Regina weer eens @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vronytopper

Regina weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 08:44

Hej allemaal,

gister weer eens foto's laten maken van het rijden, ik ben inmiddels paar keer met haar gestart, maar going telkens heel slecht, ze is 11 jara en nog nooit in een binnenbak geweest, dus dat vond ze allemaal maar niks, We zijn nu paar maandjes gestopt met wedstr rijden, en gaan het in mei weer proberen even zien hoe ze buiten is. Thuis gaat het rijden naar mijn idee telkens een stukje beter, is vrij slecht voor het been, dus ben dara vooral mee bezig, tempowisselingen!

Mijn eigen punten zijn:
- vooruit kijken,
- niet te streng worden met rechterhand.

Regina vind het nog wat moeilijk om constant op hetzelfde tempo te blijven, en daardoor wil ze wle een snel te diep gaan lopen.
hier komen de foto's:

1.
Afbeelding
Zoals hier mag het neusje wel iets meer naar voren.

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
De galop vind ze nog moeilijk, vooral de eerste paar sprongen houd ze der rug helemaal strak, word wel telkens beter!

5.
Afbeelding
hier moet ik mijn hakken uit blijven drukken.

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Ook moet ik proberen mijn handen niet te ver uitelkaar te willen zetten..

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding
Wat werken op de volte, met stelling en buiging bezig zijn..

10.
Afbeelding
Dit vind ik zelf een fijn beeld geven, mooi beenwerk gebruik :D

Wat vinden jullie ervan??

Chefke

Re: Regina weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:03

Hey, ik vind het een fijn beeld geven. Probeer iets minder streng met je handen te zijn en probeer haar op sommige momenten wat minder diep te laten lopen.
suc6 mt je wedstrijden verder ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:09

ja idd minder streng zijn met je hand en vooral foto 5 vind ik geen fijn beeld geven.
Het lijkt alsof je aan de teugels hangt om haar aan de teugel te kunnen blijven rijden.
Misschien net een momentopname maar wilde het toch even kwijt.
Blijf zitten in je zadel en druk je hakken naar beneden.
Meer ontspannen gaan zitten en ook in je handen meer ontspannen. Teugels een keer luchten is goed voor je paard.
Probeer wat meer voorwaarts te rijden zodat je paard ook de kans krijgt haar neusje uit te drukken.
Probeer eerst eens goed de basis erin te krijgen.
Dus voorwaarts-neerwaarts en dan pas de rest.
Het is een leuk paard!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:10

Voor zover ik het kan zien ben je erg streng met je handen en zet je ze ook vast. Het neusje mag er van mij wel iets meer uit :)
Verder heb je een nette houding, vind ik !

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:11

Ik vind dat je wel met beide handen minder streng mag zijn. Ik zie vaak dat je ze breed en laag zet, op je bovenbenen. Draag je handen voor het zadel (teugels op maat), wat hoger en soepel. Ga niet terugtrekken, dat win je niet. Nu je je handen zo laag zet is je paard veel sterker en trekt terug met de onderspier in de hals. Als deze te gespierd wordt ben je niks meer, je wilt dus de bovenhalsspier gaan trainen dus handen tillen en niet trekken. Liever een ophouding, als ze aan je bit of teugels zit, en daarna weer met een soepele hand toegeven. Ophouding langs je lichaam, niet je bovenbeen, en je hand dus weer ontspannen en meegeven, daarna op de plek dragen. Hierbij actief maken aan het been, dan schuift de achterhand eronder en zal ze jouw hand gaan opzoeken en zul je merken dat ze lekker gaat ontspannen. Dus lekker die handen tillen en je zult merken dat ze daar al op reageerd en je zo veel meer te zeggen hebt. Heel veel plezier, jullie zijn een leuk team!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 10:50

bedankt voor jullie commentaar! ik ga er aan werken, en weet van me zelf ook dat ik mijn handen et breed zet en dat ik daardoor te streng word. Ik weet dat ik de bovenspier moet trainen zijn we in de training ook mee bezig, laag en rond over de rug te laten lopen, maar omdat ik dist paard sinds paar maanden onder zadel rij, en daarvoor heel anders is gereden,, wil alles wat moeizamer.. maar het gaat goed komen,,

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:52

ziet er goed uit hooor commentaar geef je zelf al !!

Suc6

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 11:07

dankjewel!!

frieslover12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:29

hey ;)
je paard mag iets meer voorwaarts. geef haar de ruimte in de hals en probeer je niet sterk te maken door je handen naar beneden te zetten. nog een TIP: KIJK VOOR JE :P

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:17

ja ik weet dat ik teveel naar beneden kijk ;) hihi!!
ja we zijn aan het werken om haar goed voor het been te krijegn en voorwaarts te rijden, dit doen we vooral met tempowisselingen en overgangen rijden..

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:21

wat een mooi plaatje,
maar wat is nu je doel? hem aan de teugel trekken?
Een fries is daar niet zo moeilijk mee dus doe jij ook niet moeilijk.
Handen meer dragen en wat meer ontspannen, geef hem
ruimte ;)

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:25

dat is mijn beodeling ook niet hoor om haar aan de teugel te trekken.. Mijn doel is om haar mooi laag en rond over de rug te laten lopen, maar ik ben nog vrij streng met mijn hand, en dat heb je makkelijk aangeleerd maar weer moeilijk afgeleerd... :S

ik heb er ook les mee, en dan staat er iemand naar je te kijken,, en dan gaat het goed, dus moet het tijdens mijn eigen trainng ook zo vast proberen te houden..

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 21:49

Danku:D

___Sandra___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:38

denk aan je handen niet te streng zijn ! Verder mooi paard

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:12

Hoi Fennie,

Leuk paard heb je daar! Probeer alleen wel je handen hoger te dragen en naar voren te kijken. Ik weet het, je hebt een mooi paard daar en daar zou ik mijn ogen ook niet vanaf kunnen houden. :D
Hoe ist met Vrony?

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 15:30

hej marjolein!! :)

Ja die punten zijn me bekend :)
Met vrony gaat het prima, duie groeit nu als kool, haha,, verwacht in mei haar veulen, en heo gaat het met die van jou?

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:35

Hoi wat leuk je op een fries te zien!!een nieuwe aan winst?
Ik ga mee met het commentaar,handen bijelkaar iets hoger en vooral meer lengte,heel veel succes dan worden jullie vanzelf een super combi~~!!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 15:37

heej!!

nee dit paard rij ik voor iemand anders! moet wel zeggen, wel heel wat anders dan ik gewend ben:P hihi!!

Dankjewel voor je commentaar:)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:40

Mooi paard en verstandig dat je wedstrijden even op een laag pitje hebt gezet denk ik. Moet wel leuk blijven natuurlijk. Hopelijk gaat het buiten beter.

Ik denk ook dat ze meer neusje eruit kan laten komen en kan zakken als jij je handen meer gaat dragen. Je zet ze nu vast op je bovenbeen en dat werkt dan een beetje tegen. Ik ken het wel hoor...dat automatisme. Ben er nu zelf hard mee aan het werk en met gedragen handen rijdt het echt een heel stuk fijner!

Dat ze je handen soms wat breder neerzet vind ik minder storend.

Ik zal je even een topic pb'en waarin leuke tips staan die erg bruikbaar zijn bij een Fries.
Laatst bijgewerkt door Sigrid op 18-03-09 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:40

Jah kan ik me voorstellen,ze lopen makkelijk diep en opgekropt probeer wat meer been en lengte te geven zodat ze haar neus er wat uitbrengt,dat hebben ze vaal zomaar onder de knie en rijdt voor jezelf veel beter...succes ben benieuwt naar de volgende keer at work!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 15:42

als ik straks buiten strat komen er zowiesop wel foto's :) en dan deel ik ze weer met jullie!!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:46

hoi een bekende
leuke fotos
loopt inderdaad te diep en met mee lengte krijgen
meer voorwaarts maar dat weet je allemaal wel

erg goed van je dat je eerst verder gaat oefenen en dan weer de wedstrijden ingaat...
sucses verders

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:49

Probeer indd wat strenger te zijn in je hand. ;)
Maar verder ziet het er wel goed uit hoor. :D

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 21:10

_Sigrid_ schreef:
Mooi paard en verstandig dat je wedstrijden even op een laag pitje hebt gezet denk ik. Moet wel leuk blijven natuurlijk. Hopelijk gaat het buiten beter.

Ik denk ook dat ze meer neusje eruit kan laten komen en kan zakken als jij je handen meer gaat dragen. Je zet ze nu vast op je bovenbeen en dat werkt dan een beetje tegen. Ik ken het wel hoor...dat automatisme. Ben er nu zelf hard mee aan het werk en met gedragen handen rijdt het echt een heel stuk fijner!

Dat ze je handen soms wat breder neerzet vind ik minder storend.

Ik zal je even een topic pb'en waarin leuke tips staan die erg bruikbaar zijn bij een Fries.

Bedankt voor het pb van je bericht! Ik denk dat ik er inderdaad wel wat aan heb! en ik heb mei pas weer een wedstrijd, dus even rust,, dan rijd het ook wat fijner zonder die druk zeg maar! Ik doe nu ook veel meer afwisseling, vind ze ook leuker, even uitvliegen op buitenritten, of even springen tussen door!!

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:02

Hey, Regina is er wel goed op vooruit gegaan hoor, de verbeterpuntjes zeg je zelf al, maar vind het al heel netjes!