PRE Hengst @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jowii

PRE Hengst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:08

Dit is een PRE hengst van 8 jaar, op deze video rij ik de hengst voor de vijfde keer...
Hij leunt nog wel wat op men hand, maar daar werk ik nu wel enorm hard aan...
Ondertussen zijn we al wat geevolueerd, maar khoor toch graag reacties van jullie.

Alvast bedankt !

Steef

Re: PRE Hengst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:10

Wat een gaaf ding zeg! :~

Vind je een erg nette houding hebben, heb eigenlijk geen tips, ga vooral zo door!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:12

Hetzelfde voor mij... die draf :~

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:14

Wow, geweldig paard!!! :D

Hij loopt wel een beetje diep, misschien proberen iets meer op de loodlijn te laten lopen?

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:15

Joleen en Jugeton (l)

mooi Joleen!! doe zo voort!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:16

Mooi paard! Fijn aanleuning! Maar ik zou het voor het paard wat leuker maken door niet alleen maar hetzelfde rondje te draven..rij (schijn) overgangen, rij figuren..ik vind je rijden te eentonig!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:16

je aandachtspunt heb je zelf al benoemd, ik vind jullie een hele mooie combinatie maar ik vind het een ontzettend onplezierig gezicht dat hij zo diep loopt.
Buiten dat is het slecht voor zijn rug/lendenen deze houding.
Heb je begeleiding/les of rij je alleen zelf ? Ik denk dat je hier namelijkhulp bij nodig hebt. Succes met je prachtige hengst.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:22

Jeanine84 schreef:
Mooi paard! Fijn aanleuning! Maar ik zou het voor het paard wat leuker maken door niet alleen maar hetzelfde rondje te draven..rij (schijn) overgangen, rij figuren..ik vind je rijden te eentonig!

Idd behoorlijk eentonig, vind zijn draf ook erg vlak, lijkt of je net teveel over het tempo rijd.

Ik zou heel veel gaan schakelen om hem sterker en meer op de achterhand te gaan krijgen, en van voren gaan varieren in de hoofdhalshouding, en de basishouding iets meer met het neusje eruit gaan rijden.

Je hebt een erg nette houding verder, maar beestje zit zo te zien volgensmij ook als een huis :D

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:24

Wow echt een mooi paard! :~
Ik vind het alleen niet zo een prettig beeld geven dta hij zo diep loopt, je zegt ook dat hij op je hand leunt, is het niet een idee om hem meer los te laten en hem wat meer ruimte geeft zodat zijn neusie der ook wat meer uitkomt?

Jowii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:32

Bedankt allemaal voor jullie reactie !
Tklopt idd allemaal wat jullie zeggen, en momenteel krijg ik ook les met hem... En dat verandert wel veel... Toen was het nog maar de tweede week dak hem reed, en nu rij ik hem al een goeie ander halve maand...
En dat eentonig rijden klopt ook wel :), maar voor het filmpje dacht ik er echt niet bij na, kwou alleen zijn draf wat showen...

Nogmaals iedereen bedankt !

fries_LG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:50

Ziet er goed uit, mijn complimenten

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:54

prachtige hengst! en een mooie combinatie!
aan je houding heb ik niets op te merken, dat zit wel goed.. en zoals al eerder gezegd probeer hem wat meer ruimte te geven in de hals zodat de neus eruit kan

veel succes verder!

Jowii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:55

Nadine_ schreef:
prachtige hengst! en een mooie combinatie!
aan je houding heb ik niets op te merken, dat zit wel goed.. en zoals al eerder gezegd probeer hem wat meer ruimte te geven in de hals zodat de neus eruit kan

veel succes verder!

Ga ik zeker aan werken, bedankt ! x

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:05

Prachtig beest! :D
Probeer hem iets langzamer te laten lopen, dan komt zijn geweldige draf er nog beter uit ;) zoals crossmonster al zei lijkt hij iets boven z'n tempo te lopen. Verder ook proberen meer tempowisselingen en overgangen te rijden om hem gehoorzaam en scherp te houden :) ook kan je proberen hem wat meer lucht van voren te geven zodat hij er iets verder uit kan komen. Door de overgangen en tempowisselingen zorg je wel dat hij goed nagefelijk blijft :)
succes ermee en ik ben benieuwd naar een filmpje over een paar weken ;)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:30

Hij lijkt idd iets boven zijn tempo te lopen.
zorg dat hij zijn passen goed af kan maken :)
En ik vind ook dat hij iets te diep loopt Hij mag wel iets meer ruimte hebben :)
Verder een gaaf beest! :D

Jowii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 12:44

__Elizabeth schreef:
Hij lijkt idd iets boven zijn tempo te lopen.
zorg dat hij zijn passen goed af kan maken :)
En ik vind ook dat hij iets te diep loopt Hij mag wel iets meer ruimte hebben :)
Verder een gaaf beest! :D

Klopt wél wat je zegt !
Ik liet hem vroeger een lager tempo nemen, en dat ging veel beter...
Maar de eigenaar vond dat ik wat meer tempo mag maken,
omdat ze zegt dat koudbloeden andersom gereden moeten worden dan warmbloeden, dus meer tempo B-)
Mss toch maar weer mn eigen ding doen :).
Binnenkort weer een filmpjé en dan kunnen we zien of het verbeterd :).
x

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:47

Het is idd in het begin belangrijk dat paard eerst voorwaarts leert lopen, op eigen benen.
Als dat goed gaat, dan ga je kijken of paard in een langzamer tempo dezelfde activiteit kan behouden.
En dan onderhoud je die activiteit door heel veel te schakelen.

Van de draf van dit paard is imo maar weinig over, hij krabbelt enorm omdat hij zo hard moet draven.
Voorwaarts is hij genoeg, dus die voorwaarde heb je.

Probeer gewoon eens wat langzamer te draven, neusje wat meer eruit en kijken of ie dan zijn passen meer wil afmaken :)

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:48

Jeanine84 schreef:

Wilde net gaan zeggen, houd het rijden leuk en actief, houd het paard actief. Veel figuren en binnenhoefslagen rijden zodat het paard op eigen benen leert lopen. De draf is aardig, wel wat gehaast en niet erg ruim.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:53

Ziet er goed uit, probeer wel de hoofdhalshouding veel meer af te wisselen, half rondje lang en laag, wat oprichten, wat dieper en ronder etc, wordt ie alleen maar veel beter van!!
Veel plezier met deze kanjer!!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:54

Ik vind het een prachtig paard en jullie een leuke combi, maar geef hem idd wat lucht, hij maakt zijn draf ook niet af loopt erg opgekropt. En dat komt zeer waarschijnlijk omdat hij voor geen lucht krijgt van jou. Heel veel succes verder.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:06

Ik sluit me aan bij de rest, leuk dier! Je zit inderdaad heel netjes.
Waar je alleen heel erg op moet gaan letten is dat ie niet in zn eigen houding blijft lopen. Neus er uit, niet te hoog en voorwaarts is imo het aller belangrijkste. Wanneer je hem meer op lengte kan rijden kan je meer gaan afwisselen in hoofdhouding. Wanneer hij zo diep loopt en op je hand hangt vermindert de werking van het achterbeen, kan ie zn rug niet goed los laten en niet goed ontspannen in zijn lichaam.
Je zult zien dat er dan een nog veel fijnere draf in zit ;)

Succes met dit prachtige en talentvolle paard!

Jowii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 13:38

Kga zo meteen vertrekken om hem te rijden, en ga jullie tips goed in het achterhoofd houden vandaag ! =D Alvast bedankt ! x

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:50

ziet er erg netjes uit meisje ;)

je hebt hem lekker aan het lopen.
wat ik nog als klein puntje zie is dat zijn neusje er iets meer uit mag maar verder toppie hoor ;)

en wat een knapperd ;)

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:45

Leuk paard!
Probeer wat meer lengte in die hals te krijgen, wat VW-NW te rijden.
Ik zou hem ook niet zo over tempo laten draven, zo gaat hij teveel draven met een stuwend achterbeen, weggedrukte rug en opgekropte hals, maar iets rustiger rijden, overgangen maken en proberen vertrekken vanuit een lage croupe.
Succes!!

x3_Ine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:03

hey,

prachitg paardje heb je :D

maar laat hem zoals hiervoor al gezegt wat rustiger draven...
dat maakt her rijden nog leuker :D

en voor de rest : superpaardje en ik vind dat je in draf echt goed kan blijven stilzitten :D