Fury (manegepony) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pferdelove

Fury (manegepony) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 09:56

Hallo,

Na lang na te zitten denken of ik dit topic wel moest plaatsen, heb ik het toch gedaan.
Dit omdat mijn houding verre van goed is. Ik rijd al 7 jaar paard en al die tijd op een manege, deze woensdag hadden we een andere instructrice en die corrigeerde mij eindelijk. Ik heb het zelf namelijk niet door.
Ik weet dat ik mijn tenen heel erg naar buiten doe, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Even iets over Fury:
Fury is een vosruin van ongeveer 11 jaar oud.
Hij is een manegepony en ik vind dat we veel vooruitgang geboekt hebben met betrekking tot hem.

Mijn eigen commentaar doe ik er niet bij, dit omdat ik graag wil dat mensen het zelf zeggen, zodat het ook echt waar is.
Als je commentaar geeft (wat ik graag wil) zet er dan ook bij hoe ik het kan verbeteren, dan kan ik er aan werken.

Hier dan eindelijk de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Mooiste foto:
Afbeelding

Zo'n moment heb je ook wel eens :o
Afbeelding

Iets te hard met mijn hand
Afbeelding

|(
Afbeelding

Niet naar geld zoeken :+ !
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geef commentaar, zeg hoe ik het kan verbeteren :o !
Leuk dat jullie kwamen kijken!

Groetjes, Danielle

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:59

Ik vind het er heel leuk uit zien!
Ik vind het goed dat je zelf je houdingen ziet! Van foto's leer je heel veel, dan zie je waar je op moet letten!
Leuk beestje ook!

Waar je op kan letten:
-tenen naar binnen
-handen goed rechtop en hoog houden
-stelling vragen, dus niet teveel met je binnenhand naar je been toe

Succes ermee verder :D!!

jamieblont1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:00

ik denk dat je je handen iets meer moet dragen :P
ik weet niet hoe ik je daarbij moet helpen heb het zelf namenlijk ook wel eens ;)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:01

Ik vind je houding anders niet zo rampzalig als ik vermoedde uit wat je schreef :)
Waar je wel goed op moet letten is dat je je handen iets hoger houd en je tenen naar binnen,
maar niks dat je niet kan oplossen hoor ;)

Verder zit je op die ene foto nogal veel te ver naar achter,
maar ik geloof niet dat dat echt met je houding alswel met een klierderig paard te maken had :+

chivaldi

het ziet er opzich best redelijk uit. op foto 5 moet je proberen je handen laag te houden en ja dat is moeilijk op zo'n moment
op de andere foto's je handen meer dragen en minder streng zijn met je hand.
en je tenen vind ik wel meevallen hoor.
derest laat ik aan mijn medebokkers overr :o

kallipooh

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 29-10-23 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 10:02

Dank je wel voor jullie reacties.

Het stelt me toch wel een beetje gerust, dat het niet zo rampzalig is als dat ik denk.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:03

Ik vind het er niet zo leuk uitzien eigenlijk.
Punten om op te letten:
- Je zadel ligt volgens mij veelste ver naar voren.
- Tenen naar binnen
- Je handen goed dragen zodat je niet zo in de mond van de pony zit.
- Voorderest vind ik je houding wel meevallen hoor!
Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:03

nee hoor ik heb ergere gezien! :P

ansje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:04

Probeer je paard goed van achter naar voren te rijden hij gebruikt zijn achterhand niet goed genoeg, maak veel overgangen schijnovergangen dat helpt om hem actiever aan je been te krijgen en zijn achterhand meer te gebruiken.
Veder vind ik je op sommige foto's erg sterk met je handen (wat je zelf ook al aan geeft). probeer je handen boven de schoft te houden je hebt ze erg laag.

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 10:04

lynne8, aan het zadel kan ik verder niet zo veel aan doen. Het zadel is niet van mij en het is een manege waar meer aan geld wordt gedacht als aan de pony's. Ik ben ook op zoek naar een andere manege, maar dat is allemaal een beetje te ver weg.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:05

hmm, mooie foto's en leuke pony. Maar je moet echt leren wat rustiger met je hand te zijn! op sommige foto;s staat zijn bekkie helemaal open! teugels losser en naar voren rijden als hij sterk word. Met stelling vragen moet je ook je buitenteugel gebruiken.
Je moet leren rijden op je buitenteugel. De foto die jij zo mooi vind is eigenlijk niet zo goed, hij loopt helemaal over de buitenschouder weg. Buitenteugel moet je er dan goed aanhouden. Wel mijn complimenten voor het nette tuig van de manege! Veel succes met fury ;)

Pferdelove

Re: Fury (manegepony) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 10:06

Ooh jaa, wat ik er nog bij moet zetten, dit was zijn eerste keer sinds de zomer dat hij weer in de buitenbak reed.

Ik zal op jullie commentaar erg veel gaan letten, bedankt!

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 10:12

Ik ben ook al veel overgangen aan het rijden in het begin, maar daarna vergeet het een beetje :o! Ik ga daar wat meer opletten, hij loopt al wel meer op de achterhand dan eerst dus daar ben ik blij om!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:00

ja bent veel te streng met je handen en vind dat je de teugels iets te kort houdt , iets langer en dan kan ie wat meer ontspannen..verder ligt je zadel ook te ver naar voor...vooral met vzh zadels moet je opletten dat ze niet te ver over de schouders gaan liggen... probeer wat zachter te zijn met je handen en je knieen wat aan te sluiten...

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:29

op bijna elke foto lijkt het alsof je veelste veel druk op de mond hebt staan, ook doet hij zijn mond zelfs open! probeer wat zachter in je hand te zijn, dat staat ook al bij sommige foto's als je eigen commentaar, maar probeer het echt maar is! want zo word de pony heel hard in de mond, en dan word het alleen maar moeilijker! ;)
ook moet je je tenen wat meer naar binnen te drukken!

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 13:31

Dank jee, ja ik weet het. Ik word daar elke keer op gecorrigeerd.
De teugels moest ik wat korter pakken, omdat ik als hij naar beneden loop de teugels los laat. en dan gaat hij zijn eigen zin doen. Ook moest ik ze korter pakken omdat hij dan over zijn rug ging lopen/

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:34

een paard gaat niet gelijk over de rug lopen als de teugels korter worden gepakt hoor ;)
dat gebeurd pas als hij kan ontspannen en los kan laten!
dus probeer ontspanning te zoeken, wel met een beetje druk op de teugels natuurlijk, maar pak ze dus niet te kort!

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 13:36

okee, dank jee! Dat moest ik namelijk doen van mijn instructrice. Hij was een beetje gespannen die les, omdat het de eerste keer was sins de vorige zomer dat hij weer in de buitenbak mocht! Ook was de buurman met tractoren bezig etc.

Ook een aantal keer heeft hij zitten klieren onder de les: steigeren, bokken, hoofd tussen zijn benen, rennen. Dit zijn de foto's die net goed genomen zijn, omdat je aan hem niet kan zien wat hij gaat doen, dus de fotografe kon niet op tijd klikken

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 13:37

FOTO'S ZIJN TROUWENS GEMAAKT DOOR: JACQUELINE

Bedankt Jacqueline...

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:05

Probeer recht op je paard te blijven zitten , tenen naar binnen te doen en hakken naar benden te drukken ! ;) \

succes ermee :Y)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:21

Hoi,

ik denk dat iedereen de punten al aangegeven heeft. Er zijn zeker verbeterpunten ..... maar die heeft iedereen hoor!!! Zo dramatisch vind ik het er niet uit zien!!!

Ik denk dat als je je tenen naar binnen draait, hakken uitdrukt en je handen iets hoger (net boven zijn schoft) houd het al een totaal ander plaatje is!

Ik vind je wel netjes, dus niet in elkaar gezakt, op je paardje zitten. En je zit ook niet voorover.

Je gaf al aan dat je een andere manege zoekt. Het is misschien ook een ideetje om eens een paar keer een half uurtje privé les te nemen.

Succes!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:35

Pferdelove schreef:
lynne8, aan het zadel kan ik verder niet zo veel aan doen. Het zadel is niet van mij en het is een manege waar meer aan geld wordt gedacht als aan de pony's. Ik ben ook op zoek naar een andere manege, maar dat is allemaal een beetje te ver weg.

Het zadel was het eerste wat me opviel. Hier kan jij als ruiter ook niet fijn in zitten, en het paard niet fijn mee lopen. Dit zadel is veels te klein en zal, ben ik bang, dus niet zo lekker op de rug van het paard voelen.
Jammer dat er door de manege niet meer aandacht aan word besteed. Pony ziet er verder wel goed uit. Aan jou eigen houding en dan vooral je hand/arm houding moet je nog werken. Probeer een veertje te houden van je armen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:52

dat zadel viel me ook op idd wat aerdenhout zegt. Ook lig het te ver naar voren.
Je handen heb je erg laag en streng, Houd ze wat hoger, draag ze wat meer en ontspan ze.

wel een leuk diertje zeg :)

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:56

Als je je neusriem goed doet, kan die z'n mond niet zo open doen.
Leuke pony verder.