Strand of bosrit een dag voor wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crossgirl19

Strand of bosrit een dag voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 13:58

Wie rijdt er een strandrit of bosrit een dag voor dressuurwedstrijd? Of juist niet doen?

debje18

Re: Strand of bosrit een dag voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:01

Ik doe dat wel eens, of hij heeft vrij een dag voor een dressuurwedstrijd!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:05

Ik heb nog niet veel wedstrijden gereden, maar die paar die ik reed probeerde ik wel een dag van te voren een bosritje te maken. even lekker uitwaaien.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:08

ik heb nog wel eens een crosstraining gereden, de dag voor een dressuurwedstrijd :))

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:11

Als jullie allebei ervan genieten waarom niet? Zou alleen wel uitkijken dat hij niet gebelsseerd raakt tijdens een sprongejtje ofzo..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:14

Precies wat Lielle zegt. Heb een paar keer een dressuur wedstrijd gereden na een cross training.
Ze was erg soepel en zeer scherp aan het been. Heb dikke winstpunten gereden en super weekenden gehad.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:17

Toen ik nog aan het bos stond deed ik dat juist heel doelbewust. Gewoon lekker ontspannen het bos in. Merkte dat ik zelf de dag voor de wedstrijd dressuurmatig veelste veel wilde prutsen waardoor ik er op de dag zelf niks meer mee kon.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:26

ik doe het wel vaker, als hij helemaal goed loopt, de dag voor mijn wedstrijd lekker het bos in. Ik ben namelijk bang dat als ik de dag voor mijn wedstrijd nog er op ga, het klote gaat en dan ga ik met een rotgevoel mijn wedstrijd in. In het bos vraag ik niets, dus kan het ook niet goed of slecht gaan..

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:34

Ik doe eigenlijk altijd een buitenrit de dag voor een wedstrijd :j
Vita staat dan ook practisch in het bos :))
Gewoon even ontspannen rijden, zodat ze niet moe wordt maar wel beweging heeft gehad ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:22

We hadden op stal op een zondag een dressuurwedstrijd en iedereen wilde op zaterdagmiddag nog gaan oefenen. maar het was zulk lekker weer dat we gezellig met z'n allen een buitenrit hebben gemaakt. We hadden toch wel geoefend, maar dit was erg fijn voor de paardjes. Als het oefenen niet lekker gaat, ga je met een rotgevoel de wedstrijd in. Nu niet, paardjes en ruiters allemaal lekker ontspannen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:57

Wij hebben geen strand of bos in de buurt..Maar afentoe ga ik dags voor wedstrijd lekker door de polder en cross ik over weilanden heen, lekker energie uiten :D 8-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:18

Ja hoor, heerlijk! Een buitenrit de dag voor een wedstrijd of een dagje vrij voor allebei (heb je mooi tijd om te poetsen). Als ik namelijk dressuur ga rijden een dag voor de wedstrijd ben ik er zo op gefocust dat het goed moet gaan dat het dan op de dag van de wedstrijd helemaal niet lukt door de spanning.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:20

In een flinke galop over het zandpad zonder de controle te verliezen :j

Dan loopt ze de volgende dag héél fijn.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:24

Ik heb mijn pony wel eens een week uitgeleend voor ponykamp aan het verzorgmeisje en ging meteen daarna op wedstrijd.
Pony had de hele week onder het zadel spelletjes gedaan, naar het bos geweest en lol gehad en ging met mij mee voor het Z dressuur voor de wagen ;). Tijdens de slalom estavette sprong ze wel netjes de vliegende wissels bij iedere pion waar ze van richting veranderde :+.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:07

lekker genieten is alleen maar goed! even niet teveel moeten allebij. de dag erna moeten jullie hard genoeg werken. Je moet alleen wel even een beetje opletten dat je paard geen blessures oploopt. Dus niet roekeloos crossen maar een beetje met beleid haha

Connie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:26

ja even lekker uitwaaien en nergens aan denken! heerlijk toch voor een wedstrijd :) als je gaat oefenen en het wil maar niet lukken ga je ook niet echt met een lekker gevoel naar je wedstrijd toe.
en idd wel uitkijken of je paard geen blessures oploopt..

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:17

Ik doe dit eigenlijk nooit, als ik zondag wedstrijd heb dan krijgt hij maandag vrij.. dinsdag lekker rustig rijden, en dan bouw ik het op tot aan het weekend, dus op zaterdag heb ik dan helemaal scherp. Als ik dan naar de bossen zou gaan duurt het daarna altijd even voordat hij weer zo is. bij mijn paard dus niet zon goed idee. maar het verschilt denk ik van ruiter en paard :)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:49

Ik deed het bijna altijd, dan liep hij stukken beter op de wedstrijd.

Puk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:16

Ik doe het ook bijna altijd. Lekker ontspannend voor beiden.

Eke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:36

ik doe het ook wel is gewoon lekker ontspannen naar buiten en niet teveel stress opbouwen omdat we de volgende dag wedstrijd hebben

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:00

doe ik eigenlijk meestal ff nog lekker de bos op, lekker ontspannend en even uitwaaien, maar in de bos kun je ook oefeningen doen, wijken, sb. achterwaarts ,stap galop. kan allemaal, en heel vaak vind ik de paarden dan zelfs nog fijner als in de bak, denk dat ze zich daar wat meer gedwongen voelen, en ik de bos ietsje vrijer, maar mijn paarden willen ook wel allemaal graag de bos op dus dat scheeld natuurlijk ook wel weer.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:43

Ik rijd de dag voor concour altijd door het bos :D

MeAndRein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:20

Het kan best,, maar altijd een beetje uitkijken dat je bijv. op het strand niet te lang door blijft gaan anders heb je kans dat je paardje de dag daarna erg stijf kan zijn.. en das nou ook niet echt wat je wilt op een wedstrijd...

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:20

nee niet doen.

mijn paard raakt dan altijd helemaal de klus kwijt.

de week na de wedstrijd beleef ik bijna alleen lol met ze.
week voor de wedstrijd is het flink aan de bak ;)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:12

Verschilt heel erg per paard. Mijn eerste pony liep het lekkerste als ik de dag voor een concours een aantal uren (Soms 6 uur) een buitenrit maakte.
Met mijn tweede pony kon ik beter nog even het proefje oefenen (soms, lag aan de situatie en hoe hij aanvoelde), en vaak gewoon een ontspannen training hebben.

Gewoon uitproberen en kijken wat het beste gaat.