April mijn dressuurhaf @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aprillicious

April mijn dressuurhaf @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 20:45

Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik foto's heb geplaatst van April. April en ik zijn nu B+7 en daar ben ik geloof ik al bijna een klein jaar mee bezig. Niet omdat we het niet kunnen, maar April zou April niet zijn door soms haar eigenwijze kop }:0 op te zetten. Ze wilt maar al te graag vertellen dat ze een ECHTE haflinger is. Ze denkt namelijk vaak dat ze ook een echte cowboy-paardje kan spelen door flinke rodeo partijen weg te geven. Dit doet ze wanneer ik moet aanspringen in de galop of als het haar even te moeilijk word. Door wedstrijd spanning komt dit ook vaak naar boven, waardoor ik heel laag scoor. Maar als ze braaf is dan gaat het goed ook en dan scoren we boven de 190. Alleen zo duurt het wel wat langer in de B. Maar ik heb geen haast. Heb nu nog 2 wedstrijden gepland staan eind deze maand en dan hoop ik me 3 punten binnen te halen. Dan houd ik even een kleine stop.

Onze punten zijn: April vond de galop altijd erg moeilijk. Gelukkig gaat het nu al een stuk beter en probeer ik haar wat meer te sluiten en te veruimen. Verder zit ze momenteel linksom erg vast. Gelukkig wisselt dit altijd af bij haar, maar dit zie je in de foto's terug.
Daarbij vind ze het in de buigingen nog moeilijk om wat opgerichter te lopen. Hier wilt ze nog wel eens diep lopen. Dit gaat ook al beter.

Nu April in ieder geval flink vooruit is gegaan, ben ik met me houding flink achteruit gegaan zie ik. Best confronterend, maar ben blij met de foto's, dan zie je het tenminste en word je er weer bewust van. Mijn benen/voeten hebben altijd hun eigen leven geleid. Of dat ooit nog goed gaat komen weet ik niet. Ik moet in ieder geval netjes voor me kijken, en tja me benen I KNOW :o . Verder in de galop goed op me kont zitten. Maar zelfs dat is al beter. Kon eerst alleen maar staan in de galop. Er zit vooruitgang in.

Genoeg gelult, hieronder de foto's. Manlief kwam tijdens het rijden me verassen door deze foto's te nemen. Ik was dus al even aan het rijden. Na een tijdje werd hij afgeleid door de welshjes en was ie foetsie *D

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

7)
Afbeelding

8)
Afbeelding

9)
Afbeelding

10)
Afbeelding

Bommeltje_

Re: April mijn dressuurhaf @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:48

mooie haflinger ziet er echt super uit!
maar je kijkt op sommige foto's heel erg naar beneden of is dat moment opname?

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:55

Heel goed hoor! Jammer dat je al zo lang bezig bent, maarja zulke paarden heb je, is wel weer een leuke uitdaging erbij... hihi. Ik vind idd ook wel dat je veel naar beneden kijkt, ga netjes rechtop zitten, schouders naar achteren en hoofd netjes ophoog en naar voren kijken. Ik vind dat je paardje een heel mooi achterbeen gebruik heeft, ik zou lekker zo door blijven trainen en ik hoop echt dat de laatste puntjes snel binnen stromen! Succes!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:38

Ik vind het er goed uitzien :j , je hebt een hele nette houding maar je moet wel op je tenen letten, dus tenen mooi naar binnen en goed naar voren kijken, soms kijk je teveel naar beneden maar dat kan een momentopname zijn.
FD: volgens mij vertekent haar bodywarmer een beetje want op de meeste foto's zit ze redelijk recht maar met die bw lijkt het alsof ze gebogen zit, ik kan ook verkeerd zitten hoor :+

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:42

mooie merrie zeg!! ziet er al heel goed uit :D maar idd btj veel naar beneden aan het kijken

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:43

Je hebt een leuke haf. :) En dat eigenwijs zijn hoort er gewoon bij he? Ik heb een haflinger kruising en die is met zijn 36 jaar ook nog altijd eigenwijs. :P Maar wel heel lief.
Ik ben niet echt goed in rijtechnisch commentaar. Op de eerste foto's kijk je idd wat naar beneden, of was je cap voor je ogen gezakt?

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 22:29

Dank jullie wel voor de reacties. Mijn bodywarmer vertekent inderdaad iets het plaatje. Bij foto 8 is duidelijk te zien dat hij wat bol staat. Anders zou ik wel een erg misvormde rug hebben :? Verder kijk ik inderdaad teveel naar haar koppie. Dit is er door haar ingeslopen. In het begin was het standaard rodeo-en, en aan haar hoofd kon ik zien wanneer dat ongeveer plaats ging vinden. Maar daar moet ik nu mee ophouden. Daarom zijn foto's zo fijn, want dan word je er bewust van. Ik ga er in ieder geval weer op letten.

Mijn voeten/benen is altijd een probleem geweest. Ik ga van de zomer wat zitlessen volgen, want dat frustreert en achtervolgt me al heel mijn leven. Heb ooit zelfs een salsa cursus gevold om mijn heupen/bekken losser te krijgen. Maar niks baat nog. Maar ik geef nog niet op :D

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:03

echt een hele mooie haf! hij looopt ook echt netjes, het lijkt indd alsof jij een beetje naar voren zit. verder eigenlijk geen commentaar, misschien iets meer voor je kijken ook al is april's nek zo mooi! :+

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:47

ziet er netjes uit. volgens mij is deze behoorlijk actief. zo lijkt het op de foto's.

welke beenbescherming heb je daar om als ik vragen mag?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:56

:~
wat een leukerd! Ik herken je probleem heel erg, m'n verzorghaf loopt inmiddels thuis echt de sterren van de hemel, maar op wedstrijd is alles om haar heen zo interessant dat ze mij gewoon totaal negeert :+ Daarom rijden we tot nu toe ook vrij lage punten :') Gelukkig gaat het al wel steeds beter naarmate we meer ervaring krijgen :) Soms wel heel frustrerend, dus ik kan me wel inleven in hoe je je dan voelt :P
Ik vind zelf dat je houding nog wel meevalt :) Probeer iets minder naar beneden te kijken en je tenen naar binnen te draaien, maar verder vind ik het heel netjes :)
Ook lijk je heel vriendelijk te rijden (kan ik natuurlijk niet echt oordelen van foto's :P), correct spoor gebruik en een vriendelijke hand :) m'n complimenten!
Ik denk dat jij en ik hetzelfde probleem hebben, een ECHTE haflinger die wel super kan lopen maar het niet altijd wil :') zelf ben ik ervan overtuigd dat zodra we eindelijk de klik hebben gevonden we echt zullen gaan knallen, en ik denk dat dat bij jou ook zeker het geval zal zijn ;) gewoon lekker doortrainen, dan komen jullie er wel! ;)

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:28

netjes hoor!
Ga zo door, blijkbaar ben je niet zoals die andere meid die
het paardje eenorm opknelt. Prima zoals jij het doet.
Denk wel om haar aanleuning, ze leunt zeker erg graag op je hand?
dat lijkt zo op de foto's maar dit is wel verder erg netjes!

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 18:06

Dank jullie wel voor de leuke reacties.

lianne__ schreef:
Deze zijn van Eskadron. Erg fijne dingen!

Verder lijkt op sommige foto's of ze zwaar in de hand is. In de galop is dit wel het geval, daar maakt ze zich nog sterk. Maar verder is zij op je pinken te rijden! Erg lekker beessie met een eigenwijze kop :D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:51

ziet er erg goed uit!
af entoe opletten dat ze niet te diep gaat .
die L1 kom je ook nog gemakkelijk door denk ik zo hoor;)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:52

Ik vind het zeker B waardig.

Als het paard die streken niet zou hebben zou ik je zeker hoger inschatten dan dat je nu officieel rijd.

Vind alleen je cap niet zo mooi :o

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:16

Ziet er echt heeeel goed uit! Mooie April!
Binnenkort kom ik haar in het echt bewonderen, leuk! :D

Tot gauw!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:50

Wat een super kwijlbare haf zeg! :))

SnuifjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:08

wat een super gave haf heb je zeg!!

je draait af en toe je tenen wat naar buiten, probeer daar op te letten, verder vind ik het er netjes uitzien, vooral foto 10 vind ik heeeel mooi!

___Sandra___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:17

Kwijl Kwijl probeer alleen naar vorente kijken :D

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:22

Pregini schreef:
Dank jullie wel voor de leuke reacties.

lianne__ schreef:
Deze zijn van Eskadron. Erg fijne dingen!

weet je ook hoe duur ze waren?
is het een gladde stof? of is het van dat HH materiaal?
waar het zand zo aan blijft plakken.

edit* een mislukte pb.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:59

Hé Eva, leuk weer eens foto's van je :j ze is flink voorwaarts of niet? :D

Hoe gaat het met Pregini? :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:10

Hele mooie foto's *D
Hoe groot is jouw Haf?
Een ideale hoogte lijkt me, die van ons is nu drie en ze meet ongeveer 1.45
grtz

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 18:44

Pellie schreef:
Hé Eva, leuk weer eens foto's van je :j ze is flink voorwaarts of niet? :D
Hoe gaat het met Pregini? :)

Hey Pellie, dat is lang geleden. Heb even in je profiel gespiekt en zie dat je ook al flink uitgebreidt bent! Leuk hoor. Alles goed nog met Gammon? April en voorwaarts staat niet standaard in haar woordenboek hoor. Dat moet ik er iedere dag eerst weer even in schoppen ;)

Met Pregini gaat het super. Die staat niet heel ver bij jou vandaan. Drenthe. Staat daar bij mijn hengst om te laten dekken. Dus ik hoop volgend jaar ook op zijn klein wondertje. Wanneer ze gedekt is komt ze weer naar huis.

iana schreef:
Hele mooie foto's *D
Hoe groot is jouw Haf?
Een ideale hoogte lijkt me, die van ons is nu drie en ze meet ongeveer 1.45
grtz

Op het paspoort staat ook 1.45m. Maar ze werd bijna 4 toen ik haar kocht. Denk dat ze nog wel een stuk gegroeid is. Ik zou haar weer even opnieuw op moeten meten. Ikzelf ben 1.74m

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:46

Ik vind dat je een mooie Haf hebt probeer recht vooruit te kijken voor de rest ziet het er netjes uit.
Trouwens ook een mooie cap!!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:49

Wow, wat een achterbeen gebruik :~
Dat was echt het eerste wat me opviel +:)+
Probeer je tenen wel naar binnen te houden en je hak uit te drukken.
Goed erop letten dat je je knieen aansluit wil meestal al helpen, omdat je dan je tenen automatisch naar binnen draait. (Hulpje: Biervieltjes tussen je knieen klemmen en er voor zorgen dat je die tijdens het rijden niet verliest. Natuurlijk niet gaan klemmen, maar zachtjes aansluiten)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:18

oké! op de foto's lijkt ze iig voorwaarts zat :D

Met mijn bolletje Gam gaat het ook lekker, alleen 100% gezond is ie helaas nog steeds niet. Leuk dat Pregini mama wordt 8-) ben benieuwd naar de hengst, heb je er een foto van? :)