Hier weer een topic met Zimro! Hij is inmiddels bijna 5 jaar oud. Voor degene die het nog niet weten, het is een Rapptänzer X Amati. Hij doet het erg goed!
Ik ben nog steeds erg blij met hem, hij is al vanaf zijn 1,5 in mijn bezit! Hij heeft in de loop van tijd veel balans gekregen, begint ruimer te lopen en wordt al veel sterker achter. We hebben een keer in de week les, in de les doen we veel aan tempowisselingen en pakken we hier en daar wat oefeningen mee. Verder rijd ik hem nog twee keer intensief en de rest van de dagen doen we lekker rustig aan.. Hij is nu zelf veel sterker geworden en alweer een klein jaartje onder het zadel, dat is volgens Zimro een goede reden om af en toe erg sterk te worden.
Wat natuurlijk helemaal niet erg is, hij is tenslotte pas 5. Dit los ik op door afwisselend te rijden en veel de ontspanning op te zoeken. Verder is hij heerlijk bewerkbaar en erg werklustig. Vandaag deed ik mee met de Horsefood Dressuurtalent in Berkel-Enschot. Het losrijden ging heel erg fijn, had lekker een rustig stukje grond opgezocht (het was nogal groot
) waar ik samen met een ander meisje kon losrijden! Heerlijk op ons gemakje. Eenmaal de ring in gekomen vond hij het erg spannend. Na een paar rondjes was hij er goed bij, fijn aan het been en hij was goed aan het sjouwen. Nog een rondje verder zag/hoorde meneer iets wat 'm niet zinde dus toen stond ik in een mum van tijd in de andere hoek. Daarna is hij veel te gespannen gebleven en kreeg ik hem niet lekker erdoorheen. Er zaten uiteraard wel fijne stukjes tussen maar hij was er van overtuigd dat er toch echt spoken zaten! Uiteindelijk heb ik 65,5 punt gekregen. Ik vond het een hele fijne ervaring omdat je hier op een vreemde locatie net zoals op wedstrijd hem lekker door kan rijden. In de proef moet je stoppen na 6 minuten, dus dit was een hele fijne oefening! Er zijn nog wat leuke foto's uitgekomen die ik met jullie wil delen!
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Het zou leuk zijn als je een berichtje achterlaat!
Groetjes

Kun je mijn paard niet even bijrijden?

Ik druk mijn hakken altijd overdreven uit, waardoor je inderdaad sneller je onderbeen naar voren steekt.. Ga ik op letten!