Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sjonniej schreef:Nageeflijkheid is een gevolg van een heleboel dingen, waaronder inderdaad het rechtrichten valt.
Daarnaast o.a.; activiteit van de achterhand, van achteren naar voren, duw op het bit, reactie op de hulpen, vertrouwen in de ruiter.
Als een van die dingen niet aanwezig is, zal het paard niet nageeflijk zijn. Daarnaast kan slecht passende tuigage of een slechte gezondheid inderdaad ook het paard tegen houden om na te geven.
;Ess_Ramona schreef:Inderdaad, zijn wel meerdere mogelijkheden,tot niet nagefelijk lopen.
Zoals Sjonniej zei.
sandradeboer schreef:KiWiKo schreef:nageeflijkheid is niks meer of minder dan het gevolg van correct rijden.............
Licht dat eens toe.
als de ruiter correct rijd, is het paard nageeflijk.........KiWiKo schreef:nou precies zoals ik zegals de ruiter correct rijd, is het paard nageeflijk.........
van achteren naar voren, van binnen naar buiten.. in ontspanning......... soepelheid
KiWiKo schreef:eerst achter activeren, dan voor opvangen (opvangen is anders dan tegenhouden!!)......... dan zorgen dat hij van het binnenbeen afloopt naar de buitenhand........ en dus recht is, et voila
.KiWiKo schreef:eerst achter activeren, dan voor opvangen (opvangen is anders dan tegenhouden!!)......... dan zorgen dat hij van het binnenbeen afloopt naar de buitenhand........ en dus recht is, et voila
sandradeboer schreef:KiWiKo schreef:eerst achter activeren, dan voor opvangen (opvangen is anders dan tegenhouden!!)......... dan zorgen dat hij van het binnenbeen afloopt naar de buitenhand........ en dus recht is, et voila
Mag hopen dat je hiermee het binnenbeen van de ruiter bedoelt en niet zijn eigen binnen been![]()
.
Zonder gekheid, dat is duidelijk. Wat zou je doen bij een paard wat loperig is, dus eigenlijk overactief voorwaarts?
inderdaad
KiWiKo schreef:hihi het binnenbeen van de ruiterinderdaad
![]()
als een paard loperig is dan ga ik gewoon zitten, en haal ik het loperige met mijn zit eruit...... blijf van de voorkant af, en er zijn zelfs loperige paarden die ik toch bijdrijf........ hard gaan is wat anders dan dragen![]()
maar zowiso blijf ik eigenlijk altijd van de voorkant af hoor, tenzij het paard besluit een 120 parcours met alleen denkbeeldige in en uitjes te gaan springen, dan kom ik wel even in ja![]()
maar een loperig paard hou je niet tegen door aan de voorkant te frutten, die hou je eerder tegen door (het overdreven gezegd) los te gooien en het met been en zit op te lossen