Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hij doet het in ieder geval rechtsom. De linkerteugel houdt hij vast. Ik probeer deze wel te ontspannen en dmv het rijden van contrastelling dat hij deze los laat. Ik zal eens opletten of het op beide handen is. barbara28 schreef:Bedankt voor de reacties tot nu toe. De fysio heeft hem ook zien lopen inderdaad. Ik denk persoonlijk niet dat hij ergens last van heeft, maar dat het rijtechnisch is. Zadel is in orde. Als ik zadelmaker mag geloven tenminste en rug is ook in orde. Ik denk echt dat het bij mij ligt helaas.
Het kan zijn dat je instructrice het super goed bedoeld maar dat het gewoon niet de juiste manier is. Succes ermee!
.
, toen heb ik haar daar een beetje doorheen proberen te rijden (dat in combinatie met regelmatig terug wat diep omdat ze dit ook deed omdat ze het er nog moeilijk mee had) en toen is het eignelijk vrij snel terug over gegaan.Dressuurgek schreef:Loopt ie op allebei de handen teugelkreupel of bijv. alleen linksom?
joyce_socks schreef:kan het geen protest zijn tegen het werk?
wij hadden een paard op de manege waar ik jaren geleden reed, met beginners liep die goed maar zodra er iemand op ging zitten die een beetje kon rijden ging hij gewoon zo lopen.
succes met je paardje in ieder gevalDressuurgek schreef:Loopt ie op allebei de handen teugelkreupel of bijv. alleen linksom?
xxxmaritxx schreef:Ik schuif het daar niet op af, maar sommige paarden zijn gewoon heel slim, en het is niet zo dat hij niet wil werken, want hij is actief zat! als het hem maar niet te zwaar word. De meeste paarden lopen gewoon liever aan een lange teugel, dan over de rug nageefelijk.
Het is dus niet "afschuiven". Maar als een paard niet goed loopt heeft dat gewoon niet altijd iets te maken met lichamelijke problemen. Daar hebben wij ook echt wel aan gedacht! Maar als de DA & fysio niks kan vinden, ga je toch verder kijken. En toen hebben w eeven doorgezet en was alles over..