Ik en super schim Nimblis @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLaus_

Ik en super schim Nimblis @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 20:26

Na een hele speurtocht voor een goed paard voor de Orun cursus 2e fase allround, bood Marieke (nimmy op bokt) mij aan om haar super schim Nimblis te rijden voor de orun. Aangezien ik er een jaar geleden een keer opgezeten had om eens een ander paard aan te voelen, moeten we natuurlijk nog wel weer even oefenen samen. Vandaag zat ik er voor de 3e keer weer op, en het ging al weer beter als de vorige keer!

We rijden samen op L1/L2 niveau en er zijn nog zeer zeker punten om te verbeteren.
Zo moet ik nog leren om de momenten waar hij echt fijn gaat lopen vol te houden.
Ook moet ik 'm wat brutaler gaan rijden want ik ben volgens Marieke en de omstanders veelste lief voor hem :Y)

eigen commentaar:
* voor me kijken
* hakken uitdrukken/benen lang houden
* rechtop/op mn kont blijven zitten
* handen rechtop houden (is best lastig nu met mijn spalk)
* bovenarmen netjes langs mijn lichaam houden en een knik in mn ellebogen

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3.Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeeldingg

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

Ik sta open voor al het commentaar, maar graag wel goed onderbouwt zodat ik er van kan leren, en ons dus verder verbeteren voor het examen!

Nimmy

Re: Ik en super schim Nimblis @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:29

Daar is mn knappe vent...

Gaat idd steeds beter, de meeste knoppen heb je nu wel gevonden... Je mag m idd brutaler rijden, zet m er maar aan, hij kan wel wat hebben.. zaten wel fijne stukjes tussen, hou m daar dan ook (ok geef toe dan dat ie dan moeilijker uit te zitten is)...

Maar gaat vast goedkomen, dinsdag lekker met m lessen en zelf nog een keer met m rijden... Is ook even wennen en kijken hoe ver je bij m kan gaan...

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:30

zoals je zelf al aangeeft: probeer je hakken goed uit te drukken!
en, probeer wat 'trotser' te gaan zitten, en probeer je schouders wat naar achteren te duwen! ;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:36

ik stoor me wat aan je beugel maat
die mogen gerust wat langer

wel een knappe schimmel hoor

zet hem maar lekker aan het werk :D

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 20:40

Nimmy schreef:
Daar is mn knappe vent...

Gaat idd steeds beter, de meeste knoppen heb je nu wel gevonden... Je mag m idd brutaler rijden, zet m er maar aan, hij kan wel wat hebben.. zaten wel fijne stukjes tussen, hou m daar dan ook (ok geef toe dan dat ie dan moeilijker uit te zitten is)...

Maar gaat vast goedkomen, dinsdag lekker met m lessen en zelf nog een keer met m rijden... Is ook even wennen en kijken hoe ver je bij m kan gaan...

Gelukkig wel!
En inderdaad nog eventjes door oefenen en dan komt het vast goed!

emjam schreef:
zoals je zelf al aangeeft: probeer je hakken goed uit te drukken!
en, probeer wat 'trotser' te gaan zitten, en probeer je schouders wat naar achteren te duwen! ;)

Bedankt voor je reactie!
Ik ga het dinsdag gelijk toepassen!

onley schreef:
ik stoor me wat aan je beugel maat
die mogen gerust wat langer

wel een knappe schimmel hoor

zet hem maar lekker aan het werk :D

Ik heb de beugels expres nog wat korter omdat ik hem nog net niet genoeg voor elkaar heb om hem dan goed uit te zitten, maar ik zal het de volgende keer eens proberen!

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:51

aha moest nimmy weer werken :P

Hakken idd goed uitdrukken en ga wat meer zitten
ziet er verder wel goed uit!

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:55

k zou die sporen maar afdoen want je loopt er de hele tijd mee te prikken :=

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:57

Ziet er netjes uit, alleen je prikt aldoor met de sporen in de buik.. niet fijn :n

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:25

Nimmy.......!!!!!!!
Ik vind je te kort zitten met je beugels waardoor je ook te ver achter in je zadel zit en voorover duikt.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:31

Beugels zijn idd iets kort.. Maar moet er wel bij zeggen dat zolang je Nim er niet helemaal door hebt hij je ook niet laat zitten... Maar is idd een aandachtspuntje...

Die sporen vielen net wel mee, af en toe loopt ze idd nog teveel te prikken, komt denk ik ook door t nog moeten zoeken naar de knoppen en het durfen rijden.. Ze moest m van mij nl meer eraan rijden (die stukjes staan alleen niet op de foto, kan niet helpen en fotograveren tegelijk), vond hem te mat en te weinig activiteit van achter, dat kan hij veel meer, maar doet t niet uit zichzelf...

Ze hebben iig nog genoeg te oefenen/ verbeteren samen...

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 06:55

_Ro0sj_ schreef:
aha moest nimmy weer werken :P

Hakken idd goed uitdrukken en ga wat meer zitten
ziet er verder wel goed uit!

Dankje :)
En indd, hakken meer uitdrukken waardoor ik meer ga zitten ;)

Maaike14 schreef:
k zou die sporen maar afdoen want je loopt er de hele tijd mee te prikken :=

heel leuk lief en aardig, maar wat heb ik hieraan... ?

Haw is er om rijtechnisch commentaar te geven. En het prikken komt doordat ik voorover duik, doordat mn beugels te kort zijn, doordat ik m nog niet fijn genoeg heb ;)
Daarom een HAW topic voor rijtechnisch commentaar zodat ik er van kan leren en er aan kan werken :)

Sodeletuut schreef:
Ziet er netjes uit, alleen je prikt aldoor met de sporen in de buik.. niet fijn :n

Dankje :) zie uitleg hierboven ;)

19LindA83 schreef:
Nimmy.......!!!!!!!
Ik vind je te kort zitten met je beugels waardoor je ook te ver achter in je zadel zit en voorover duikt.

Klopt :j
maar ik moet m eerst meer voor mekaar hebben voordat ik 'm fijn kan uitzitten en dus mn beugels langer kan maken.
Maar de volgende keer dressuren zal ik iig proberen mn beugels vast een gaatje langer te doen :)

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:11

Top lau dat je een paard voor de Orun hebt.
Met veel oefenen zal je er wel komen. Dan komt het vanzelf dat je wat makkelijker op hem kan zitten waardoor de rest ook wat makkelijker gaat.
Succes nog!

xSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:20

Bij de laatste paar foto's mag je hem wat meer ronder kneden, en je hakken idd wat meer uitdrukken ( vind ik ook erg moeilijk :} )

Leuke combi, ik heb zelf ook een blauwschimmel :D

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:50

Ziet er goed uit Laura!

Ik zou ok je beugels een eind langer doen óf je sporen af. Nu is je been zo kort dat je de sporen niet goed kan gebruiken. Met je been op lengte zal dat beter gaan. De beugellengte is ook een van de redenen dat je een beetje voorover zit.
Ook lijk je op sommige foto's niet te kunnen volgen met je bekken, waardoor je wat it het zadel komt. Dat is óók weer het gebrek aan lengte in je been, waardoo je vast gaat zitten in je heup (de hoeken in de gewrichten zijn te klein voor optimale beweging).
Als je wil kan ik je wel een keertje helpen met je zit, je zit toch dichtbij :)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:57

he wat leuk om Nimblis weer een keer te zien! Gaat het goed met jullie?? (ik bedoel Marieke :p ) Hij ziet er goed uit!!
en je beugels mogen wel wat langer ja, maar is al gezegd :)

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 10:08

Alicia2u schreef:
Ziet er goed uit Laura!

Ik zou ok je beugels een eind langer doen óf je sporen af. Nu is je been zo kort dat je de sporen niet goed kan gebruiken. Met je been op lengte zal dat beter gaan. De beugellengte is ook een van de redenen dat je een beetje voorover zit.
Ook lijk je op sommige foto's niet te kunnen volgen met je bekken, waardoor je wat it het zadel komt. Dat is óók weer het gebrek aan lengte in je been, waardoo je vast gaat zitten in je heup (de hoeken in de gewrichten zijn te klein voor optimale beweging).
Als je wil kan ik je wel een keertje helpen met je zit, je zit toch dichtbij :)

Amen, hier heb ik wat aan! :)

ik zal zeker de volgende keer (dressuur) mijn beugels een wat langer doen.
En als je dat wilt, zou dat heel fijn zijn, ook met mn haf heb ik er nog best moeite mee namelijk!

Bedankt voor je reactie!

vincentlover schreef:
he wat leuk om Nimblis weer een keer te zien! Gaat het goed met jullie?? (ik bedoel Marieke :p ) Hij ziet er goed uit!!
en je beugels mogen wel wat langer ja, maar is al gezegd :)

Ja klopt, daar ga ik indd de volgende keer dus wat aan doen!

Dankjewel

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:36

ziet er netjes uit :) vind t een mooie combinatie ook.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:37

xSophia schreef:
Bij de laatste paar foto's mag je hem wat meer ronder kneden, en je hakken idd wat meer uitdrukken ( vind ik ook erg moeilijk :} )

Leuke combi, ik heb zelf ook een blauwschimmel :D

Nim rond rijden gebeurt niet door te kneden... maar snap wat je bedoelt, hij mag er meer door heen.. Gaan we zeker aan werken...

@Meike, ja gaat super met Nim en mij, na een winterstop door slecht weer nu weer lekker aan t oppakken en dat doet ie erg fijn... Hoe is t met jouw? Rijd je nog steeds paardjes van je buren?

@laus, volgende keer gaan we wel zonder beugels dressuren.... werkt ook heel fijn ;)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:39

Ziet er netjes uit!
je valt op sommige foto's wel een beetje naar voren!
succes met je cursus!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 10:40

WHAAAAAT.. miek :\ dat meen je niet :=

Alla.. wellicht te proberen :)

@Britt, dat komt door mn te korte beugels ;)
Dankjewel!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:11

xLaus_ schreef:
WHAAAAAT.. miek :\ dat meen je niet :=

als je t aandurft ;)...

Maar het helpt echt enorm, als je daarna je beugels weer indoet gaat t meteen een stuk beter...

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:29

Komt omdat je benen zonder beugels weer op lengte komen en (hopelijk) ontspannen. Als je echter weer spannng gaat opbouwen als je de beugels weer aandoet (omdat je nog steeds niet kan volgen in je bekken, of de beugellengte niet juist is, of gewoon omdat er pijnklachten zijn) heb je het probleem nog steeds niet opgelost. Je moet zowel mét als zonder beugels leren rijden: iemand die met beugels goed rijdt, rijdt niet automatisch goed zonder beugels en andersom ;)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:58

Alicia2u schreef:
Komt omdat je benen zonder beugels weer op lengte komen en (hopelijk) ontspannen. Als je echter weer spannng gaat opbouwen als je de beugels weer aandoet (omdat je nog steeds niet kan volgen in je bekken, of de beugellengte niet juist is, of gewoon omdat er pijnklachten zijn) heb je het probleem nog steeds niet opgelost. Je moet zowel mét als zonder beugels leren rijden: iemand die met beugels goed rijdt, rijdt niet automatisch goed zonder beugels en andersom ;)

Klopt helemaal, maar vaak helpt t wel even om het gevoel te krijgen, wat je dan moet vasthouden als je je beugels weer indoet.. Maar is wel even iets om op te letten..

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:39

Zo Laura, wat een leuk paard heb je onder je kont voor de orun2!

commentaar is eigenlijk al gegeven, volgens mij gaat het helemaal goedkomen!

heel veel succes en plezier ermee.

enne... sterkte met het zonder beugels rijden;) :9

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:48

Idd een leuk paardje, maar ik denk dat je niveau 2 gaat doen, want fase 2 (niveau 3) is denk ik een beetje te hoog gegrepen voor jullie als combinatie!

Verder idd zonder beugels wat zitlessen nemen is heel goed om te doen, zo leer je echt goed zitten en je been lang maken wat heel belangrijk is.

Ga je in Ede bij van Roekel de cursus doen?