Opa B [Baccarat ox] @ dressuur & springwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Opa B [Baccarat ox] @ dressuur & springwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:37

We're back!
Na ons topic van november is het een tijdje stil geweest. Nu zijn we weer druk bezig met het rijden oppakken!
& het was dringend nodig, aangezien meneer best veel aangekomen was :') .

Boy is een 15 (bijna 16) jarige NRPS zoon van Baccarat die een lastig verleden met zich meedraagt.
Op het moment heeft het rijden z'n pieken en dalen, we doen het rustig aan & proberen er het beste van te maken. Meneer heeft duidelijk issues met aanleuning & ontspanning, maar dat komt straks als we wat langer bezig zijn wel weer..
We zijn vooral bezig met het actief rijden, aan 't been zetten & het accepteren van mijn hand.
Ons niveau is B (al zitten er wel meer knoppen op > daar kan je niets mee zolang die ontspanning/aanspanning niet in orde is :+ )

Tips zijn meer dan welkom!

Kleine edit: Sporen zijn tegelijk met m'n zonnebril afgegaan! Dus met 't springen geen sporen ;)

[1]
Afbeelding

[2]lekker ding :+:
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding

[6]
Afbeelding

[7]
Afbeelding

[8]Hoort er ook bij :')
Afbeelding

[9]
Afbeelding

[10]
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-03-09 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Opa B [Baccarat ox] @ dressuur & springwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:44

Ziet er netjes uit Laura!
Je weet waar je problemen zitten hoe je ze gaat oplossen (actief maken etc.) dus dat komt vast helemaal goed! :)
Probeer alleen wel uit te kijken waar je met je voeten (sporen) heen gaat boven de hindernis, maar ziet er goed uit hoor! +:)+

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:45

Mooi paardje heb je, ik snap niet dat sommige mensen alleen maar met jophurs kunnen rijden zonder chaps dit knijpt mijn vel bij elkaar:P maar ik vind het er goed uit zien. zou misschien de teugels iets korter pakken?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:51

Ziet er goed uit Laura! :D Lekker dat jullie weer bezig zijn :+:
Dat dekje staat hem echt goed, en vind rijden er fijn uit zien. Gaaf springen, probeer alleen vooral bij de wat hogere sprongen wat meer mee te geven :+: Jullie kunnen het +:)+

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:56

Wauw je nieuwe setje staat m leuk zeg! Rijden ziet er goed uit hoor Laura!
Let wel op dat hij zn hoofd niet kantelt...

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:04

Boy :+:

Vooral de springfoto's vind ik erg gaaf :D
Ziet er netjes uit zeg!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:43

Wiieeejj Boy :D

Oef is best een hoge hindernis.. ik weet nog dat je zonder zadel en hoofdstel ging springen :o :P

Enige opmerking die ik zo van de foto's kan verzinnen is dat je je handen wat hoger zou kunnen dragen. Voor de rest ziet het er netjes uit!!

Leuk om je foto's te zien, en setje staat gaaf!!!

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:07

Wat een gave foto's zeg :D
Ben je niet bang je zonnebril te verliezen tijdens het rijden :+
Enige aan commentaar heb ik dat het lijkt alsof je beugels wat aan de lange kant zijn voor het springen..

leolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:15

Mooie foto's jullie passen goed bij elkaar.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 07:41

Hej laura

Leuk weer eens een topic van jou en boy.
Let erop dat je zelf recht blijft zitten op een foto zie je duidelijk dat je je schouders een beetje ingezakt hebt (kan momentopname zijn) en dat je daardoor dus scheef zit, op die foto loopt je paardje dus ook behoorlijk scheef. en valt hij wat naar binnen.
Je kan dat op lossen door je zelf recht te maken, binnenbeen op de singel te duwen en buitenteugel er een beetje bij pakken.
dan gaat je paard zelf weer recht, en gaat het dus ook beter lopen.

Heel veel succes met het rijden gaat vast goedkomen
Groetjes fabske

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:26

Thanks voor de leuke reacties :D
& natuurlijk ook voor de tips!

Hopelijk snel weer een topic met verbetering ;)

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:32

Lijkt of je beugels erg ongelijk zijn op foto 2 misschien dat dat ook een reden is waarom je paardje wat scheef loopt en jij dus scheef zit.
Verder ziet het er leuk uit hoor. Lekker door blijven oefenen ga je vanzelf het verschil zien. :)

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:59

eerlijk gezegd zal ik niet lache als hij stopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:06

janouke schreef:
eerlijk gezegd zal ik niet lache als hij stopt

Sorry :') ?

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:07

ja als je pony stopt

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:10

Ooh ziet er goed uit! Zoals je aangeeft ben je goed aan de ontspanning aan het werken! Als dat in orde is, komt alles goed.
Leuk beestje heb je onder je kont, ik heb er zelf ook een van Baccarat gehad, zijn fijne dieren om mee te werken.
Ga zo door, dan kom je er wel :)

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:11

Probeer boven de sprong je hand wat meer mee te geven, verder ziet hij er lekker uit voor een 15 jarige!

Orchidee21Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:14

ziet er goed uit maar wat mij opvalt is dat je je paardje volledig in de bescherming hebt (complimenten) en dat jij dan geen cap draagt.
Geloof me, heb ook bijna nooit geen cap op behalve met springen omdat ik in het verleden gevoelt heb hoe hard zo'n balk op je hoofd is... Maar verder: mooi setje zowel paard als ruiter als dekje!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:15

Probeer ietsje meer te wachten bij afzet van de sprong, je ziet vooral bij de weigering dat je erg ver zit al, wat het voor je paardje moeilijker maakt ;)

verder vind ik het super slim van je om met spingen je sporen af te doen :j eerst benen netjes :j kan menig mens voorbeeld aan nemen.

vind het er verder vriendelijk uit zien :j veel plezier. Top.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:17

janouke schreef:
ja als je pony stopt

Ik heb een pony die op een gegeven moment helemaal niéts meer sprong, dus dan kan je je voorstellen dat ik het weigeren zoiezo niét af straf. Hij weigert alleen als hij niet genoeg vertrouwen heeft, niet uitkomt of afgeleid is; dit vind ik prima redenen om te weigeren (liever dat dan fout uitkomen & dat je ongelukken krijgt). Kan daar best om lachen, beter dan huilen toch ;) ?

Kimberley: Hand meegeven klopt, dat doe ik zo slecht! Toch krijgt hij genoeg ruimte doordat ik mijn hand luchtig houd en hij de nodige teugel dus zelf pakt. Verkeerde methode, ik weet het, ga er aan werken!

Susy_Q schreef:
ziet er goed uit maar wat mij opvalt is dat je je paardje volledig in de bescherming hebt (complimenten) en dat jij dan geen cap draagt.
Geloof me, heb ook bijna nooit geen cap op behalve met springen omdat ik in het verleden gevoelt heb hoe hard zo'n balk op je hoofd is... Maar verder: mooi setje zowel paard als ruiter als dekje!!

Ik rijd 9 vd 10 keer met cap, maar had zo'n enorme kater dat m'n hoofd het letterlijk even niet aan kon :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:22

Leuk, een zoon van Baccarat :)
Verder leuke foto's, ziet er netjes uit!

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:26

Ziet er goed uit laura.
Je springt al hoog zeg met boy.
En je setje staat hem super.

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:29

Ziet er goed uit Laura! Boy is zo'n leuke pony :+:
Je setje staat ook super op hem!

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:32

haha evengoed ik lach niet als mn ponie stopt. ze horen eigenlijk altijd te springen, je kunt niet altijd goed komen en dan moete ze je een keerte helpe

Orchidee21Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:34

__Laura schreef:
janouke schreef:
ja als je pony stopt

Ik heb een pony die op een gegeven moment helemaal niéts meer sprong, dus dan kan je je voorstellen dat ik het weigeren zoiezo niét af straf. Hij weigert alleen als hij niet genoeg vertrouwen heeft, niet uitkomt of afgeleid is; dit vind ik prima redenen om te weigeren (liever dat dan fout uitkomen & dat je ongelukken krijgt). Kan daar best om lachen, beter dan huilen toch ;) ?

Kimberley: Hand meegeven klopt, dat doe ik zo slecht! Toch krijgt hij genoeg ruimte doordat ik mijn hand luchtig houd en hij de nodige teugel dus zelf pakt. Verkeerde methode, ik weet het, ga er aan werken!

Susy_Q schreef:

Ik rijd 9 vd 10 keer met cap, maar had zo'n enorme kater dat m'n hoofd het letterlijk even niet aan kon :o

herkenbaar en geaccepteerd als goede smoes *D