mijn 3 jarige Tinker @ officieel dress. concours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

mijn 3 jarige Tinker @ officieel dress. concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 23:48

Jaja, nadat ik zo'n beetje alleen maar inrij foto's had en verder niets, kan ik vandaag eindelijk een primeur brengen, mijn dame op concours!

Arwen-Quenya is een 3.5 jarige Tinkermerrie ( v. Glen King Hill), zelf gefokt en ingereden, en totaal anders dan d'r moeder :+
Arwen loopt sinds vorig jaar onder het zadel, beetje losvast trainen ivm veel drukte, maar ze is echt erg braaf en meewerkend tot nu toe :j
Qua niveau.. mjah.. B dressuur dus, hetzij dat ze de galop toch nog wel erg moeilijk vind. maar dat mag nog als je zo'n lekker jong slungetje bent! :D

dit was ons derde concours, en naar mijn gevoel liep ze erg fijn.
de eerste proef vooral, behalve een overkruisde galop die niet meer corrigeerbaar was }:0 , liep ze verder heel netjes voor haar doen. Helaas maar 177 punten, maar ach, we hebben de tijd!
tweede proef was ze compleet op, concentratie weg, en ze ging alles door elkaar halen, dus we hadden hier slechts 161 punten, maar die waren echt verdiend. :j

onze grootste werkpunten:
* de galop :+ overkruisd, contra, bokkend, vooroverzittende ruiter, you name it, wij doen het!
* op de voorhand vallende Arwen
* ik met m'n vaste handjes en armpjes
* Arwens facinatie voor andere paarden }:0

kijk en geniet van m'n dressuur Tinkertje:
( met dank aan bokker * tequila* voor de foto's en het voorlezen :D )

Lekker inrijden

Afbeelding

}:0 :+
Afbeelding

:= onze galop, echt tres terrible nog

Afbeelding

ik begin al lekker rood aan te lopen door het harde werken :j

Afbeelding

Arwen's grootste probleem, ze is compleet gefacineerd door andere paarden, en wenst achter elk ander paard aan te lopen. dan krijg je zulke tafereeltjes:

IK..... WIL.... NUUUUUU. NAAR... DAT.. PAAAARD!!!!!

Afbeelding

Maar gelukkig heeft ze een verdomd kort geheugen soms ;)

Afbeelding

beetje suf drafje

Afbeelding

inzet volte

Afbeelding

BLOOPERS:

Arwen's befaamde " ik-ga-in-galop-en-bok-hierbij" vele malen laten zien in de proeven uiteraard :j

Afbeelding

en ook stilstaan is erg lastig, dan is het net zo'n pingpong bal.
en corrigeer je achteruit lopen met een tikje? dan kan U een flinke bok terug verwachten 8-)

Afbeelding

nou.. ben benieuwd wat jullie ervan vinden :j

MamaMiesje

Re: mijn 3 jarige Tinker @ officieel dress. concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:01

Wat krijgt ze al een lekker nekje en bipsje! Bijna een echt paard zo :D
Kunnen/moeten jouw beugels niet nog een gaatje langer?

Voor de rest:
je ziet je eigen fouten en de hare. Ze is nog jong en moet nog veel leren; komt uiteindelijk vast wel goed! Gewoon lekker rustig aan ;)

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 07:36

Wat is ze toch schattig !!
Ziet er goed uit hoor en 177 is echt niet slecht !!!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 09:25

:=
http://i272.photobucket.com/albums/jj174/NeviRakli/Concours%20Cynthia/Cynthia28feb200920_800_535.jpg

vs.
http://i381.photobucket.com/albums/oo252/Miesemeis/DunlaFayette028.jpg

Het is dat wij weten dat het geen zusjes zijn maar als tante en nichtje lijken ze ook al vreselijk op elkaar :D

Ik vind het rijden er nog vrij netjes uitzien. Helemaal gezien het feit dat ze net een jaartje is ingereden maar je het heel rustig hebt aangedaan met d'r. Dat op de voorhand vallen is een kwestie van training en dat komt van zelf wel. Voor zo'n jong beessie is het nou eenmaal makkelijker voor je eigen evenwicht om op je voorhand te gaan rennen. Dat verandert wel als ze sterker in d'r achterhand wordt :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 09:28

177 is idd een prima score :j
Arwen is echt nog een jonkie he? Je ziet het aan alles :')

Je aandachtspunten geef je eigenlijk al... daar wil ik nog aan toe voegen dat je midden in je zadel moet proberen te blijven zitten (lastig, dat snap ik).

Veel succes ermee!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:16

Leukleuk!
Ze is nog jong, en dan is 177 echt niet weinig. :D
Je moet wel proberen in het midden van je zadel te blijven zitten en misschien kun je je beugels een gaatje langer doen.
Uiteraard! Leuke Tinker!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:04

Mag ik vragen waarom je ga starten als je haar nog niet goed klaar hebt voor je klasse?
(dit is positief bedoeld hoor!)
Ik ben zelf jury en merk toch vaak dat mensen op concours gaan terwijl ze thuis de boel nog niet op orde hebben, ik vind dat jammer.
Je kan natuurlijk voor de ervaring heen gaan, maar iedereen wil graag winst rijden, ook al is het voor de ervaring.
Dus zou ik haar thuis lekker doortrainen en pas weer gaan waneer je thuis alles beheerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:46

ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien!
Knap dat je hem zelf ingereden hebt en ik denk dat je heel erg trots op jezelf mag zijn. :j

NadieLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:14

Waarom rijd je zo'n jong paard met sporen? Ik vind het er netjes uitzien, alleen mogen je beugels wel wat langer ;)

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:16

Ziet er goed uit voor zo'n jong paardje! Probeer vooruit te blijven kijken en handen rechtop.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:21

hey

ik kan met bovenvermeld advies meegaan. waarom al wedstrijd als je toch nog echte basisvorwaarden voor elkaar hebt.

Verder wel leuk dat je met een tinker dressuurrijd (zie je hier in belgie niet), dus gewoon veel oefenen, en zoals je zegt je hebt tijd

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:23

leuk is dat he dat corrigeren met n bokje terug. Mijn pony doet dat ook (een haflinger) hem corrigeer ik ook soms met n tikje en dan gaat ie ook met zn kontje de lucht in. nu ben ik bezig om dat eruit te krijgen. Je beugels mogen inderdaad n gaatje langer, en je handen zijn op sommige foto's niet rechtop ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:25

bulck schreef:
hey

ik kan met bovenvermeld advies meegaan. waarom al wedstrijd als je toch nog echte basisvorwaarden voor elkaar hebt.

Verder wel leuk dat je met een tinker dressuurrijd (zie je hier in belgie niet), dus gewoon veel oefenen, en zoals je zegt je hebt tijd

waarom niet? is toch een mooie ervaring, de prestatie staat hierbij waarschijnlijk ver onderaan in de prioriteiten lijst. Ik snap het wel hoor :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:27

Arwen is een ontzettend leuk dier!
Neem je haar vooral mee voor de ervaring? Ik kan me van vorig jaar nog een topic herinneren toen je haar op 2.5jarige leeftijd aan het inrijden was.
Ze is erg vooruit gegaan, maar het blijft nog wel een puppiepaard dus wees wel voorzichtig met haar.

Hoe is ze met de galop thuis? Probeer haar anders eens wat overgangen in galop aan de longeerlijn te maken. Daar wordt ze van achter sterker van en zal ze leren dat er vandoor gaan niet altijd zin heeft. Bovendien is ze dan ook wat makkelijker te corrigeren en pakt ze de stemhulpen op.

Dat ze op de voorhand valt zou ik me nu nog niet teveel aan storen als ik jou was. Ze is nog erg onbespierd en mist kracht. Dat komt allemaal vanzelf wel.

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:32

Leuk paardje hoor! Ik kan wel meegaan in het idee dat het misschien wat vroeg is voor wedstrijden, maar aan de andere kant, als jullie er allebei lol inhebben, is dat toch alleen maar leuk?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 13:08

leuke reacties :D
beugels toch een gaatje langer doen? mm gaan we eens proberen!

qua sporen rijden: ze is dan net wat beter en sneller aan de hulpen, maar rij haar ook prima zonder vaak :j

qua op concours gaan: gewoon lekker ervaring opdoen en kijken waar we staan in de training.
ze kan de galop nog wat moeilijk, maar het is verder zodanig veilig op haar, dat is zo'n proefje best aandurf. vorige keer hadden we oa 179 punten, dus we zitten er dicht bij ;)
ga rest van tips zeker uitproberen!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:19

Misschien ben ik dan de enige die het niet zo fijn beeld vind :n ik zie een erg gespannen paard en een hele strenge ruiterhand..of het vertekend ontzettend op de foto's maar ik zie hem overal naar binnen kijken..Waarom met zo'n jonkie al op concour? Waarom niet eerst lekker recht leren lopen op eigen benen en zorgen dat je hem fatsoenlijk voor elkaar hebt..en dan meenemen voor de ervaring? Lijkt me zowel voor jou als het paard leuker..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:27

fresco schreef:
Mag ik vragen waarom je ga starten als je haar nog niet goed klaar hebt voor je klasse?
(dit is positief bedoeld hoor!)
Ik ben zelf jury en merk toch vaak dat mensen op concours gaan terwijl ze thuis de boel nog niet op orde hebben, ik vind dat jammer.
Je kan natuurlijk voor de ervaring heen gaan, maar iedereen wil graag winst rijden, ook al is het voor de ervaring.
Dus zou ik haar thuis lekker doortrainen en pas weer gaan waneer je thuis alles beheerst.

Ik had gisteren ook wedstrijd met mijn dit jaar 4 wordende gelderse ruin, hij is thuis allang klaar voor de B... Maarja dat komt er nog niet altijd uit op wedstrijd :P Dat kan ook nog toch?

Ziet er goed uit zeg, lekker doorgaan, probeer jezelf mooi lang te houden :D Dat is het enige wat ik erop kan zeggen, want het beeld ziet er gewoon al fijn uit :D

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:03

Haha leuke pony :):)
Probeer je handen iets te dragen en tenen iets naar binnen ..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 18:25

jaaa! lang houden! ook zo'n ramp hihi! heb vaak de neiging mijn benen op te trekken en naar voren te duiken :=

@ jeanine: ik zie zelf ook wel enkele foto's waar wat protest opstaat,maar gisteren was echt het meerdendeel gewoon ontspannen.
had ook niet veel in de hand eigenlijk van voren. wel zet ik snel mijn polsen, handen en schouders vast, is op de foto's ook duidelijk te zien. kadootje van Arwen's moeder :=
die is namelijk absoluuuuut niet los van voren, en daardoor in een vicieuze cirkel beland

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:30

Hej Cynthia!
Leuke foto's hoor!!
Ik vond het er gisteren helemaal niet gespannen uit zien! Arwen liep lekker braaf z'n rondje en keek niet veel. Viel me wel op dat ze snel de neiging had om richting andere paarden te crossen!
Maar dat komt vanzelf wel!
Gewoon meters maken!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 19:35

jaaa ze heeft een zwara fecinatie voor andere paarden. vooral schimmels, daar heeft ze echt een soort rare manie voor :+
volgende keer weer samen rijden, wie weet hihi! was echt gezellig vond ik!

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:37

ik rijdt zelf ook een jonkie, die nog niet klaar is voor wedstrijden. Dus gaat hij ook nog niet mee. Wel gaat hij mee naar clinics. Toch tussen andere (vreemde) paarden, vreemde locaties. Wel telkens zelfde instructeurs. En als hij lekker loopt, oefenen we een klein proefje. Op het moment dat het dan met de galop of zo niet zo lekker gaat, pak je dat meteen op en neem je de tijd om dit te verbeteren. En dan rijdt je verder. Zo leert hij dat er ook onderdelen achter elkaar kunnen komen, en wordt zijn concentratievermogen langzaam opgebouwd. Tussendoor is de beloning steevast lange teugel, dus als de galop het probleem is en hij probeert het goed te doen, krijgt hij in die galop al lange teugel. En dan pak ik het weer op.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 19:57

lange teugel? ik heb juist geleerd dat contact cruciaal is in de begin leerfase. vooral omdat ze veel ondersteuning nodig hebben.
ik heb zelf eens per 2 weken een half uur prive les met Arwen, en ga/probeer elke week een half uurtje clubles te pakken.
voor de rest staat ze als grasmaaier in de wei of gaan we boscrossen ( en soms de bak in) :j
concours is voor mij nu nog niet om punten of zo hoog mogelijk eindigen, dus ze mag best rijtechnische fouten maken en hebben :)
ik heb immers de komende pak hem beet 10/15 jaar nog de tijd om alle knopjes er perfect op te krijgen :D

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:58

Handen Recht op ennaast elkaar .
verder vind ik het wel knap dat je dit met een tinker doet .