Susanna (v. Flemmingh) losrijden Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Susanna (v. Flemmingh) losrijden Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 07:56

Omdat ik benieuwd ben of iemand nog iets toe kan voegen aan mijn verbeterpunten, zijn hier mijn foto's van het losrijden tijdens de wedstrijd 2 weken geleden.

Ik heb [***] nu een jaar, we zijn in november van instructie veranderd en we hebben al weer veel bijgeleerd. Waar wij mee bezig zijn is vooral het schakelen, omdat ze snel achter mijn been kruipt, het inbuigen en schakelen in de oefeningen. Haar aanleuning is er ook op vooruit gegaan, alhoewel ze bij deze foto's er nog snel achter duikt. Daar zijn we vorige week mee aan de slag gegaan en dat werpt zijn vruchten af. De stang is op bijna alle foto's te streng, ik heb helemaal geen strenge hand (eerder te lief) maar de kinketting bleek te los te zijn. Dat is nu ook verholpen. Afgelopen dinsdag is de fysio geweest, ze was al een tijdje gevoelig op de rug en dat zag ik ook bij deze foto's terug. Haar wervels zaten niet helemaal lekker.

Verbeterpunten wat betreft mijn houding: mijn handen houd ik op sommige momenten veel te hoog en ze moeten netter naast elkaar.

Schakelen in het schouderbinnenwaarts
Afbeelding
Volte, inbuigen, mag nog iets meer naar mijn idee
Afbeelding
En dan ineens..
Afbeelding
Weer braaf
Afbeelding
Schouderbinnenwaarts linksom
Afbeelding
Weer even naar voren
Afbeelding
Afbeelding
Uitstrekken, moet losser van de hand.
Afbeelding

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:31

Wauw :D dat is wel een hele verbetering sinds de laatste keer dat ik foto's van jou en Susanna gezien heb!
Je hebt echt een prachtig paard onder je kont!

Je kunt idd terugzien dat ze er wat achter duikt. Daarentegen zijn er ook zat foto's waar dat niet is. Het gehele beeld is fijn!
En tja dat je ketting te los zat, kan gebeuren, nu weet je het voor de volgende keer ;)

Commentaar.. eigenlijk heb ik weinig commentaar om te geven, ik vind je een rustige vriendelijke ruiter. Op enkele foto's kijk je wat naar beneden, probeer daar op te letten.

Super zeg, fijne combinatie!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:32

Ik vind het een super aansprekelijk paard met een mooi actief achterbeen. :j
Commentaar geef je zelf al en daar heb ik niks meer aan toe tevoegen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:37

Schitterend dier wat je daar onder je kont hebt :)

Ik vind niet dat je je handen te hoog hebt eerlijk gezegd, ik vind wel dat je
ze te ver uit elkaar houdt.

En op sommige foto's lijkt het alsof je ietwat met holle rug lichtrijd.

En je kijkt op veel foto's naar beneden, ik snap het wel, je paard is ook zo mooi :D

Verder heb ik niet echt commentaar

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:38

mooi paardje:D.

Je ziet inderdaad dat ie d'r hier en daar nog graag even achter mag kruipen, of heb je 'm met losrijden expres wat dieper ingesteld?? Ik denk dat in de proef het mooier is als 't neusje d'r iets meer uitkomt maar ik weet natuurlijk niet hoe je haar in de proef laat lopen:) Ik rij ook vaak wat dieper met losrijden. Verder geen commentaar hoor mooi plaatje 8-)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:40

Echt een heel mooie combinatie. Heb ook weinig commentaar.. Je kantelt alleen iets naar voren..

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:46

Mag een complimentje ook???
Je hebt je tenen netjes naar voren,i.p.v de hele tijd te prikken met je sporen.
En je mag wel iets arroganter kijken(rechtop zitten dus)!! :D

Storm

Re: Susanna (v. Flemmingh) losrijden Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:53

Mooi en aansprekelijk paard.
Het stoort wel dat ze steeds achter de loodlijn loopt en te eng in de hals is. Als je zelf al weet dat ze er graag achter kruipt, waarom rij je dan niet gewoon met een trensje?

Anoniem

Erg mooie combi om naar te kijken, straalt een vriendelijk en ontspannen beeld uit, zelfs met die blokkades in haar rug die later ontdekt is!

Wat ik zie is dat je op sommige foto's je handen ongelijk draagt. De een dus hoger als de ander.
Tevens mis ik in de foto van het schouderbinnenwaarts een actief ondertredend binnenachterbeen en zoals je zelf al benoemd de buiging van haar lijf om je binnenbeen. Dit zie je ook terug op de foto van de volte in draf. Ze heeft keurig stelling maar geen buiging in haar lijf.

Nogmaals vind ik het een zeer fijn beeld, leuke foto trouwens van de gekke sprong actie! :Y)

VValar

Daar is knappe Suus dan, het is een onwijs leuk ding zeg! Maar dat wist je natuurlijk al.
De verbeterpunten heb je zelf al onder woorden gebracht. Handen iets netter bij elkaar proberen te houden, wanneer je stelling vraagt die buitenteugel tegen de hals houden. Maar op sommige foto's doe je dit wel weer!
Persoonlijk vind ik het dieper losrijden totaal geen probleem, maar ik ken jouw situatie niet dus weet niet of ze normaal gesproken te diep wilt lopen, of misschien juist er wat meer uit? In dat laatste geval zou ik juist wat ronder willen rijden. Het belangrijkste is dat je goed contact onderhoudt en controle over de hoofd/halshouding hebt met een fijn inwerkend achterbeen. En aangezien je hier al veel mee bezig bent (schakelen) denk ik echt dat je op de goede weg zit. Probeer dan wel buiging in het gehele lijf te krijgen (lengtebuiging).

En die laatste foto is natuurlijk heel mooi!!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:27

Een erg mooi dier met veel uitstraling.
Ik persoonlijk omdat er hier toch commentaar gegeven moet worden zou hem iets meer lengte in de hals naar boven en voren geven. Oftewel ze moet iets meer oprichting krijgen naar boven toe.
En ik snap dat je in deze tijd de euro's op de grond zoekt, maar die zijn vast al weggehaald door iemand anders :D
Maar ik denk wel dat je op de goed weg bent.
Succes met de mooie Flemmingh.

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:23

Het lijkt op sommige foto's dat je een beetje naar beneden kijkt. Probeer voor je uit te kijken. Het ziet er super goed uit! Ik ben echt jaloers op jou :o

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 13:50

Ben het er wel mee eens dat ze af en toe wat raar in de hals wordt :j Dat heeft er toch mee te maken dat ze gespannen is en zich een beetje opkropt. Ik denk dat daar het gebrek aan lengtebuiging ook vandaan komt. Morgen ga ik er weer op (ze heeft nu 4 dagen stilgestaan vanwege de fysio), ik ben benieuwd of ze zich nu ook makkelijker gaat geven.

Iig bedankt voor de tips!

@ Ullaatje: Ze gaat voorlopig niet weg. Zul je net zien dat als ik dan een makkelijker paard heb, het gaat vervelen en dan vervolgens geen paard kunnen vinden die naar wens is :=

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:58

Equimotion schreef:
Dat ze wat dieper wordt is in het losrijden geen probleem, maar dan moet je wel het punt opzoeken waar ze de hals meer wil laten vallen en daarin dan ook kunnen varieren met halslengte, ipv haar bovenin wat "eng" te laten worden waardoor/terwijl ze achter je been kruipt.

Succes met je knappe merrie!

Hier ben ik het mee eens. Ik heb ook idee bij schouderbinnenwaarts om je linkerbeen dat je buiging niet helemaal in orde is. Dat paard ook niet achter linkerkaak loslaat en ook niet achter je zadel. Hoofdhouding is daar niet in orde, omdat je paard wat verkanteld.

Jamiechic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:05

Ik vind dat ze veel te veel op de voorhand kruipt, daarbij wordt ze te kort in de hals en maak je haar veel te eng. Ze is veel te rond aan de voorkant, zo kan ze niet vanuit de schoft omhoog komen. Ik vind ook dat je je stang veel te strak hebt, waardoor je haar rond 'trekt'. NIet zo mooi beeld. Ze moet echt nog een heel stuk meer achterover komen voor het Z. Ook mag je je hakken meer uitdrukken en je kin omhoog doen.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 15:06

Ze buigt linksom ook veel slechter dan rechtsom. Ik hoop dat het wat makkelijker gaat na de behandeling, zo niet, zal ik toch iets anders moeten verzinnen. Eigenlijk zijn alle bovengenoemde punten terug te leiden naar de pijn in haar hals en rug die ze had. Ik ben echt benieuwd hoe het morgen allemaal aanvoelt.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:00

Jamiechic schreef:
Ik vind dat ze veel te veel op de voorhand kruipt, daarbij wordt ze te kort in de hals en maak je haar veel te eng. Ze is veel te rond aan de voorkant, zo kan ze niet vanuit de schoft omhoog komen. Ik vind ook dat je je stang veel te strak hebt, waardoor je haar rond 'trekt'. NIet zo mooi beeld. Ze moet echt nog een heel stuk meer achterover komen voor het Z. Ook mag je je hakken meer uitdrukken en je kin omhoog doen.

Nou daar ben ik het niet mee eens,hoor.
Veel te veel is wel iets te overdreven :?
Een paard met zo'n ondertredend achterbeen kan niet teveel op de voorhand lopen. :P
En eng vind ik er al helemaal niet 8-)

Jamiechic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:02

ESSIE70 schreef:
Jamiechic schreef:

Nou daar ben ik het niet mee eens,hoor.
Veel te veel is wel iets te overdreven :?
Een paard met zo'n ondertredend achterbeen kan niet teveel op de voorhand lopen. :P
En eng vind ik er al helemaal niet 8-)

ik vind dat hij zeker teveel op de voorhand loopt. En ja, dat kan ook als hij een goede achterhand heeft, dat zie je maar weer aan de foto's. Ook is de stang te strak. Ik vind dat hij in het achterste gedeelte van de hals niet mooi inbuigt. Hij laat de hals niet mooi vallen. Daardoor komt hij niet vanuit de schoft omhoog. Voor het Z zal hij echt nog meer achterover moeten komen.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:46

Mooi paard zeg, geweldige gangen! Vind alleen dat hij op veel foto's te ver achter de loodlijn loopt, nergens voor nodig ;) Verders erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:22

Het is een heel mooi paard met een goede beweging. Probeer trots op je paard te gaan zitten want je valt wat voorover hier en daar.
Ik zie het paard ook wat duiken. Ook is het paard veel achter de loodlijn. Het lijkt mij als je wat meer terug gaat zitten dat dit al minder wordt, anders had je niet dit niveau gereden ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:59

Voor het mooie zou ze meer op lengte gereden mogen worden,dan kun je ook werken aan de lengtebuiging en het rechtrichten,1 van de belangrijkste basisvoorwaarden.En haar daarna op het achterbeen zetten dan kruipt ze ook niet achter het bit en het been.Al weet ik natuurlijk niet wat ze thuis doet en hoe je haar dan rijd,foto's blijven momentopname's.Verder lijkt het me een super getalenteerd paard!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:09

Wat een ontzettend elegante merrie heb je zeg, persoonlijk vind ik dat ze een heel mooi model heeft, al zou iets meer body haar ook niet misstaan. Ik vind je houding netjes en het rijden oogt vriendelijk. Zoals hier al vaker wordt opgemerkt kruipt ze achter de teugel, je hebt dan waarschijnlijk weinig/niks in de hand, niet? Ik zou proberen om door midden van drijven en toestaan meer contact te krijgen en daardoor de neus meer op lengte te krijgen. Ook kun je het helpen als je veel varieert in de hoogte van de halshouding.

Hoe loopt het verder in het Z1? In ieder geval nog veel succes samen.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 18:41

Klopt, ik heb daar een aantal maanden gestaan :)

Slecht hè, dat naar beneden kijken. Gek genoeg doe ik dat alleen tijdens het trainen/losrijden. Dat moet toch maar wat subtieler gebeuren.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:00

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:42

Aangezien de mods niet rijtechnisch genoeg onderlegd zijn om zinnig commentaar te begrijpen, herhaal ik hierbij mijn uitleg nog maar een keer voor je....

"Dat ze wat dieper wordt is in het losrijden geen probleem, maar dan moet je wel het punt opzoeken waar ze de hals meer wil laten vallen en daarin dan ook kunnen varieren met halslengte, ipv haar bovenin wat "eng" te laten worden waardoor/terwijl ze achter je been kruipt."

Succes met je knappe merrie!