Ik heb (al een behoorlijke tijd geleden) eens een HAW topic geopend.
Hierin stonden trainingsfoto's van mij met mijn nieuwe (leer)paard.
Paard liep Z2 en ik was net M2 gestart met mijn pony. Het was de bedoeling dat nadat we aan elkaar gewent waren we zouden beginnen in het M2/Z1.
Ik reed dit paard tijdens onze eerste dagen met S&T, paard werd er daarvoor veel mee gereden en ik kon net wat beter sturen. Daarbij kreeg ik om de dag begeleiding.
Ook gaf ik aan straks steeds meer de trens erbij te pakken en dat ik bezig was met vooral de basis.
Nu kreeg ik heel veel leuke opmerkingen maar ook een aantal vreemde en minder leuke opmerkingen
- Je rijdt nog maar M2, je weet dus niet hoe je met S&T moet rijden, waarom doe je dit dan?
- Je kunt duidelijk niet met de S&T omgaan, je weet niet hoe je ermee moet rijden.
Ik rijd M2, ik heb een perfect leerpaard die mij precies vertelt wanneer ik het bit niet goed gebruik (dribbel, dribbel, hoofd omhoog) en heb er begeleiding bij.
Mijn gedachte was direct; wanneer moet je dan met S&T leren rijden?
Dit dus ook direct mij vraag; wanneer mag iemand met S&T leren rijden?
Maar dat sturen hoor je echt niet op te lossen met een stangbit erbij, liefst nog zonder bit en op je zit en teugeldruk tegen de hals. Ik vind dat je elke oefening op trens rond moet hebben voor je 'm op S&T gaat rijden, stang werkt ook 6x sterker in dan een trensje. 
Lekker makkelijk zo.