Knappe fries Hilde @ 1e buitenwedstrijd (laatste keer B)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Knappe fries Hilde @ 1e buitenwedstrijd (laatste keer B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 22:51

Hilde is een fries van 7 jaar (Heinse x Obe) en sinds november ben ik serieus met haar gaan rijden omdat ik graag weer naar wedstrijd wilde en omdat het met mijn andere paard weer allemaal tegenzat heb ik dus besloten om Hilde om te toveren van recreatiepaard tot heus sportpaard ;)

We hebben er helaas begin dit jaar een hele maand uitgelegen ivm dubbele blessure, daarnaast rij ik maar zo'n 3x per week ivm pfeiffer maar Hilde pakt het zo superfijn op!

Ik les 1x per 2/3 weken bij Mireille van http://www.stalmireille.nl op de antoine de bodt manier.

Hilde's zwakke punt is de lengte in de hals en linksachter moet nog wat sterker worden, maar ik ben supertrots op haar en ze doet het supergoed!

Deze wedstrijd was onze laatste B wedstrijd, en onze eerste buitenwedstrijd en we werden 1e met 209 punten! *\o/*
We stonden 11 punten los van de nummer 2 dus ik ben super tevreden!

(met dank aan Ilona voor het voorlezen, ilona's vriend jan voor de foto's net zoals Maikel en bokker Raiza :D )

Begin altijd met een lekker galopje om de energie er een beetje af te halen, dan kan ze zich daarna beter concentreren ;)
Afbeelding

Afbeelding

Even wat draven
Afbeelding

Galopje met losrijden, merk vooral aan de galop goed dat ze steeds sterker wordt achter.
Afbeelding

Afbeelding

Nog een fijn stukje draven, Hilde vind het allemaal wel leuk en gezellig :)
Afbeelding

En een fijn gecontroleerd galopje
Afbeelding

fijn drafje
Afbeelding

stukje stap in de proef
Afbeelding

Drafje tijdens de proef
Afbeelding

Afbeelding

en nog een stukje stap in de proef
Afbeelding

Ben supertrots op Hilde, er zijn natuurlijk nog genoeg dingen die beter kunnen/moeten maar daar werken we dan ook hard aan :D
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 12-04-09 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Karlijntjee

Re: Knappe fries Hilde @ 1e buitenwedstrijd (laatste keer B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:52

WAUW WAUW WAUW!!!!
Wat een geweldige fries heb jij daar onder je kont zitten zeg :oo
Heb er niks op aan te merken, vind het helemaal top eruit zien! Veel succes verder met de wedstrijden!

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:54

Je lijk vrij onrustig met je hand. Let op dat je ze op een hoogte houd en ook niet te streng wordt. Verder heel mooi diertje, zitten hele mooie plaatjes tussen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 22:59

Thnx karlijntje :D

@ Upperlady, Mn hand klopt idd, als ze wat spanning heeft of zich wat vasthoudt heb ik de neiging om ze omhoog te doen, met name links(de kant die ze het eerst vastpakt)
Ben overigens niet streng met mn hand, was ik dat wel dan zou ze direct met haar kin op haar borst gaan lopen, maar ze gaan idd wel teveel omhoog en dan vooral links.
Helaas is iets afleren moeilijker dan iets aanleren, maar er wordt aan gewerkt :)

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:02

Ziet er netjes uit.
Je hand komt af en toe wel wat hoog. De lijn mond, hand, elleboog vormt dan geen recht lijn meer.
gefeliciteerd met je punten.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:10

ok vandaar. Grappig, ik heb het juist andersom. Als er spanning komt leg ik mijn handen juist lager. Ik weet hoe moeilijk het is

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:28

Inderdaad je handen Renske. ;)
Hoewel ik niet van de AdB manier hou, heb je je paard super voor elkaar. Als er meer "volgelingen" zouden rijden zoals jij dan zou dat pure reclame zijn. *D

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:39

Ze loopt super Renske, helemaal voormekaar, de L gaat ook vast goedkomen, dit geeft weer moed!
Bedenk me nu dat ik iets van commentaar hier neer moet zetten ;) iets meer halslengte geven, watmeer uitschuiven zeg maar dan is het plaatje helemaal perfect :D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:51

Zo! Dat ziet er goed uit zeg!
Idd alleen je handen en miss je tenen naar binnen draaien.
Maar op het 1e gezicht zou ik niet zeggen dat het een B proef is ;)

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:26

Jeuj renske!! Super paardje heb je!!!
het commentaar van je handen is al genoeg gegeven, dus dat weet je ondertussen al wel ;)
Heel veel succes in de L1!!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:29

Complimenten, wilde dat ik meer mensen zag op het wedstrijdterrein die hun friezen op deze manier rijden!

En dat van je handen, ach, heel herkenbaar! Zolang je je er van bewust bent, kun je er ook wat mee doen. Op een foto lijk je zelf wat gespannen en ongemakkelijk naar voren te zitten, maar dat is eigenlijk niet meer te zien op de andere. Ben benieuwd naar meer foto's van de toekomst!

Evy_duce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:26

Ziet er goed uit!

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:09

Heey meis! ziet er echt goed uit. Wat is hilde knap zeg! dat van je handen vind ik op sommige fotos idd maar er staan ook fotos bij waarbij je je handen juist erg netjes hebt. Vind dat hilde echt goed loopt, die benen !!! knap gedaan hoor. heel veel succes !!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:37

Ik wil je mijn complimenten geven *\o/* ! Ik heb je een half jaar geleden zien rijden bij een onderlinge in Eersel en toen vond ik Hilde echt kort krabbelen. Laatste wedstrijd in Eersel en zoals ook op deze foto's te zien, loopt ze echt een stuk ruimer. Ben zelf niet zo'n Frieze-fan (sorry als ik nu mensen voor het hoofd stoot :o ) maar als ik jou met Hilde zie rijden, heb ik daar helemaal geen last van :D
Jullie vliegen dadelijk ook zo verder want jullie stralen "het" uit _/-\o_

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:41

Ik vind het er erg netjes uitzien, wat een leuke combi zijn jullie :j.
Wat kleine puntjes: Je handen ogen af en toe vrij streng, probeer ze netjes bij elkaar te houden, verder mag je je hakken nog wat meer uitdrukken en soms nog wat meer je tenen naar binnen doen.

Verder keurig hoor, lekker doorrijden!

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:44

Ziet er super goed uit, probeer idd je tegen wat naar binnen te houden. Maar verder leuke combinatie! :o

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 15:28

Bedankt voor alle leuke reactie's!! *trots* *D

Mn handen(en idd mn tenen ook af en toe) wordt aan gewerkt, vind het ergens wel zonde dat als Hilde zo lekker loopt het beeld door mijzelf nog een beetje wordt verpest... maar naja dat is paardrijden, er kan áltijd wel iets anders of beter ;)

Betteke schreef:
Inderdaad je handen Renske. ;)
Hoewel ik niet van de AdB manier hou, heb je je paard super voor elkaar. Als er meer "volgelingen" zouden rijden zoals jij dan zou dat pure reclame zijn. *D

haha dank je :D
ik kan me idd heftige uitspraken van jou herinneren over AdB, maar fijn dat je zo positief bent over Hilde!!

Evelienepien schreef:
Ik wil je mijn complimenten geven *\o/* ! Ik heb je een half jaar geleden zien rijden bij een onderlinge in Eersel en toen vond ik Hilde echt kort krabbelen. Laatste wedstrijd in Eersel en zoals ook op deze foto's te zien, loopt ze echt een stuk ruimer. Ben zelf niet zo'n Frieze-fan (sorry als ik nu mensen voor het hoofd stoot :o ) maar als ik jou met Hilde zie rijden, heb ik daar helemaal geen last van :D
Jullie vliegen dadelijk ook zo verder want jullie stralen "het" uit _/-\o_

Ik vind ook niet alle friezen leuk hoor haha ;)
En thnx voor je compliment :D die oefenwedstrijd was denk ik die van 14 december, dat was onze 2e wedstrijd die we reden en de dag daarna stond ze kreupel tot eind januari, maar sinds ik haar weer op heb gepakt is het kwartje gevallen geloof ik en gaat ze echt steeds fijner en ruimer lopen :D
De laatste keer in Eersel was wel grappig met het begin van het losrijden met lange teugel liep ze echt zo lekker lomp te 'stampen' en toen ik haar wat later oppakte en meer bij elkaar had gereden hoorde je haar bijna niet meer lopen, moesten een aantal mensen die stonden te kijken behoorlijk om lachen!

Maar we oefenen hard verder hoop dat het idd zo snel blijft gaan, en we hebben er beide plezier in en dat is ook belangrijk :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:52

Wauw ziet er echt goed uit. Oogt makkelijk bij je, zoals altijd. Vind vooral de galopfoto super.

Wel heel cool om te zien hoe ver je met je 'recreatie'fries kan/gaat komen :)

Misschien zie ik jou en je vriendin nog wel eens in de bossen.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:29

He Renske!
Wat een verschil alweer met de laatste foto's die ik gezien heb van Hilde! Jullie gaan echt hard vooruit :j
Denk dat er al genoeg over je handen is gezegd en ik heb verder geen tips voor je!

mourits_pier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:52

ziet er goed uit. hoop dat het ook goed gaat in de l.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:44

Het ziet er superfijn uit Renske!! :D
Je weet je minpuntjes heel goed en werkt daaraan, dus ik zou zeggen, doorgaan zo! :)

MajjoxFliip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:47

WAUW WOOOOOOWWW OOOOOOOOOH! :):)

Wat een supersuper mooi paard ! :oo
En je rijd ook nog eens echt supergoed!
probeer alleen op sommige foto's je handen op een hoogte te houden. :)*
verder echt mega goed!
en succes in de L !

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:44

WOW Renske, wat een supergave fries. Ik ben zelf ook niet zo'n friezenfan, maar sommige zijn echt een uitzondering, en Hilde is er zeker 1 van. Denk idd aan je handen, maar daar heb ik zelf ook last van en het gaat er wel al een beetje vanaf.
Ik weet zeker dat het in de L1 ook goed gaat komen met jullie. Alvast heel veel succes en zet hem op!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:53

Hoi Renske. Wauw, mooie plaatjes! Je kijkt netjes vooruit, Hilde beweegt fijn en zo ziet dressuur er makkelijk uit. Over je handen is genoeg gezegd, maar ik weet vanuit de lessen bij Mireille dat je soms je binnenhand even naar boven brengt om het paard te laten nageven om daarna meteen weer te ontspannen. Foto's zijn echt moment opnames en je kunt trots zijn op jullie! *D

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:34

Wat een gave fries zeg! 1 van de weinige waar ik dat over kan zeggen, eerlijk waar!
(Ben niet zo'n friezen fan ;) )

Ik vind dat je er nog wel iets meer 'in' mag zitten, komt waarschijnlijk ook wel door de spanning van het paard. Als ze haar rug meer ontspant kun je ook gemakkelijker gaan zitten denk ik :)

Verder niks op aan te merken. +:)+