zoals jullie in de titel al kunnen lezen doet mijn pony een beetje moeilijk af en toe. Ik heb haar nu dik een jaar en ook al is ze gekocht als rijpony ik heb er niet vaak op kunnen rijden. Steeds waren er wat kleine probleempjes zoals het niet accepteren van het bit, geen goed passend zadel en ook hoestte ze eerst best wel erg. Nou ben ik van al die problemen wel af (medicijnen tegen de hoest hoeven nog maar een week
) maar als ik alleen wil gaan rijden dan wil ze ten eerste niet stil staan als ik opstap. Als ik dan eindelijk zit nadat we heel wat rondjes hebben gedraait dan begint ze met haar hoofd te slaan en dan volgen een paar rare sprongen, dan draait ze zich om en wil weer naar huis lopen. Ik rijd alleen buiten want de dichtsbijzijnde bak is een uur rijden. Maar ik vraag me af wat ik nou moet doen. Moet ik blijven zitten en de rare sprongen uitzitten en hopen dat ik niet op de grond knal? Ik geef haar nu steeds haar zin en loop weer verdrietig/boos naar huis. Ik wil zo graag op haar rijden en nu kan het eindelijk flikt ze me zoiets. Ik denk dat ze me heel erg uit probeert en ik ben al geen held dus dan is dit niet zo fijn.
Nu zal waarschijnlijk half bokt gaan zeggen dat ze ergens last van heeft maar ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat ze me uitprobeert en niet alleen naar buiten wil. Maar ik heb geen andere keus dan alleen naar buiten te gaan, want mijn bejaarde shet kan niet iedere keer mee, dat vind hij niet leuk en hij loopt nogal langzaam.
Ben niet zo goed om logisch in elkaar gezette verhalen te schrijven maar ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven en ik zal ook wel wat dingen zijn vergeten erbij te zetten maar dat hoor ik dan wel.

. Ook hadden we nog een ijslanderveulentje, daar ook veel plezier van gehad was in het begin ook niet echt makkelijk beestje mkon nog niks. Samen met mijn moeder een heel leuk paardje van gemaakt maar we hadden toen 3 pony's was ook teveel en de ijslander kon het niet vinden met Fleurtje en toen moesten we haar ook weg doen
ben soms ene beetje traag van begrip haha
.

. Wel braver volgens mij.