Arwen-Quenya is een 3.5 jarige Tinkermerrie ( v. Glen King Hill), zelf gefokt en ingereden, en totaal anders dan d'r moeder

Arwen loopt sinds vorig jaar onder het zadel, beetje losvast trainen ivm veel drukte, maar ze is echt erg braaf en meewerkend tot nu toe

Qua niveau.. mjah.. B dressuur dus, hetzij dat ze de galop toch nog wel erg moeilijk vind. maar dat mag nog als je zo'n lekker jong slungetje bent!

dit was ons derde concours, en naar mijn gevoel liep ze erg fijn.
de eerste proef vooral, behalve een overkruisde galop die niet meer corrigeerbaar was
, liep ze verder heel netjes voor haar doen. Helaas maar 177 punten, maar ach, we hebben de tijd!tweede proef was ze compleet op, concentratie weg, en ze ging alles door elkaar halen, dus we hadden hier slechts 161 punten, maar die waren echt verdiend.

onze grootste werkpunten:
* de galop
overkruisd, contra, bokkend, vooroverzittende ruiter, you name it, wij doen het!* op de voorhand vallende Arwen
* ik met m'n vaste handjes en armpjes
* Arwens facinatie voor andere paarden
kijk en geniet van m'n dressuur Tinkertje:
( met dank aan bokker * tequila* voor de foto's en het voorlezen
)Lekker inrijden

onze galop, echt tres terrible nog
ik begin al lekker rood aan te lopen door het harde werken

Arwen's grootste probleem, ze is compleet gefacineerd door andere paarden, en wenst achter elk ander paard aan te lopen. dan krijg je zulke tafereeltjes:
IK..... WIL.... NUUUUUU. NAAR... DAT.. PAAAARD!!!!!

Maar gelukkig heeft ze een verdomd kort geheugen soms

beetje suf drafje

inzet volte

BLOOPERS:
Arwen's befaamde " ik-ga-in-galop-en-bok-hierbij" vele malen laten zien in de proeven uiteraard

en ook stilstaan is erg lastig, dan is het net zo'n pingpong bal.
en corrigeer je achteruit lopen met een tikje? dan kan U een flinke bok terug verwachten

nou.. ben benieuwd wat jullie ervan vinden

ik zie een erg gespannen paard en een hele strenge ruiterhand..of het vertekend ontzettend op de foto's maar ik zie hem overal naar binnen kijken..Waarom met zo'n jonkie al op concour? Waarom niet eerst lekker recht leren lopen op eigen benen en zorgen dat je hem fatsoenlijk voor elkaar hebt..en dan meenemen voor de ervaring? Lijkt me zowel voor jou als het paard leuker..
Dat kan ook nog toch?