Maandag is Melanie ( rohotje ) langs geweest om foto's te maken van mij en me pony's

Wiz-Kid is een 3 jarige ruin, hij is nu ongeveer 2 maanden ruin en 1,5 maand bij mij.
Hij is nu ongeveer 2,5 maand onder het zadel maar daarvan 2 weken niet bereden i.v.m. casteratie herstel.

We trainen nog niet op niveau, we trainen langzamerhand naar de B toe. We doen vooral veel basis, veel figuren rijden en veel overgangen.
We zijn nu ongeveer 3,5 weekjes met het elastiek bezig, eerst rustig ermee longeren en laten wennen en van het een kwam het ander, 2,5 week geleden heb ik hem voor het eerst met een elastiek gereden, dit alles op verzoek en met begeleiding van mijn instructrice. Wiz reageert hier zo goed op dat we nu alleen nog de 1e 10 minuutjes met stiek rijden en hij er daarna afgaat. Zo gaan we het rustig afbouwen.
Het stiek hebben we erbij gepakt omdat hij dan zijn rug beter gebruikt en hij de nageeflijkheid al gelijk gaat snappen. Zo voorkom je veel spanning en hij leert het nu voor de rest van z'n leven.
Problemen waar we tegen aalopen hebben we niet, soms dat hij nog wat slecht voor je been is maar dat is puur omdat hij het nog niet snapt. We lossen dit op met een tikje van de zweep en we boeken zeer veel vooruitgang.
Leuk om te weten misschien, Wiz-Kid is een zoon van Sweet forest wizard en is een New forest.
hij komt bij http://www.forestpony.com vandaan

We starten in oktober met wedstrijden en we hebben er veel zin in!
Nog even aan de longe.
1.

Met elastiek.
2.

3.

4. Galop is nog moeilijk.

5.

6.

En zonder iets !
7.

8.

9.

10. Hier ben ik nog iets wat streng..

11.

12.

13. Hier zakt ie iets te veel en komt te weinig bij van achteren.

14.

15.

Opbouwend commentaar is welkom

Bedankt !