Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) 

succes met de zoektocht

ikenindi schreef:ik denk dat het er aan ligt wat je de rest van de tijd doet. en hoe het paard verder wordt verzorgd en waar het staat. een paard hoeft niet persee gereden te worden, dus 2 keer kan prima. mits het daarbuiten voldoende beweging krijgt
ben benieuwd. zou toch wel leuk zijn als je straks een eigen paard hebtsucces met de zoektocht

Steefjevos schreef:Wat doet je paard dan die ene dag dat hij niets hoeft te doen? Ik hoop dat hij dan wel de mogelijkheid krijgt om los te lopen in de wei?
Het maakt qua beweging niet uit of het paard nu 6 dagen aangespannen gereden wordt of onder het zadel, het is een andere vorm van beweging maar het is niet slecht voor een paard om dan 'maar' 2 dagen ohz te rijden.
Het is natuurlijk ook belangrijk dat je paard op een dag genoeg beweging krijgt, 23 uur in een stal staan is ook niets.. Hopelijk heb je een stal gevonden met weidegang
Hij komt dan gewoon de hele dag los, kan alle dagen lekker in de wei staan. Maar ze rijd dan dus op een vereniging, en daarna gaat ze dan nog 1 dag rijden, maar ik dacht dus misschien is 1 dag toch te weinig om aan de dingen te werken die je op de vereniging te horen krijgt... silfie35 schreef:Steefjevos schreef:Wat doet je paard dan die ene dag dat hij niets hoeft te doen? Ik hoop dat hij dan wel de mogelijkheid krijgt om los te lopen in de wei?
Het maakt qua beweging niet uit of het paard nu 6 dagen aangespannen gereden wordt of onder het zadel, het is een andere vorm van beweging maar het is niet slecht voor een paard om dan 'maar' 2 dagen ohz te rijden.
Het is natuurlijk ook belangrijk dat je paard op een dag genoeg beweging krijgt, 23 uur in een stal staan is ook niets.. Hopelijk heb je een stal gevonden met weidegang
Ja hoorHij komt dan gewoon de hele dag los, kan alle dagen lekker in de wei staan. Maar ze rijd dan dus op een vereniging, en daarna gaat ze dan nog 1 dag rijden, maar ik dacht dus misschien is 1 dag toch te weinig om aan de dingen te werken die je op de vereniging te horen krijgt...

suleilitha schreef:Twee keer in de week onder het zadel en drie tot vier keer aangespannen vind ik VEEL. Als het dier drie tot vier keer aangespannen wordt gereden, is het voldoende het beestje eens per week onder het zadel even lekker los te werken.

suleilitha schreef:Ik ben ook benieuwd en zou eerder gaan voor twee keer in de week inspannen en twee keer in de week onder het zadel rijden dan 6 keer in de week aan het werk zetten. Bedenk goed dat de kans groot is dat een aan te kopen paard de conditie niet heeft om 6 keer in de week meteen aan de bak te moeten, en dan zul je het moeten opbouwen. Met die totaal vier keer in de week zit er steeds mooi een rustdag tussen en die rustdag is hard nodig om de spieren te laten groeien. Bij een paard wat elke dag getraind wordt krijgen de spieren niet eens de kans om te groeien.
suleilitha schreef:Ik ben ook benieuwd en zou eerder gaan voor twee keer in de week inspannen en twee keer in de week onder het zadel rijden dan 6 keer in de week aan het werk zetten. Bedenk goed dat de kans groot is dat een aan te kopen paard de conditie niet heeft om 6 keer in de week meteen aan de bak te moeten, en dan zul je het moeten opbouwen. Met die totaal vier keer in de week zit er steeds mooi een rustdag tussen en die rustdag is hard nodig om de spieren te laten groeien. Bij een paard wat elke dag getraind wordt krijgen de spieren niet eens de kans om te groeien.