Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zammie schreef:Goh, ik meende toch echt dat Samber Grand Prix dressuur heeft gelopen en die is alles behalve zwaar en lomp. Zijn meer bonten als alleen de tinker![]()
Heb zelf eentje van Mecenas en die heeft juist wel dat extra voor dressuur en is niet zwaar. Wel vol door trainen, maar geen zwaar type. Zie genoeg mooie bonten die zeer geschikt zin voor de dressuur... Maar of de kleur bepalend is? Denk het niet...
cheyentic schreef:heb ook een bonte en ik moet zeggen dat je er op lagere nivo's zeker geen voordeel aan hebt, naarmate je richting M gaat word dat minder en word er gekeken naar hoe het paard zijn proef loopt en word er minder gekeken naar of ze wel of niet van bont houden..
Dan heb ik natuurlijk ook wel een heul mooie bonte![]()
maar die valt idd onder de kleur bont, maar op wedstrijd zou ik me er absoluut neit aan storen, maar een beetje meer platenbont vind ik niet zo geschikt. AlicavR schreef:Zammie schreef:Goh, ik meende toch echt dat Samber Grand Prix dressuur heeft gelopen en die is alles behalve zwaar en lomp. Zijn meer bonten als alleen de tinker![]()
Heb zelf eentje van Mecenas en die heeft juist wel dat extra voor dressuur en is niet zwaar. Wel vol door trainen, maar geen zwaar type. Zie genoeg mooie bonten die zeer geschikt zin voor de dressuur... Maar of de kleur bepalend is? Denk het niet...
Tja Samber heeft ook niet dé geweldige afdruk.
Heb je hem ooit irl zien lopen toen hij op dat niveau liep? En waarom zijn er dan zoveel goede gebruikspaarden van deze hengst? Samber was trouwens een hengst die en goed in de dressuur was en met springen. In die tijd (en nu nog veel meer, maar nu is het allemaal extreem aan het doordraaien bij het KWPN) heeft de eigenaar een keuze moeten maken, welke kant ze met Samber opwilden. Hij was Z dressuur en Z springen. Dan heb je het in mijn ogen pas over goed fokmateriaal. Oakland1990 schreef:cheyentic schreef:heb ook een bonte en ik moet zeggen dat je er op lagere nivo's zeker geen voordeel aan hebt, naarmate je richting M gaat word dat minder en word er gekeken naar hoe het paard zijn proef loopt en word er minder gekeken naar of ze wel of niet van bont houden..
Dan heb ik natuurlijk ook wel een heul mooie bonte![]()
Jij hebt inderdaad een héél mooie bonte zeg!maar die valt idd onder de kleur bont, maar op wedstrijd zou ik me er absoluut neit aan storen, maar een beetje meer platenbont vind ik niet zo geschikt.

verootjoo schreef:Kleur heeft idd niks met prestaties te maken, maar feit is wel dat er weinig bonte paarden dressuurgericht gefokt worden, omdat er gewoon weinig tot geen vraag naar is. Dus dan heb je automatisch minder goed bonte dressuurpaarden wat je ook zou kunnen interpreteren als dat bonte paarden niet goed in dressuur zijn
en mooi getekende al helemaal