkomen in vergelijking met achterhand zeg maar.
Uiteindelijk zal ze zeker 1.70m. worden en ik denk nog wel iets groter. Het is een ontzettend lieve en aanhankelijke merrie en ik heb haar zelf beleerd. De foto's zijn van afgelopen week en dit is denk ik de 15e x dat er iemand op zit. Myn zusje rydt haar ook ongeveer 1x in de week, Talent is namelijk het paard van mijn zusje. Talent heeft nog nooit een stap verkeerd gezet en sinds de 6e x stap ik al zelfstandig op en af, longeer ik haar niet meer voor ik erop ga en rijd ik niet meer (gedeeltelijk) aan de longe. Super dus.Nouja, hetgeen waar we aan werken;
- Het sterker maken (van achterhand enz.)
- Rust & ontspanning
- Aanleuning
- Reacties op hulpen
- Rechtrichten.
Hier werken we dus aan maar zijn we niet volop op aan het trainen, maar dat snappen jullie denk ik wel!
Verder proberen we de spieren juist te trainen en we werken aan de galop. De galop is haar moeilijkste gang maar zelfs daar ben ik niet ontevreden over. Ze springt altijd netjes in de goede galop aan en houdt het ook zo'n anderhalf rondje sowieso vol. Maar ze moet hier gewoon nog kracht en balans in ontwikkelen maar alles op zijn tyd.

De foto's;
Foto 1. Opstappen.

http://img524.imageshack.us/img524/3255/opstappen.jpg
Foto 2. Instappen.

Foto 3. Indraven.

Foto 4. Stappen.

Foto 5. Draven.

Foto 6. Stappen.

Foto 7. Draven.

Foto 8. Galop.

Foto 9. Galop andere kant om.

Foto 10. Draf; Mooi!

Foto 11. Uitdraven.

Foto 12. Halthouden.

Foto 13 Klaarrr...

Foto 14. Hallo!!

Foto 15. Even poseren!

Foto 16. Oogje.

We ryden haar nu zo'n 2 tot 3x in de week en gemiddeld een half uur per x en Talent lijkt er enorm veel lol in te hebben!
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening en alle kritiek en tips zijn welkom!
Ik ben iig ontzettend trots op het beestje!

Ciao

.