Ik ben Bjorn aan het inrijden voor de eigenaresse van mijn andere bijrijdpaardje, zodat hij binnenkort verkocht kan worden. We zijn nu een paar maanden bezig en ik ben eigenlijk best tevreden! Eerst heb ik een paar weken een keer per week in de bak getraind, waarna we (mede door alle modder!) alleen nog maar in het bos zijn geweest. Daar heb ik wel lekker kunnen trainen op actief doorstappen/draven en de aanleuning. Nu het deze maand eindelijk weer wat lekkerder weer is, hoop ik hem vanaf nu een keer per week in de bak en een keer per week in het bos te kunnen rijden! Ik denk dat ik al met al zo'n dertig keer op hem heb gezeten en gisteren was sinds lange tijd weer de tweede keer in de bak..
Ik ben nu vooral aan het trainen op (halve) overgangen, rechtrichten (vooral door veel rechte lijnen van de hoefslag af te rijden) en de galop (vindt meneer nog steeds moeilijk). Misschien vinden sommigen sporen en zweep wat veel voor zo'n jong paardje maar hij probeert nogal veel uit. Het is niet een standaard brave fjord
Ik probeer dan ook erg veel af te wisselen, rijd sowieso nooit met sporen in het bos en in de bak meestal om en om. Ook leg ik de zweep na een kwartiertje, als hij actief is, altijd weg zodat hij ook leert dat het zonder kan!1. Hier even rustig instappen, nog wat lager en ronder.

2. In stap lekker veel slangenvoltes!

3. Onder het mom van rechtgerichte powny

4. Drafje, veel van de hoefslag af en vreemde lijnen rijden.

5. En een paar pasjes vooruit.. Vindt dit een hele fijne foto voor zo kort onder het zadel
Ik val alleen een beetje achterover..
6. En voorzichtig een paar pasjes verzamelen.. Probeer de zithulpen wat meer erin te krijgen

7. Af en toe pakken we spelenderwijs een paar pasjes wijken naar de hoefslag mee.. Bjorn was helaas te druk met de camera

8. En voorzichtig een paar pasjes schouderbinnenwaarts.. Zit helaas een beetje scheef.

9. Zoals ik al zei, de galop is nog heel lastig
Vandaag had ik nog heel even in de bak gereden en toen ging het al een stuk beter! Hij kwam zelfs al af en toe wat ronder.. 
10. En een raar sprongetje

Als het goed is, is Bjorn vanaf volgende maand te koop dus misschien hebben we niet meer heel veel tijd om aan verbeterpuntjes te werken, maar ze zijn natuurlijk wel altijd welkom
Ik heb overigens geen les met Bjorn, maar wel elke week priveles met een ander paard om aan mijn eigen dingen te werken!