En toen vond ik Rover: 10 jaar, Gribaldi x Balzflug, ruin, ontzettende knuffel, maar ook een behoorlijke gebruiksaanwijzing: hij is erg gevoelig, niet alleen tijdens het rijden, maar ook in de omgang, maar daar redden we ons al steeds beter mee. De verhuizing greep hem erg aan en daarbovenop kregen we nog te maken met mok en schimmel, waarschijnlijk door een verminderde weerstand door de stress van het verhuizen. Dat is nu redelijk over, dus nu kunnen we ons eindelijk op het rijden storten

Ons niveau: hij is getraind op M-niveau, nooit uitgebracht, maar ik wil hem graag volgend jaar gaan starten in de B, als we wat meer op elkaar zijn ingespeeld. Ik heb onderling tussen de paarden L2 gereden met mijn pony, maar zoals ik al zei heb ik nogal moeite met de overgang pony-paard: niet alleen de gangen (Rover gooit behoorlijk op en heeft mega-ruime gangen), maar ook zijn karakter en het wennen aan een nieuw paard.
Het rijden is in februari begonnen met frissige bokjes, hoe klein ook, maar die brachten me toch enigszins van m'n stuk...nu voel ik me weer lekker op hem, maar mijn evenwicht en het meegaan met zijn enorme gangen lukt me nog niet altijd even goed, hoewel het wel went. Soms zit ik hem ook gewoon in de weg, wat resulteert in nogal wat taktfouten, vooral in de draf. Als ik op mezelf let, gaat hij vanzelf beter lopen, wat dat betreft is het een prima leerpaard en leer ik komende tijd meer van hem dan hij van mij, denk ik
Hieronder dan maar de foto's, ben benieuwd naar jullie meningen! Dit is waarschijnlijk de tiende keer dat ik er écht op rij ivm de mok, slecht weer, slechte bak etc etc etc....Dingen die mij opvallen aan de foto's: galop zit ik erg onstabiel, het gaat ook zo onbeheerst nog; handen zijn toch nog niet rechtop genoeg; ook rij ik met te open handen, vind ik zelf. Verder de standaarddingen zoals tenen, handen, rechtop etc. Helaas zijn dit allemaal werkpunten....instappen
drafje
pfff, zulke grote sprongen dus....errug wennen na mijn ponietje van 1.46.....
wel goed achterbeen, zijn galop is van zichzelf al erg bergopwaarts, nu moet het nog wat beheerster...
even stappen, hier zie je mijn open handen, zo heb ik ze altijd viel me op. Op zich misschien heel vriendelijk, maar toch heb ik het idee dat ik mijn handen meer moet sluiten, als vuisten zeg maar. Met die open handen krijg ik naar mijn idee geen mooie constante nageeflijkheid.
middendraf
ook middendrafje. Doe ik hier teveel of zit ik niet goed mee, dan krijg je taktfouten....
iets lager en langer, mooie foto, want hij krult zichzelf soms nog graag op.
pfff, dit is echt zo moeilijk uit te zitten, maar dat went vast
Als ik al leer mee te gaan met mijn handen, wordt ie misschien ook wat ronder en "kleiner" in de galopHier zie je weer zo'n stuk onbeheerste galop, ik weet me duidelijk ook geen raad met mijn houding met zulke sprongen
uitdraven
EN EN EN EN EN: Ik ben voor het eerst alleen naar buiten geweest met 'em, zie hier:
).