vandaag hadden we een mini-boktmeeting
hierbij zijn uiteraard foto's geschoten
Het verplichte deel:
Wij hebben Opaal nu bijna 2maanden. Echter voldoet witje helaas niet aan onze verwachtingen! Opaal is een erg explosief paard wat ineens kan gaan bokken, dit doet ze dan ook echt om je eraf te krijgen.
Ik rijd haar nu dressuurmatig en dit gaat niet altijd even goed... ze kan ineens vanuit het niets exploderen. Laatst heeft ze met mij erop staan steigeren en gaf er een bok achter aan. Ontspanning is HET punt waar ik mee bezig ben! Ik probeer haar zo ontspannen mogelijk te laten lopen maar aangezien ik een vermoeden heb van een slecht verleden (trauma) is dit heel erg moeilijk voor haar.
Aangezien ze afgelopen week niet helemaal soepel liep heb ik haar vandaag eerst in de paddock gehad en het aangekeken. Ze bleek niet onregelmatig, dus rijden maar!
Vandaag voelde ze niet zo explosief op de galop na, ik voelde dat zij weer wilde gaan bokken en heb der direct vooruit gereden. resultaat: een niet-bokkend paard
Dan nu de foto's:
Door die gele vlekken kijken jullie wel heen he
Ik heb geen foto's van het losrijden!
De fotograve wilde een tosti nuttigen
1) Kijken of ze al wilde ontspannen in de stap.

2) Wegrijden in draf, ikzelf niet inzakken met mn schouders juist mn tieten naar voren.

3) Ik geloof dat ik hier keek of ze doorbuigt
(geen centjes gevonden helaas)
4) Hier was ze wat gespannen dus kon ik haar niet fijn inbuigen.

5) Deze vind ik zelf heel erg mooi. knap van der dat ze zo langs het bankje loopt hoor, normaal loopt ze daar te miepen.

6) Al ietsjes meer ontspannen

7) onthoofd

8) Galopje.

En toen ging Renee er eventjes op
9) Even wennen

10) Toch braaf rond kunnen draven

Jolijn, bedankt voor de foto's.
Inge, Renee en Alex, leuk jullie gezien te hebben. het was gezellig!
Brand los!
Ik zou het eerst eens lekker bijvoeren voor je het gaat rijden, zal de rug ook wel schraal wezen...Goed dat je een bontje gebruikt.
Dan snap ik idd dat het een stuk lastiger is dan een 'gewoon' paard.