Dunya (fries x draver) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Dunya (fries x draver) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 16:27

Hooi Bokkers ! *D

Als eerst zal ik deze mooie bink even voorstellen.
Dunya is een fries x draver en 5 jaar.
Ongeveer 1 jaar ruin en ongeveer 2 jaar onder het zadel. Hij vind het dressuurwerk nog best moeilijk en heeft een tijd stil gestaan, maar door voldoende training gaat het goed komen.
Ik rijd Dunya bij voor de eigenaresse, het was vandaag de 3de keer dat ik erop zat, dit keer zonder de eigenaresse erbij dus was benieuwd hoe hij het zou doen. Ik heb hem eerst goed ingestapt en ben toen langzaam gaan opbouwen.
Doordat hij soms nogal wat pit heeft val ik wat naar voren, hier ga ik binnenkort goed aan werken.
Van de stap en galop heb ik geen foto's omdat mijn vader er toen niet was.

Mijn eigen commentaar: :o

* niet te breed met mijn armen
* mijn been er meer aan
* niet naar voren vallen

Graag zou ik wat tips willen, houd het wel netjes, het was pas de 3de keer dat ik erop zat en vond het vertrouwen tussen Dunya en mij het belangrijkste en het nafegelijk rijden komt later wel.
Nou genoeg gekletst hier komt hij! :o :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IJ7WO4PL.jpg

Afbeelding
Hier lijkt het of ik heel streng ben met mijn handen, dit is niet zo.
Hij is soms best bewegelijk en dit was een moment opnamen.

Afbeelding
Als laatste nog een leuke portet :)

Groetjes Evelien & Dunya !!

x_Staceyy

Re: Dunya (fries x draver) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:31

Ziet er goed uit,
wat een aparte kruising zeg, maar echt een leuk beestje!
Probeer idd zoals je zegt iets meer naar achter te zitten.
Ik zie je mama ook op de eerste 2 foto's.
En probeer je handen rechtop te houden.

Ik kom jullie 2 nog een keertje in het echt bekijken :D

xx

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:33

Ziet er leuk uit eef, probeer idd aan je houding te werken en dan word die vanzelf wel watmeer nagevelijk!
wel een leuk beestje!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 16:39

Thnx meiden!
Ik ben echt blij met hem en ga zeker aan die punten werken.
Over een maand weer foto's :)

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:08

Let erop dat je rechtop blijft zitten :) en voor de rest kan ik weinig commentaar geven want het is allemaal van dezelfde kant zegmaar :D
Leuke kruising ook :j :D

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 17:33

Ja dat rechtop zitten daar ga ik de komende tijd aan werken, ik heb er vandaag ook niet echt opgelet.
Gaat allemaal goed komen :D
Ja soms komt de draver even in hem op en gaat hij even flink draven, dat kan hij heeeeel goed :P

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:35

Wat een lekkerding Eef! :)

Zoals je zelf al aangeeft heb je je handen wat te breed. Ook vind ik dat je ze erg hoog hebt op sommige foto's. Het lijkt (voor mij) alsof er wat spanning uit je schouders komt, maar dat kan ook komen omdat je je armen zo breed hebt. Ik vind je op die foto waarvan je zegt 'ik ben niet streng met mijn binnenhand', het echt lijken alsof je streng bent. Je hebt je hand ook daar redelijk hoog en naar jezelf toe.

Waarom rijd je hem eigenlijk met een martingaal?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 17:48

Kiki :)

Thnx voor je commentaar.
Ik heb dat zo geleerd om mijn handen zo te houden, heb het al 1x eerder gehoord van iemand die ook vond dat ik ze te hoog had maar zo is het mij aangeleerd.
Op die foto waar ik zeg dat ik niet streng ben, ben ik echt NIET streng, het lijkt namelijk ook alsof ik hem terug trek met mijn binnenhand maar daar was geen spraken van. Heb ook een filmpje en daar ziet het er allemaal heel ontspannen uit.

Ik rijd hem met martingaal omdat de eigenaresse dit wil voor haar en voor mij, hij kan soms best flink een bok geven en dan heb ik het over een bok met 4 benen de lucht in en dubbel en dan gooit hij zijn hoofd de lucht in en heb je hem niet meer onder controle, dus meeste voor de veiligheid.

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:02

Een erg leuke kruizing, apart heb ik nog niet eerder gezien.
Een erg mooi paard zeg! Ik vind alleen wel dat je te streng bent met je handen, je hebt zo ook erg breed. Daar kan het ook wel door komen.
Succes verder! (:

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 18:33

adetje; Het is inderdaad een aparte kruising.
Het lijkt alsof ik heel streng rijd, maar dit is echt niet zo, doordat hij soms wat voorwaarts is doet hij zijn hoofd omhoog en komt mijn teugel 'strak' te staan. Van streng rijden is echt geen spraken. De eigenaresse heeft zelf 2 keer gegeken en vind mij ontspannen en relaxt rijden, anders had ze het zeker gezegd.

Naomi; Thnx :D

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 07:28

Hoi,

Leuk paardje!

Wel lekker arrogant voor je uit blijven kijken he, daar is zij mooi genoeg voor! Zou ik trouwens noooooit doen, zo'n rood dekje haha (bespeur je de jaloezie?).

Groetjes,
Petra

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:23

wat een leuke en geslaagde kruising, ziet er niet slecht uit voor de 3e keer dat je er op zit
zal nog flink aan elkaar wennen zijn denk ik zo, dat zal ook de reden zijn dat het er soms
wat streng uit ziet, maar dat gaat vast helemaal goedkomen
wat een stoer hoofdstel heeft Dunya trouwens

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 11:07

Petra: Dankje! Haha ja ik moet inderdaad wel wat arroganter kijken, zal er aan gaan werken ;). Haha dat dekje is van de eigenaar en ik vind hem eigenlijk wel stoer :P
JALOERS ! hahaha.

Shaddy82: Ja ik vind de kruising ook erg apart en speciaal. Ik ga vandaag voor de 4de keer rijden en het vertrouwen gaat steeds beter komen. :)
Hij draagt een engels hoofdstel :)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 13:55

ik vind deze kruisign heel eerg mooi!
friezen en dravers zijn niet bepaald mn voorkeur,maar dit vind ik een heel leuk beestje.
probeer hem lekker ontspannen wat te laten zakken,het ziet er nu wat gespannen uit.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 15:55

Jaaa de kruising is zeker mooi :D
Gisteren ook weer op hem gereden en hij liep al wat ontspannender. Hij kent mij natuurlijk nog helemaal niet goed en word dan ineens anders bereden, is heel wat voor hem.
Maar we gaan een eind komen :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 13:54

Dankje :D
Zal ik zeker aan gaan werken!

My_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 07:50

Leuk paardje! Ik vind dat je het heel goed doet, voor nog maar een paar keer met 'm gereden te hebben! Wel geeft het mij zo nu en dan de indruk alsof je je aan je teugels optrekt bij het lichtrijden. Dat kan natuurlijk ook gewoon een momentopname zijn, dat is het moeilijke aan foto's; maar aangezien het toch op een paar foto's terug komt is het misschien de moeite waard om er toch eens op te letten ;)! Hele leuke combi zijn jullie, en tot rood staat 'm pràchtig!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 15:21

Christyj138: Dankje :D Is een engels hoofdstel, gebruiken ze bij de jacht ;)

My_star: Thnx voor de tips, zoals ik al eerder had verteld kwam het naar voren vallen doordat hij nogal snel is. Afgelopen week weer paar keer gereden en ging heel goed. Heb er ook opgelet om niet teveel naar voren te vallen.
Over een maandje weer wat foto's en dan het verschil bekijken.
En dat rood staat het zeker prachtig :D

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:46

leuk paardje!
Je zit nogal gespannen op je paard(die ook gespannen loopt), wees een beetje meer relaxt, vergeet niet te ademen en lach wat meer op je paard :D Het klinkt allemaal erg flauw,maar kan een wereld van verschil maken. Ontspan je schouders,rug en armen, en je paardje zal misschien ook meer ontspannen en relaxt lopen.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:39

Erg aparte en leuke kruising. Let wat meer op je handen, want die hou je soms te breed uit elkaar en probeer je schouders meer naar achteren te richten! De nagevelijkheid komt allemaal vanzelf, het is pas de derde keer dat je op dit paard rijdt en na een tijdje krijg je echt de feeling en voel je elkaar steeds beter aan ;)
Succes.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 11:02

Milly_: Dankje voor de tips! Het rijden gaat al wat beter en ben ook goed op het ontspannen aan het letten. Dunya die wil soms echt wel eens even los gaan daarom moet ik hem wat meer bij me houden en dat voorover zitten dat komt vooral doordat hij soms wat te snel gaat, hier werk ik goed aan :) Doordat hij pas jong is hoeft hij niet al mooi nagefelijk te lopen, dit vind ik later veel belangrijker.
Ik zal zeker wat met je tips doen!

Ciaraaa; Thnx! Ja ik zag zelf ook dat ik mijn handen erg breed had, maar hij heeft ook een flinke nek dus misschien komt het daardoor haha. Maar zal daar ook op letten ;)

ikduss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:23

Wat een super leuke kruising! Commentaar is dat je je handen iets meer rechtop en naast elkaar kunt houden en rechterop. Ik heb altijd geleerd dat ik moest doen alsof ik in een stoel zit en daar mn rug tegenaan moet zetten. Dan ga je automatisch rechterop zitten.
Jullie lijken er plezier in te hebben en dat is het belangrijkste! :D

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:54

als ze er vandoor gaat niet voorover vallen en ophouding/los/ophouding/los. Ik rij nu ook zo'n racemachine en bij haar werkt dat toch haha
en uiteraard hoeft ze nog niet nagefelijk te lopen, dat komt later vanzelf wel ;)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 16:54

ikduss; Ja ik ben daar nu heel goed op aan het letten, van die stoel vind ik wel een goeie ;) Zal er aan gaan werken. Dankje.

Milly_; Ik zal meteen wat met je tip gaan doen :)

Joekel; Voorwaarts? Dat is hij dus juist teveel, ik ben hem juist aan het trainen dat hij wat minder voorwaarts word :P

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:20

Ziet er goed uit! Ik heb niet al het commentaar gelezen, maar ik zou je teugels iets korter nemen en proberen haar meer naar je hand toe te rijden, zodat ze wat nageeflijker wordt!
Succes!