zonder zadel????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

orrieknorrie

zonder zadel????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:49

bijna iedereen rijdt wel eens zonder zadel! toch??

soms zie je mensen echt heel hard weer op de rug van het paard terugbonken in de draf, (ikzelf heb het soms ook) nou vraag ik me af of dat niet slecht is voor de rug van het paard? weten jullie dat?

groetjes!

Magiccc

Re: zonder zadel????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:50

nou, ik heb er geen verstand van maar het lijkt me niet echt fijn voor het paard nee :')

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:15

Fijn is het niet, jij zou het toch ook niet fijn vinden als iemand keihard op je rug bonkt ?
Probeer wat meer achterover te zitten en niet te veel te knijpen met je benen, hoe meer je achterover zit des te beter je blijft zitten. :)

Eke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:00

fijn is het zeker niet voor het paard.. Ik ben het met shattered eens iets meer achterover zitten :j

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:01

het hangt er een beetje vanaf hoe goed je rijdt denk ik.. Maar t evaak lijkt me ook niet goed. reed mijn eerste paard wel eens dressuurmatig zonder zadel en dat ging prima. Maar niet vaak. Soms is rondje stappen ook wel fijn zadelloos.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:37

Ik rij eigenlijk bijna altijd zonder zadel, als jezelf en je paard goed in balans zit of loopt is er helemaal niets fouts aan.
Als je constant zit te bonken lijkt me dat idd niet fijn of goed voor je paarden rug of voor je eigen lichaam.
Is een kwestie van veel doen veel oefenen en je paard zo laten lopen dat hij je fijn laat zitten, ik ga meestal wat naar voren zitten , dus eigenlijk een beetje uit de rug, kun je jezelf ook wat beter in balans houden dan dat je helemaal naar achter gaat zitten.

kim18a