Simba de tank @Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeVR

Simba de tank @Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 18:45

Halloo,
Zondag heb ik weer eens op Simba gereden.Het was heerlijk weer, Maar Simba werkte soms niet echt mee. Hij luistert nog niet 100% naar mijn hulpen! Ben er mee bezig om hem wel te laten luisteren.
Hij is net 2 maanden onder het zadel(met mij).Ooit al is eerder ingereden (Heeel lang geleden door vorige eigenaar). Simba loopt in de zomer boerenbruiloft met de kar!Dus hij is nogal sterk, en dan ik als kleine uk erop!(Ik heb er een stang inhangen, dat moet hij voor de kar ook. En anders is hij niet te houden Tja, Trekpaard hea!Eigenwijs en sterk) Hihih := Kijk en huiver:

Meet Simba!.
Afbeelding

Eerst even stappen.
Afbeelding

Drafje.
Afbeelding

Drafje.
Afbeelding

Drafje.
Afbeelding

& Amy :D
Afbeelding

Galop :D
Afbeelding

Nog een galopje.
Afbeelding

& Uitstappen :D
Afbeelding

Evenn babbelen met amy :+:
Afbeelding

DagDag.
Laatst bijgewerkt door MaaikeVR op 09-03-09 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Vue

Re: Simba de tank @Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:52

Bij foto 3 trek je hem helemaal over 1 kant weg, lijkt me niet de bedoeling.

Daarbij vind ik het klinkklare onzin dat je hem met een stang moet rijden, 'omdat hij dat nou eenmaal voor de kar ook moet'.
Als hij anders niet te houden is, zou ik daar maar eens aan gaan werken op normale manieren ipv er grof geschut bij te halen.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:52

Hee!! :+:
Leuke foto's!! :D
zit vast heerlijk op zo'n brede rug! :P
Maare, het lijkt of je wat naar voren zit, en je kijkt soms ook nogal naar beneden :P
dus probeer wat meer voor je te kijken en misschien wat rechter op te zitten! :)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:55

Foto 3 mooi? Het paard loopt scheef en vliegt half uit de bocht.. :n Niet echt mooi als je het mij vraagt. Een héérlijk schattig wollig dier, alleen jammer dat er een stang in gehangen word? Ik ben het eens met Vue wat dat betreft..

Verder zie ik dat het paard nogal op zijn voorhand valt en erg in jouw handen hangt (of jij in zijn mond?), probeer daar op te letten.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:56

Geweldig!!!
Heerlijk lijkt me dat, zo'n joekel onder mn kont (Maar ook wel een beetje spannend ;))
Wel lachen om te zien hoe klein dat dekje in verhouding tot het paard is, haha

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:18

Heeeeellleeee nice foto's Maaikee :)
Ga me met wat er over foto 3 is gezegd, maar ligt het nu aan mij of schuren der benen zo lang elkaar op de galop foto?
Jij hebt verder een goede houden, alleen die vervelende dakpannetjes van je handen.. maarja, daar kan aan gewerkt worden!!
Ga zo door meis (L)!

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:51

Maaike en Simba zijn cooool :+:
nee even serieus, ziet er echt heel leuk uit en al helemaal voor zo'n trekker :)
veel plezier samen nog en jullie zijn een super combi :+:

tezza56

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:40

Wat een grote.:+
Die andere ook.:P
Wel leuke foto's.:D

Winston007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:14

GEWELDIG!!!!
Echt super leuke foto's, leuk om ze zo eens een keer te zien.
Al moet ik zeggen,enige tijd geleden was er een wedstrijd bij ons in de buurt(oficiele khns wedstrijd)en daar reed een meisje op een Belgisch trekpaard, een zeer nette L-proef(met alleen een trensje)!!!!
Dus om nou te zeggen dat dat een trekpaard eigenwijs en sterk is geldt dus niet voor elk trekpaard!
Dus wie weet.....wat het nog kan worden met jullie!!
Probeer ook veel overgangentjes te rijden, zodat je d'r meer controle over krijgt.
Komt zeker weten goed met jullie!!
Ga zo door!!

MaaikeVR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 21:36

Dankje :D
Ook bedankt voor de tips.

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:40

wow, wat een knol he,
maar even wat anders, met een trens kun je hem vast ook
wel houden hoor...
let goed op je armen inclusief handen hou ze onder controle,
verder houd ik mijn mond, ik zou niet weten hoe het is om op
een trekker te rijdeb

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:42

Ohh Maaike en Simba zijn leukkkkk :+:
Ziet er cool uit man!!

Ik ken er over meepraten... trekpaarden zijn zeker niet makkelijk te rijden,

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:43

Brrr... dat is een beetje het gevoel dat deze plaatjes bij de oproepen. Vind het er niet fijn uitzien... In geen enkel opzicht.
Met stang moeten rijden omdat hij voor de kar moet en omdat zo'n Trekpaard sterk is en weet ik allemaal niet meer, vind ik klinkklare onzin..zijn prima te rijden met een gewoon gebroken bitje.. De kracht zit 'm als het goed is niet in het bit, zo wel, doe je iets fout.

Wel een ontzettend leuk teddybeer :D

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:03

ik wil even wat zeggen over de mensen die klagen over het bit. simba is door de vorige eigenaar ingereden met stang, en dus altijd op stang gereden en gement. op een trensje daar loopt hij gewoon doorheen, hij is dus gewoon hard gemaakt in zijn mond. zo af en toe probeert maaike het over te schakelen op een gebroken watertrens, maar zoals ze zij hij loopt daar gewoon doorheen. en als simba gaat gaat hij en stopt hij ook niet.

maaike jullie zijn een erg leuke combinatie :+:

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:47

Misschien dan eerst werken aan het dominantieprobleem wat duidelijk aanwezig is, en pas daarna gaan denken aan rijden? ;) Want zo werkt het niet, zelfs nu met een stang erin zie je dat het paard maar wat ronddendert en over de schouders wegvalt en 'niet goed te houden is'. :) Ik zou je adviseren om eerst 'op de grond' alles in orde te hebben met Simba. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:59

Ik ken Simba al van een paar andere topics.
I love your horse! Een echte teddy. :+:
Probeer voor de verandering eens een trensje.
Dan kun je kijken hoe hij daarop reageerd.
Is hij dan niet te houden, dan weet je dat ook weer.
Zet desnoods een stukje wei af zodat hij weinig ruimte heeft om er vandoor te gaan.
Ik ben absoluut geen fan van de stang en gebruik een enkel trensje voor mijn [ras], die ook héél erg koppig en sterk kan zijn. >;)
Simba reageerd (op fptp 3) duidelijk niet op je binnenbeen.
Probeer hem wat minder met de hand te rijden en meer op je been.
Hij heeft trouwens een erg mooie draf. :j
De galopfoto's en laatste 2 foto's zien er best goed uit.
Er is niet aan Simba te zien dat ze kwaad is of pijn heeft. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:03

Wat een heerlijke teddybeer!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 07:08

Leuk paard is het tog he Maaike? :D

Het lijkt of je wat naar voren zit, en naar benenden kijkt, probeer daar op te letten ;) .

MaaikeVR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 07:21

Hey, Dankje :D
Ja idd. ik moet erop werkenom naar voren te kijken.
Tja, om Simba nou voor 1 keer op trens te rijden. Moet ik een eerst een trens kopen in z'n maat. Trekpaarden zijn echt nie makkelijk te rijden hoor. Zijn veel sterker dan je denkt.
Simba is echt een strek paard. Met stang houd ik hem amper.
Dus trens daar waag ik me echt liever niet aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 07:24

Faux schreef:
Misschien dan eerst werken aan het dominantieprobleem wat duidelijk aanwezig is, en pas daarna gaan denken aan rijden? ;) Want zo werkt het niet, zelfs nu met een stang erin zie je dat het paard maar wat ronddendert en over de schouders wegvalt en 'niet goed te houden is'. :) Ik zou je adviseren om eerst 'op de grond' alles in orde te hebben met Simba. :)

Mmm heb jij ooit wel eens met zulke kanjers gewerkt? Dat is niks aan dominantie, die beesten zijn nu eenmaal zo sterk. Het is heeel wat anders dan een gewoon rijpaard. En verwacht je nou echt dat je me zo'n paard 'anky' door de bak kan rijden? Ik zou het leven iets minder serieus nemen ;)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:14

Pardon Joolien? :) Een paard is een paard, groot of klein. In het koppie werkt het gewoon hetzelfde, en een 'gewoon rijpaard' is ook sterk genoeg om jou en mij samen weg te sleuren. Wat je zegt slaat kant noch wal, en je laatste 2 opmerkingen negeer ik maar.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:44

Moooooi paard! :j

Wij hebben een kruising Shire die we voor de kar op een Utrechtse Stang hebben en OHZ op een superzachte Myler...

Ons paard is supersterk maar hij weet gewoon dat hij het niet kan maken om tegen te gaan werken.....
Hij is bijna 4 jaar maar is ondanks zijn kracht gewoon een super-meewerkend paard...

Het kan dus echt wel :j

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:49

MaaikeVR schreef:
Hey, Dankje :D
Ja idd. ik moet erop werkenom naar voren te kijken.
Tja, om Simba nou voor 1 keer op trens te rijden. Moet ik een eerst een trens kopen in z'n maat. Trekpaarden zijn echt nie makkelijk te rijden hoor. Zijn veel sterker dan je denkt.
Simba is echt een strek paard. Met stang houd ik hem amper.
Dus trens daar waag ik me echt liever niet aan!

Maat sterk of niet sterk... Een paard rij je als het goed is niet op de kracht van het bit... Wanneer je dat wel moet om 'm te houden, zit er daar iets fout imo...Ga daar dan eerst aan werken. Een stang is al een scherp bit, maar als je dan ook je kracht nog in het bit trekt om 'm te houden, kan ik je verzekeren dat zo'n ding echt een marteltuig is in een paardenmond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:51

Joolien schreef:
Faux schreef:

Mmm heb jij ooit wel eens met zulke kanjers gewerkt? Dat is niks aan dominantie, die beesten zijn nu eenmaal zo sterk. Het is heeel wat anders dan een gewoon rijpaard. En verwacht je nou echt dat je me zo'n paard 'anky' door de bak kan rijden? Ik zou het leven iets minder serieus nemen ;)

Zal ik dan maar even op je laatste stukje reageren? Ja ik heb met verschillende trekpaarden gewerkt, een deel helpen inrijden en er mee gemend. Voor de kar met stang, onder het zadel met trens. Nooit problemen gehad met paarden die er van door gingen.

Misschien hoef je niet als anky rond te rijden, maar dat neemt niet weg dat elk paard, hoe groot of klein ook, correct moet worden gereden. Als er op deze manier wordt door gereden (ik snap dat je er net aan begint) is de kans erg groot dat het paard lichamelijke klachten krijgt. Kan namelijk niet zeggen dat de foto's zo'n fijn beeld geven. :n

Wel vind ik het een geweldig paard om te zien. Wat zal dat een poets werk zijn als die gaan verharen.

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:58

Joolien schreef:

Ik kan wel zeggen dat dit niet waar is en ik heb er 3 gehad. ;)
Trekpaarden zijn over het algemeen niet heel dominant en de kracht zit ook niet in de mond. Verder vind ik het niet heel anders rijden dan een normaal rijpaard. Ook die heb ik gehad. Om precies te zijn; ik vond ze erg soepel, fijn en lichtgevoelig rijden.
De "anky-opmerking" staat natuurlijk niet in verband met het wel of niet met stang rijden. Ook als dat niet haalbaar is, is er geen reden voor een stang.
De grootte van een paard heeft geen verband met gevoeligheid of "kracht moeten zetten".
Daarbij kan die stang en "het hard in de mond zijn" wel heel goed iets met elkaar te maken hebben. Hard in de mond zijn is een gevolg.