What's Up (Krack C x Inspekteur) @ work op nieuwe stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

double

What's Up (Krack C x Inspekteur) @ work op nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 16:53

Afgelopen zaterdag 28 maart hebben we Wup verhuisd naar zijn nieuwe stekkie.. Zondag maar meteen in de 'nieuwe' bak gaan rijden..
Wup is een 5-jarige ruin, nu bijna een jaar onder het zadel en sinds augustus vorig jaar in mijn bezit.. We hebben de nodige ups en downs gehad, maar nu gaat het eigenlijk prima.. Misschien toch eens tijd om een startkaart aan te vragen..

Ons niveau is dus nog gewoon B, en we zijn eigenlijk alleen maar bezig met ontspanning, aangezien Wup (of eigenlijk ik) nog al snel onder de indruk kan zijn van vanalles en nog wat.. Als er spanning is bij ons beiden wil hij nog wel eens te diep gaan (ook te zien op de foto's soms) maar daar werken we dus aan..

Al met al deed hij het super zo voor het eerst in de bak.. In het begin wat spanning, maar daarna lekker ontspannen kunnen sturen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even met zijn vriendinnetje in de paddock.. Heerlijk stel die 2..
Afbeelding

PS: Mijn dank gaat natuurlijk uit naar _10_ voor het maken van de foto's.. :D ;)
Laatst bijgewerkt door double op 30-03-09 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

abcde

Re: What's Up (Krack C x Inspekteur) @ work op nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:16

he vera,
ziet er netjes uit zo, mag van mij nog wat meer zakken in de gehele hoofd/halshouding. maar jullie zijn op de juiste weg

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:18

Wat een leuk paardje zeg!

Ik denk dat je je teugels een beetje te lang hebt, waardoor je je handen te dicht naar je buik draagt. Wanneer je je teugels korter pakt (maar de druk op het bit niet vergroot) gaan je handen vanzelf meer naar voren.

houvankrissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:18

Als eerste, een mooie paard! :D
Maar hij is wat vast in de kaak, ik weet niet of dat ook zo voelt als je er op zit, maar op bijna alle foto's heb ik het gevoel alsof hij het bit een beetje vasthoud. Ik weet niet of dat ook echt zo is. :o Ook mag je je teugels wel ietsje korter doen, dat rijdt wat makkelijk er kan je je handen ook wat meer naar voren doen. Voor de rest ziet het er wel netjes uit, zoals het er nu uitziet zou je de B makkelijk moeten kunnen doen. ;)

En wat een leuke laatste foto! :+

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 17:23

abcde schreef:
he vera,
ziet er netjes uit zo, mag van mij nog wat meer zakken in de gehele hoofd/halshouding. maar jullie zijn op de juiste weg

Klopt hoor, hij is er nog niet, maar vond dit toch al heel wat, met spanning..
Hij wil gauw opkroppen als hij/ik het spannend vind en met deze nieuwe bak verbaasde het me eigenlijk dat hij zich zo heeft gedragen.. :+

Wat de teugels betreft, klopt helemaal hoor.. Was gister helemaal niet bezig met rijden :+ alleen met de 'enge' bak, die uiteindelijk helemaal niet eng was.. ;) Uiteindelijk laatste stukje lekker ontspannen gereden, dus ben best tevreden..
Volgende keer dus gewoon weer rijden zonder te mutsen.. ;)

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:30

Citaat:
Wat de teugels betreft, klopt helemaal hoor.. Was gister helemaal niet bezig met rijden :+ alleen met de 'enge' bak, die uiteindelijk helemaal niet eng was.. ;) Uiteindelijk laatste stukje lekker ontspannen gereden, dus ben best tevreden..
Volgende keer dus gewoon weer rijden zonder te mutsen.. ;)

Officieel moet je natuurlijk juist als hij loopt te spoken de teugels zelf ontspannen houden, maar ik weet maar al te goed dat dat ontzettend moeilijk is! (Je wil mij echt niet zien op een heet paard :o ) Fijn dat hij toch nog een stukje ontspannen liep, ben benieuwd naar je volgende topic :D

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 17:33

:o Als ik gespannen ben houd ik mijn hele lijf strak.. Echt een drama.. Moet dat toch afleren, want hij neemt de spanning over, terwijl hij het eigenlijk super deed!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:34

Dat ziet er al best netjes uit hoor, je hebt een nette houding. :)

Probeer er wel op te letten dat je hem genoeg ruimte blijft geven.
Wanneer je dit niet doet, zie je dat Wup zich meteen op gaat krullen, terwijl als je het wel doet,
je een práchtig plaatje krijgt zoals op deze foto: http://www.mijnalbum.nl/Foto-GYUWXXSX.jpg.
Verder viel me in je filmpje in je profiel op dat je soms erg streng bent met je rechterhand, let daar op.

Maar jullie zijn een hele leuke combinatie, dus met veel oefening komen jullie er wel! :)
Plaats eens vaker foto's, ben wel benieuwd naar jullie vorderingen.
Veel plezier nog met je kanjer, hij is erg knap! :)

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:15

ziet er leuk uit zeker omdat je net op een andere stal staat..
ik heb even de filmpjes in je profiel bekeken ;)
bij het filmpje in de binnenbak viel mij erg op dat je erg op je sporen rijd..
dat zie je niet op de foto's natuurlijk.
maar probeer eerst met je benen en dan pas met een spoortje..
en vooral omdat hij pas een jaar onder het zadel is ;)

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:22

Ik vindt dat je er teveel "bovenop zit" voor mijn gevoel. Ik denk dat je het bontje eronderuit moet halen. Op een of andere manier ligt het zadel er buiten verhouding op... Moeilijk uit te leggen maar volgens mij zie ik er dat aan. Heb je een reden dat je met bontje rijdt?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:22

Veer, ziet er netjes uit hoor!
Je ziet idd duidelijk de spanning op de eerste foto's!
Maar op de laatste 2 geeft het wel een heel fijn beeld hoor!

En de B kunnen jullie makkelijk!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 18:33

Thanks! Is alweer heel wat anders dan toen jij kwam kijken hè.. Het is echt een heel ander paard, nog steeds wel een draakje af en toe, maar echt goud eerlijk, en echt niet meer zo'n dondersteen als eerst!

pebbels75: Ligt misschien aan mijn verhoudingen? Ik ben maar 1.54 en heb redelijk korte pootjes.. Zadel ligt zeker weten goed, Hulsebos heeft 'm in november aangemeten.. En we hebben er toevallig pas nog naar gekeken.. ;)

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 18:35

Blinnie: Klopt hoor van mijn rechterhand :j die moet ik heel erg in de gaten houden, bij spanning houd ik me daar het meeste aan vast.. Zal als we een beetje gewent zijn weer nieuwe foto's plaatsen.. ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:16

double schreef:
Thanks! Is alweer heel wat anders dan toen jij kwam kijken hè.. Het is echt een heel ander paard, nog steeds wel een draakje af en toe, maar echt goud eerlijk, en echt niet meer zo'n dondersteen als eerst!

pebbels75: Ligt misschien aan mijn verhoudingen? Ik ben maar 1.54 en heb redelijk korte pootjes.. Zadel ligt zeker weten goed, Hulsebos heeft 'm in november aangemeten.. En we hebben er toevallig pas nog naar gekeken.. ;)

Maar als een zadel goed ligt, heb je toch geen bontje meer nodig :o?

Mooi paard, zitten nette stukjes tussen. Let inderdaad op je handen, lijkt of ze soms een eigen leven willen gaan lijden.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 20:19

:+ Sorry vergeet weer precies dat er zoveel zadelmakers op Bokt zitten..
Zal er toch maar gauw iemand naar laten kijken dan.. :Y)

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:02

Ja, dat zou ik ook maar eens doen als ik jou was... ;)
Maarre, hij ziet er super uit hoor en fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben op de nieuwe stal. En die startkaart moet maar eens aangevraagd worden denk ik zo! :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:13

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels van RT-HAW verwijderd.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:23

Ziet er netjes uit. :) Probeer je benen niet naar voren te steken maar naar achter te houden, ook zie ik op sommige foto's te veel spanning, voor de rest heb je een erg leuk paardje :j

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:21

pebbels75: Ligt misschien aan mijn verhoudingen? Ik ben maar 1.54 en heb redelijk korte pootjes.. Zadel ligt zeker weten goed, Hulsebos heeft 'm in november aangemeten.. En we hebben er toevallig pas nog naar gekeken.. ;)[/quote]

Juist OMDAT je van die korte pootjes hebt lijkt t nu met bontje nog meer uit verhouding. Je zit er teveel bovenop waardoor je minder goed kunt inwerken op je paard lijkt mij...

En als je zadel goed ligt dan heb je geen bontje nodig..

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 14:32

*zucht* Waarom denk je dat ik met een bontje rijd? Voor de show? :roll:
Het gaat hier om een HAW-topic.. Niet om een topic "Ligt mijn zadel wel goed?"
Het zadel ligt prima, heb gelukkig ook niet genoeg mensen om me heen met genoeg verstand van zaken.. :=
Ben blij dat Bokt er nog is met kundige mensen.. :+

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:40

Ahaa, dus ik ben onkundig omdat ik vindt dat je teveel "bovenop" je paard zit?

Ik vindt het er niet goed uitzien, buiten verhouding. Ik denk zelfs dat je je teugels beter op maat hebt als je dichter bij je paard zit. Dus dat bontje heeft er zeker mee te maken mijn inziens...

Ik heb helemaal niets tegen bontjes...

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:44

nee jij beoordeeld vanaf een computer scherm dat dat bontje onzin is!!!!!! toch knap :+

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 14:49

Als je vind dat je vanaf de foto's kunt zien dat een zadel niet goed ligt.. Vind ik dat idd erg kundig.. Hoor je mij iets over onkunde zeggen?

Ach en ieder zijn mening, jij vind dat het er niet naar verhouding uitziet vanwege het bontje..

Het feit dat ik met langere teugels reed spreek ik nergens tegen, en als ik die op maat heb en dus dichter bij mijn paard zit, waardoor de verhouding beter zou worden, wat heeft het bontje er dan nog mee te maken?

Als er iets aan mijn zadel/bontje/uitrusting zou mankeren zou ik het gauw genoeg van mijn instructie horen.. Daar heb ik Bokt dus niet voor nodig.. En nee, ik les niet zo maar bij Jantje op de hoek..

Ben de link tussen RT-commentaar en mijn zadel/bontje wel even kwijt overigens..

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:44

Citaat:
Het feit dat ik met langere teugels reed spreek ik nergens tegen, en als ik die op maat heb en dus dichter bij mijn paard zit, waardoor de verhouding beter zou worden, wat heeft het bontje er dan nog mee te maken?

De link tussen rt comentaar en het bontje is dat het heeft te maken dat als ;je pak m beet 3 cm bontje tussen je zadel en je paard legt je dus ook 3 cm verder bovenop je paard zit. Dan hoef ik geen wiskundige te zijn om te zeggen dat je teugel ook langer zijn als je 3 cm hoger op je paard zit. Zo simpel is het..
Je geeft zelf ook al aan dat je de grootste niet bent, wat is er dan mis met het commentaar dat ik denk dat je beter op je paard zit als je er dichterbij zit met je benen. Net zo essentieel als dat ik zou zeggen dat je te ver achterover zit of je handen te plat hebt. Ik denk dat het beeld beter is als je het bontje eruit haalt, punt ;)

en ABCDE zegt dat ik bontjes onzin vindt, vraag me af waar je dat leest :) Heb ik nergens gezegd.
Ik heb ook wel eens een bontje gebruikt als mijn zadel niet goed ligt....

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 17:02

Maar misschien moet ik gewoon mijn handen 3cm lager dragen.. :+ Want zoals eerder ook al was gezegd draag ik ze te hoog..
En dan ben ik geen wiskundige om te rekenen dat de 3 cm verlaging van mijn handen de 3cm verhoging door mijn bontje weer opvangt..