Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Una schreef:Misschien moet je haar door de DA laten nakijken ?
Heb je ook trouwens les ? Misschien moet je dan met je instructrice eens goed kijken wat je ermee gaat doen. Ik denk dat je samen met haar of de DA er sowieso goed uit kan komen.

Luxorvalkje schreef:Inderdaad een da naar laten kijken, misschien zit het in d'r rug.
Dan kun je erop en eraf doen wat je wilt maar het helpt niks.
Mijn oude verzorgpaard had een kiesje dat verkeerd/verdwaald groeide, daardoor racete ze door de bak en kwam omhoog.
Ze had gewoon pijn. Gelukkig zag de DA het meteen en was het snel verholpen
Elisa2 schreef:Steigeren doen ze echt niet zomaar, 9 van de 10 keer hebben ze pijn of ongemak.De dierenarts moet de rug na kijken want rugproblemen is vaak een oorzaak van steigeren.Ook moet je kritisch naar je eigen rijden kijken,zit je veel in haar mond? de meeste paarden gaan daar ook door omhoog en neem het ze eens kwalijk.En paarden vinden dressuur echt niet erg,mits het correct uitgevoerd word.
Elisa2 schreef:Dan is het heel belangrijk om haar rug en eventueel halswervels na te laten kijken.Ik weet niet hoe jij rijd,maar ik weet wel dat paarden die steigeren vaak pijn hebben.
Celeone schreef:Weet je nu wel waar het aan lag dan?