Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Kan niet van haar verwachten dat ze 2 keer per week bij mij in de bak gaat staan. 
lientjeds schreef:Ik heb ook een ernstig ongeval gehad en ben 6 maanden gestopt geweest met rijden.
Mijn ervaring : Het maakt feitelijk niet uit wie er bij jou aanwezig is, als deze je maar kan "afleiden"? Ik had iemand op wie ik kon terugvallen en die altijd in de buurt was, een vriendin/vriend/broer... En toen die me zagen stressen, begonnen ze gewoon over koetjes en kalfjes te praten. Dit hielp om de grootste angst te verdrijven.
Daarna ben ik toch terug gaan lessen, want die lesgever leert je omgaan met je paard ( en jezelf, vooral dan de stress). Ik had wel een schat van een lesgever die me tot niets dwong, en uiteindelijk is het allemaal goedgekomen.
) 
Roane schreef:Als je bang bent, hoor je die muziek niet meer(heb het al geprobeerd) en omdat je alleen maar die muziek hoort, stress je ook, want je hoort je omgeving niet meer goed en raak je juist gefocussed op alles wat maar een reactie kan veroorzaken.
Hier nog een chronische angstlijder.
beest is echt heel braaf!)

dat heb je beloofd !!