Ware Glorie V. Don Bedo @ work bij Ezumii

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisette_D

Ware Glorie V. Don Bedo @ work bij Ezumii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 09:50

Hoi iedereen!

Gisteren is Esmee mee geweest om foto's te maken van mijn nieuwe paard. Ware Glorie is een 6 jarige merrie die nu 3 maanden onder het zadel is. Tevens is ze drachtig en 5 juni uitgeteld.
Ze is zadelmak gemaakt door Alexandra van der Peijl en heeft met Alexandra de IBOP in Luttenberg gelopen en daar 79 punten gescoord. Rond dit punt ben ik gestopt met mijn vorige paard en zodoende kwam ik in contact met de eigenaar van Ware Glorie.

Een roepnaam heb ik nog niet dus denk mee!! Ware glorie ligt niet bepaald makkelijk in de mond!!

Ons niveau is dus nog groen/B. Zondag gaan we een B proefje starten op de Voorster kampioenschappen.
Haar moeilijke punten zijn: haar ruime gangen, ze vind het moeilijk wat meer te sluiten en haar bekken te kantelen dus dat oefenen we door veel schakelingen en overgangen te rijden. Vooral in de galop heeft ze er heeeel veel moeite mee om een beetje in een normaal tempo te gaan.
Mijn moeilijke punten: Ik heb een jaar geleden een longembolie gehad en daardoor is mijn hele rug vast gaam zitten en gaan ontsteken dus mijn houding is verre van goed!

Genoeg geklets de foto's!! Ze staan in willekeurige volgorde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Esmee bedankt Esmee bedankt Esmee Esmee Esmee bedankt :+

phi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:59

Wauwie wauwie wauwie wat een prachtige merrie!
Oja commentaar uhm, ik wou eigk alleen zeggen dat k dr mooi vind, maar jeetje ze loopt super mooie aanleuning, misschien toch proberen wat meer te blijven zitten in je zadel dat maakt het sluiten ook meteen gemakkelijker.
Geniet maar van zo'n mooie dame onder je kont! :D

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:05

Schitterende merrie!
Voor 3 maanden onder het zadel loopt ze netjes hoor. Wat die problemen betreft, het wordt er natuurlijk niet makkelijker op voor haar, naarmate dr buikje groeit. Zeker ook voor een jonge merrie die haar balans nog een beetje mist.
Je bent op de goede weg met haar en als ze haar veulentje eenmaal heeft, kun je weer volop aan de slag.

Vera96

Re: Ware Glorie V. Don Bedo @ work bij Ezumii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:40

Ze loopt echt heel goed, helemaal als je bedenkt dat ze og maar 3 maanden onder het zadel loopt.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:55

vanwege de periode dat ze onder het zadel loopt kan ik het me voorstellen, maar wat mij betreft mag je je rug wel wat rechter maken, schouders iets meer naar achteren en voor je uit kijken. Je zit nu bijna altijd in verlichte zit. Bij loswerken of "lastige" stukken is dat heel goed, maar tussendoor mag je wel weer een beetje aan je houding denken :)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:56

ah, een ontsteking verklaard veel

dan trek ik mijn tip zo goed als terug. is er geen manier om weer losser te worden in je rug?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:11

Wat 'n ontzettend gaaf ding! Wauw!
Vervelend dat je moeilijk recht kunt zitten met je rug, je beenhouding is wel heel correct.
Denk dat als de merrie wat langer doorgereden is het zitten vanzelf makkelijker gaat, hoewel je natuurlijk weer een pauze krijgt ivm het veulen.

Heel veel plezier met deze mooie dame. :)

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 17:40

Hoi, bedankt allemaal voor de leuke reacties! I.v.m mijn rug heb ik fysiotherapie, maar ik heb de laatste 3 weken geprobeerd op een stal te werken waardoor alle problemen weer erger zijn geworden. Ben er ook mee bij de dokter geweest en die zegt 3 maanden rusten, maar daar heb ik natuurlijk geen tijd voor.

In de galop zit ik ook in de verlichte zit dit om te voorkomen dat ik idd te strak als het ware net boven het zadel ga zitten om rugpijn te voorkomen. Daarnaast liep er in de wei naast de bak een jonge hengst sprintjes te trekken waardoor de merrie ook af en toe wegschoot met als gevolg nog meer pijn in mijn rug. Vandaar de verlichte zit. Ik hoop na zondag nieuwe foto's te kunnen plaatsen en dan heb ik spierverslappers op dus dan zit ik als het goed is een stuk netter!!!! (i.v.m concours)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:17

Ik reageer eigenlijk nooit op bokt maar wat een prachtig paard! (en ik ben een fjordenmens hihi)
Ik heb wel geen longembolie gehad maar zit ook heeeeeeel vast overal in mijn rug...of ik moet zeggen zat..sinds ik ben begonnen met yoga is alles veranderd! Misschien een tip? Je wordt er heerlijk gebalanceerd en recht van wat natuurlijk ook weer doorwerkt op je paard. En yoga is niet zweverig!!
Veel plezier met je mooie paard!

uccello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:49

Het ziet er gewoon goed uit en een mooie merrie met fijne beweging, hopen dat het met je rug snel weer goed gaat.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:59

Wat een prachtige merrie zeg! Mooie hals zit er ook op. Van wie is ze drachtig of heb ik daar overheen gelezen?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:19

Waarom geef je je zelf geen tijd als de dokter zegt 3 maanden rust? Loop je zo niet het gevaar er straks nog jaren last van te hebben omdat je geen rust genomen hebt?! Ik vind 'geen tijd' slecht excuus. Het is natuurlijk nooit leuk. maar 3 maanden niet rijden.. of nog veel langer last hebben... of zit ik er helemaal naast en is het allemaal zo erg niet?

verder wel een prachtige merrie :)

dubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:11

haallo
ik zei toch dat het zo erg nog niet was:P
komt vast helemaal goed!!
liefs

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:00

Wauw, wat een prachtig beest! :)
Hier en daar mag je rug wat rechter, het oogt dan net niet af, snap je?
Over de naam: Ware Glorie, jeutje, hoe komen ze erop? Ik weet geen hippe roepnaam afgeleid van WG. (Of gewoon 'weejgeej') :P

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 22:15

@kristelhans ik volg af en toe pilates en dit helpt ook wel aardig.
@dejavu lees mijn eerdere post dan weet je de reden dat ik niet helemaal netjes zit haha!!
@Kaaaren Nu 3 maanden rust terwijl ik al zo ongeveer 10 jaar met rugproblemen loop, ik denk dat het weinig effect heeft. Het is slechts verergerd na mijn longembolie omdat ik een verkeerde erg verkrampte houdfing aan nam om wel te kunnen rijden maar mijn paard niet te hinderen!
Mijn fysio zegt dat ik juist moet blijven bewegen (ook paardrijden) alleen na moet denken bij mijn bewegingen. Dus idd in de verlichte zit gaan zitten als ik de galop bijvoorbeeld niet bijhoud... En tja op dit moment is dr roepnam watje hahaha

@sologirl Ze is drachting van de hengst Wynton (dalhoeve)

Verder super bedankt voor de leuke reacties!!
En tja Denise je kent me he;)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:19

Sorry Lisette, overheen gelezen. :)

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 22:22

Hahaha maakt niet!!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:10

Wat een super fijne merrie, lijkt echt heel goed in elkaar te zitten en ook fijn te bewegen! Ik vind je goed op haar passen! Omdat dit Horses at work is, toch een rijtechnische opmerking: probeer in de galop meer in de beweging mee te zitten, op je kont en in de bochten het gewicht op je binnen zitbeenknobbel te houden. Veel succes met dit gave dier! Van welke hengst is ze uitgerekend?

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 06:35

@VValar ze is drachtig van Wynton V. Jazz en ze moet begin juni veulenen. Bedankt voor je compliment en tip!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 06:57

Wat een leuk dier zeg!

Fijn te bewerken paard volgensmij, correct gebouwt, en correcte draf zo te zien.

Jammer van je houding , echt heel zonde, voor een groen paard maakt het echter niet zoveel uit, je zit niet echt in het zadel, je blijft wat licht zitten met lichtrijden, dat is voor een groen paard niet zo erg.
Maar wil je meer balans dan word jouw houding wel wat belangrijker.

Ik zou ook echt naar de dokter luisteren, en rustig aan doen, want geloof me, aan een kapotte rug de rest van je leven heb je niets, dan houd paardrijden een keer op.

Heb je toevallig ook al eens osteopathie gehad?
Dat heeft mij al meerdere malen van mijn rug/nekklachten afgeholpen.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:10

wat irritant, die copyright, is dat normaal om dat precies door het hoofd van het paard te plaatsen? :Y)
vind ik wel jammer, want volgens mij heeft tie een heel sprekend koppie!

Verder vind ik het een heel mooi beestje, loopt lekker ruim.

Voor je rug misschien een keer de osteopathie, hoor ik veel goede dingen over.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:13

Ja dat is normaal Noraly :). Wordt overigens automatisch in het midden gezet en kan dus gebeuren dat hij door het hoofd komt.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:14

is zeker omdat ze anders voor andere doeleinden worden gebruikt?
(Ps. Verder wel mooi gefotografeerd hoor!)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:18

Jep, en dat heb ik natuurlijk liever niet :)).
En bedankt!

Ik zie ook dat ik nog (steeds) niet had gereageerd dus bij deze :D Lisette ik vond het een heel gaaf paard, je hebt het maar getroffen zo meid ;)

marieke82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:50

Wat een ontzettend gaaf paard heb jij!! ik vind het beeld er erg fijn uitzien, alleen op de een na laatste foto in de rechtergalop zit je op de buitenkant. Probeer daar op je binnenkant te blijven zitten.
Veel succes met je rug!!!