Casan ( arabier ) @ work in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Casan ( arabier ) @ work in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:38

Ik mag mij sinds 29-01-2009 de trotse bijrijdster noemen van Casan, een arabische volbloed van Kaiil87 hier op bokt...

Casan word pas weer sinds januari 2009 wat vaker gereden ivm een langdurige ziekteperiode in 2008 ( maagzweer ).. Casan is daardoor ook een groot deel van zijn gewicht verloren en we werken er nu hard aan om dit weer wat aan te vullen ;)...

Casan is op zich erg makkelijk ontspannen te rijden in een sukkeltempo en op de voorhand maar wil je wat impuls behouden en moet hij werken is hij het kwijt en gaat zijn hoofd de lucht in... Wij zijn nu voornamelijk bezig met impuls behouden en ontspanning ook tijdens die impuls, veel schakelen en les dus... Het gaat steeds iets beter maar we hebben de tijd... :).. Wij lessen 1x in de week...

Mijn aandachtspunten:
- hakken uitdrukken
- schouders naar achter
- binnenhand
- binnenteugel te lang
- zitten
En voor de rest sta ik open..

Niet onbelangrijk:
Casan loopt eigenlijk altijd met zijn mond open, dit is niet omdat ik in zijn mond trek of omdat er medisch iets niet goed zou zijn.. Hij heeft geen last van zijn gebit en wij wensen hier dus ook geen commentaar op..

1.Afbeelding
Klaar voor de start.

2.Afbeelding
losdraven ( stappen hebben we ook gedaan hoor )

3.Afbeelding
4.Afbeelding
Galopje, nog los..

5.Afbeelding

6.Afbeelding
Drafje, even kijken of de teugel goed zit

7.Afbeelding
Ik wil daar niet langs... :+ Hij krijgt gelukkig zijn energie ook weer terug... :D..

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding
Galopje, zitten en binnenhand

11.Afbeelding
Meer contact houden

12.Afbeelding
schakelen

13.Afbeelding
:D

14.Afbeelding
Tenen en schouders

15.Afbeelding
Schouders en hakken

16.http://i628.photobucket.com/albums/uu7/BBPictures/Casan%202/16belonen.jpg
Braaf paard, lekker uitstappen...

Chan_n

Re: Casan ( arabier ) @ work in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:49

Hoii
Zo te zien heb je lekker gereden vandaag!
Dekje staat ook leuk bij hem!
Ik heb geen commentaar, lekker door blijven trainen dan worden jullie vast een leuk stel! :)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:52

Ziet er lekker ontspannen uit :)
Ik ken nog een arabiertje die altijd zo met zijn mond open loopt, ik weet ook niet waar dat aan ligt. In ieder geval niet aan jouw harde hand, want je moet er soms juist op letten dat je contact houdt :) Foto 8 ziet er echt heel goed uit!
Succes met hem. Leuk paardje :)

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:02

He mijn mooie combi :D Dekje staat hem gaaf zeg ! Iemand anders op stal heeft ie in het creme, ook heel mooi..

Vind het er heerlijk ontspannen en ongedwongen uitzien, soms wat meer contact mag wel.. Over je houding hou ik me mond, moet eerst maar eens aan mijn eigen houding sleutelen :+

Hij wordt weer helemaal de oude, achterbeentje neemt ie steeds beter mee. Nu nog van die vacht af..

Ben trots op jullie hoor :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 20:06

Bedankt voor de leuke reacties.. :)..

Contact houden klopt idd, mijn binnenteugel word steeds een stukje langer terwijl mijn buitenteugel er goed aan blijft... In de les zijn we daar zeker mee bezig, ik heb het zelf altijd net iets te laat door ;)...

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:17

waarom heeft hij op iedere foto zijn mond openstaan?

ik vind t een heel leuk beestje :D
dekje staat m erg leuk!

orrieknorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:37

wat een super leuk paard heb je!!!!!!!!

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:48

je zou eens in zijn mondje moeten kijken, zoals ze hierboven zeggen, hij heeft zijn mond bij iedere foto los,
dan kan een teken zijn van pijn, scherpe randen of een te groot bitje, dat er geen ruimte is in de mond voor dat bitje,

het is maar een hint.
verder over je rijstyle,
maar aan de pony te zien ziet het er wel goed uit,
maar iets van de plaatjes storen mij,

ik denk dat het is, dat je met losrijden erg gespannen zit, vooral bij foto 3
en als je verder bent met rijden dat je er ineens als een zoutzak gaat rijden,
en dan ook met je benen gaat draaien.
probeer goed op je houding te letten, dan loopt je pony ook een stuk beter van.

verder ziet er netjes uit. ;):D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:01

En zoals in de beginpost al beschreven staat is dat allemaal al na gekeken en is er in zijn mond niets aan de hand... Zijn bit past verder ook goed, hij heeft genoeg ruimte, bit is niet te groot, hij heeft geen dikke tong en heeft bij buiging nog genoeg ruimte in zijn kaak..

@ vilouma, ik weet niet waarom hij dat doet, het heeft geen specifieke oorzaak.

En verder bedankt, aan mijn houding werken we in de les..

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:18

mooi diertje onder de kont!!
ik hou wel van die volbloeden, maar nu het enige commentaar
draag je handen meer, en blijf rechtop zitten, net zoals anky :o
verder ziet het er wel netjes uit ;)

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:19

Hee baukje,

Ik zat zo even te kijken en ik dacht, hee wat een bekend gezicht, nog niet in de openingspost gezien dat jij het was haha, maar wat een leukerdje is het zeg :o , zo echt gaaf, je geeft zelf al aan waar je aan moet werken en gelukkig gaat het al een stuk beter met hem, niet leuk als ze ziek zijn. maar zo te zien komt het helemaal goed tussen jullie hoor :D echt super !!

tot gauw
kuss Montana

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:24

En altijd weer mensen die niet zo goed lezen... Zolang ik Casan heb heeft hij zijn mond open met rijdenl, hij heeft hiervoor op de renbaan gelopen misschien dat hij het daar ergens door heeft gekregen. Daar liep hij ook altijd zo. De vorige eigenaresse heeft mij ook verteld dat dit normaal voor hem is
Tandarts komt er altijd bij, zij heeft ook niks kunnen vinden.
En hij doet het zelfs als ik bitloos rij :+

Enne voor zover ik kan zien heeftie een hele mooie nieuwe frontriem hoor Bauk, ga hem morgen van dichtbij bewonderen :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:35

Hey wat leuk om hem weer bezig te zien

Ga verder niks toevoegen, aangezien jullie pas net weer lekker bezig kunnen, ga lekker door zo :D
enne je mag trots op hem zijn hoor laat dit aan je houding zien ;)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:44

vilouma schreef:
waarom heeft hij op iedere foto zijn mond openstaan?

ik vind t een heel leuk beestje :D
dekje staat m erg leuk!

Eerst even lezen voor je zo'n reactie plaatst.. hier staat namelijk al een stukje over in de begin post..
Overgens hij loopt ook niet met zijn mond open maar hij trekt z'n lip op..

@ Ts: fijn paardje.. jullie zijn een erg leuke combi probeer alleen op te letten dat je contact houd met zijn mond

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:48

Ziet er redelijk uit.

Na bovenstaande nog 1 aandachtspuntje. Op de eerste foto lijkt je zadel wat voorover te liggen. Hij is al makkelijk op de voorhand, dus daar zou ik even aandacht aan besteden.

Succes.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:58

Het lijkt wel alsof hij op elke foto even een ''big smile'' geeft

Leuk paardje!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 22:11

Bedankt iedereen...

Schouders naar achter en wat trotser gaan zitten is idd een punt dat ik mee moet gaan nemen, gewoon niet meer naar beneden kijken zal ook wel helpen denk ik ;)... :D

Zadel gaan we eens naar kijken als er niets onder ligt, bedankt.. :j

Fhryso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:23

wat een leuk paardje

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:09

Een paardje gaat natuurlijk niet vanzelf met zijn mond open lopen... Heb je geen foto van bitloos? Dat si wel een heel sterk verhaal namelijk. Maar we mochten het hier niet over hebben...

Op foto 7 heb je een totaal verkeerde reactie met je handen, zoals op meerdere foto's te zien is. Misschien moet je eerst naar het lang en laag gaan rijden voordat je hetgeen wilt wat je nu aan het proberen bent. Naar mijn mening ziet het er niet erg zachthandig uit. Dit kan ook een oorzaak van de mond wezen...

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:12

Een erg leuk paardje, rijd je ook wedstrijden met hem? Zoja, krijg je commentaar van jury's dat hij zijn lip optrekt, ook als je het hebt uitgelegd?

Is wat belangstelling hoor, want het ligt echt niet aan jou handen zo op de foto's te zien! ;)

Veel succes en plezier met je prachtige paardje :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 14:18

@ Binkydenice, Ik heb zelf nooit bitloos met hem gereden, dat is zijn eigenaresse dus misschien dat die daar nog op kan reageren..
De reactie op foto 7 is idd niet goed, had juist mee moeten geven...
In de mening dat ik hard in mijn handen zou zijn ga ik niet met je mee, natuurlijk mag jij een andere mening hebben maar ik deel die niet... Misschien dat het idd door zijn mond heel hardhandig lijkt ( ik vond dit in het begin zelf ook heel erg raar ).

@stravero, nee ik rij geen wedstrijden met hem, ik doe hem nu net 6 weken.. Het is wel een keer de bedoeling en ik ben benieuwd of ik er dan een opmerking over krijg... Ik heb al een paar aardige tips gekregen via de PB dus we gaan eens wat proberen en een oplossing proberen te vinden...

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:37

haha gaat het dus alsnog over z'n open mond..
Hij kan makkelijk met z'n mond dicht lopen maar dan is het kop in de lucht en alles behalve ontspannen.. Zodra hij op het bit gaat kauwen loopt hij zo en blijft hij zo lopen.. Ook bitloos. Heb hier geen foto's van aangezien ik dit maar een paar keer heb gedaan en zelf geen bitloos hoofdstel heb.

Ben nu 4 keer met hem op wedstrijd geweest en nergens commentaar op gehad.
Nogmaals, tandarts kijkt hem regelmatig na, holistisch dierenarts meet hem door, staleigenaresse heeft er naar gekeken.. Het is nou eenmaal zo, hoop dat iedereen nu eens goed leest en als je er nog vragen over hebt pb je maar, meer antwoorden zullen er alleen niet uitkomen vrees ik.
Het gaat hier om het rijden en tips, denk dat er nu genoeg is uitgelegd over z'n mond :D

@ Binkydenice : al rij je lang laag dan loopt hij nog zo, zodra hij gaat kauwen gaat zijn mond open.
En dat het je sterk lijkt met bitloos rijden, tja zoiets ga ik niet verzinnen..Het is nou eenmaal zo.
En waar je evt hardhandigheid ziet mag je mij vertellen als je het zelfs ziet bij weinig contact op de teugels.

_sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:14

Een heel leuk paard is het!
Ik heb niet zo veel commentaar, misschien je handen wat meer bij elkaar houden. (op sommige foto's)
Nog veel succes met m!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:46

ch_ntii123 schreef:
Het lijkt wel alsof hij op elke foto even een ''big smile'' geeft

Leuk paardje!

"Big smile"? Lijkt me eerder dat hij last heeft van het bit of iets dergelijks..
TS; als je pony ergens van schrikt/ergens niet langs wil, heeft het absoluut geen zin om zo hard aan de teugels te trekken. :)
Leuk paardje overigens!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:50

Jeutje zeg :=
Ten eerste; als je ergens geen commentaar op wil, moet je geen topic openen.

Ik vind je ronduit onvriendelijk rijden, strakke hand (voorbeeld foto 8), je ziet het paard zichzelf omhoog drukken. (bijv foto 7)

Het heeft inderdaad absuloot geen zin zo streng in je hand te zijn wanneer je paardje ergens van schrikt.

Zou toch maar eens overwegen bitloos te gaan rijden, want die open mond is puur protest tegen het bit.