Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Aangezien het vriendelijker is voor de paardenmond is het juist een positief iets. 
). diktrom schreef:Ik heb ook altijd moeite om te onthouden wat "naar voren" of wat "naar achteren" gekanteld is bij het bekken.
IK bedoel dat de bovenzijde van je bekken naar voren of naar achteren gaat (Zitbeenknobbels dus tegenover gesteld)
Je spreekt over waar je het gewicht plaatst ten opzichte van je zitbeenknobbels. Als je de bovenkant van je bekken naar voren brengt zit je ook iets voor je zitbeenknobbels en vice versa. Sweetdreams schreef:Ik erger me vaak een beetje aan die reacties van tenen naar binnen, dat kan anatomisch gezien bijna niet. Je knie kan naar voren en naar achter buigen en niet van links naar rechts.
Ik weet verder niet of die reacties echt van invloed zijn op het rijden en het plaatsen van nieuwe foto's.
) en 
Sweetdreams schreef:Ik erger me vaak een beetje aan die reacties van tenen naar binnen, dat kan anatomisch gezien bijna niet. Je knie kan naar voren en naar achter buigen en niet van links naar rechts.
Ik weet verder niet of die reacties echt van invloed zijn op het rijden en het plaatsen van nieuwe foto's.
Daphne__ schreef:je knie hoeft ook niet opzij, je enkel.
noviceh schreef:Nu ik toch dit topic lees, kan iemand mij vertellen waar de termen 'pianohandjes' en 'kapstokjes' vandaan komen???![]()
Welke houding is perfect? Zolang je beide ontspannen bent en je belemmert het paard niet tegen in zn bewegingen en met je eigen lichaamshouding dan vind ik dat je een goeie houding hebt. Goed passend tuig is hierbij trouwens ook zeer essentieel! En ook Anky rijd met 'kapstokjes' hoor.

c_alsemgeest schreef:Door de nieuwere regels van HAW wordt er verwacht dat er commentaar geleverd wordt. Wanneer dit niet te vinden is in het paard en de rijderij... wordt er natuurlijk gezocht naar houding foutjes bij de ruiter
Als het commentaar 'piano handjes' of 'kapstokken'
Is en je krijgt verder geen commentaar kan je er imo van uitgaan dat het beeld verder erg goed is
Als het paard prima loopt, de ruiter hinderd niets, dan kan ik mij ook niet irriteren aan kleine afwijkingen in de houding