Ik ben Maartje!
Ik heb afgelopen zondag wedstrijd gereden voor de F5 2e x, en ik heb mijn winstpunt binnen dus mag naar de F6.
Ik rij 7,5 jaar (bijna 8, jaja, ik schaam me voor mijn niveau, dat krijg je als je weinig wedstrijden rijdt.
)Even wat achtergrondinformatie:
Parel is een vosmerrie en ze heeft echt de liefste oogjes ever!
Ze is niet de allermakkelijkste, vooral omdat ze nog wel eens spoken kan zien en dan redelijk weg kan springen.
Ook heeft ze als ze in d'r eentje in de bak is een behoorlijke drang naar voren, maar daar maakte ik gebruik van.
Ik heb haar namelijk opgesloten a/d voorkant en toen die achterhand eronder laten treden. (tenminste, naar mijn gevoel)
Ik ben zelf HEEL tevreden over mijn resultaat, ik had de hoogste score van die dag en was ook 1e in mijn rubriek.
Ik ben een tijdje (tot afgelopen zondag) heel bang geweest met rijden en was eigenlijk ook wel een beetje bang toen ik dus op Parel ging en niet op m'n 1e keuze, Jantien. (wat wel een redelijk makkelijk paard is)
Ik heb daarom ook bij het halsstrekken een 5, omdat ik gewoon weinig ruimte gaf vanwege angst. (dit was voor mij al heel wat
)Na de 1e galop merkte ik dat het lekker ging en we kregen er allebei meer plezier in. Ook kregen we vertrouwen in elkaar en sinds toen ging de proef eigenlijk heel lekker! Ik heb nog nooit zo lekkker gereden! (vast wel, maar niet dat ik me kan herinneren)
Ik heb zelf gezien dat ik moet letten op dat ze af en toe nog wat actiever mag, vooral in sommige overgangen, dat ik mijn handen stil moet houden en mijn tenen naar binnen.
Nou, genoeg gekletst! Ik heb een paar foto's van voor en na de proef, en een filmpje van de proef zelf. (camerawerk is niet helemaal top, heeft m'n opa gedaan
) Barst maar los! (maar wel onderbouwd graag)Foto's:

1. Op naar de bak, o wat was ik nerveus.

2. De bak in.

3. Na de proef m'n jasje uit, die had ik geleend.

4. Brave Parel

5. Oh wat was ik vrolijk (en mijn vader ook
)
6. Lieve Parel

7. Mijn favo foto

8. Uitreiken. (ik had commentaar v/d jury: wat rij jij netjes!!! (ook met die 3 uitroeptekens))

9. En weer blij zijn!

10. Opschrijven op wie ik had gereden.
De jury kwam nog persoonlijk naar me toe om te vertellen dat ik een leuke combi ben met het paard en dat het heel goed ging!
Ook kwamen er onbekenden naar me toe en gaven me complimenten en ik dacht bij sommige echt: ken ik jou?
En ook mensen met eigen paarden kwamen naar me toe! Echt zoo cool! Dat ik zo goed had gereden enz! WHAAAAAA!
Sorry voor het laatste stukje, was zooo blij!
Het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=vMACCtjhYWM
Groetjes, Maartje & Parel
Aangepast: had zelf nog geen commentaar gegeven