Vandaag de 2e keer dat ik op mijn nieuwe zadel reed. Hij kreeg helaas drukplekken van mijn andere zadel. Dit zadel zit heerlijk, voor mij wel erg wennen met dikke kniewrongen en diepere zit.
Mijn houding vind ik wel meteen wat beter als op mijn vorige zadel, maar wel trek ik nog erg mijn hak op en laat ik mijn teen te veel naar buiten wijzen & gaat mijn onderbeen soms te ver naar achteren.
Heb zo ontspannen mogelijk proberen te houden; hij is nog erg onregelmatig in zijn hoofd/halshouding. Dit zie je ook terug op de foto's van giraffestijl tot veel te diep....
Advies is natuurlijk altijd welkom. De punten die mijzelf erg opvielen:
- Chagrijnig / boos paard
- Mijn handen (vooral binnenhand)
- Hakken uit drukken en onderbeen niet te ver naar achter !
- Sommige foto's zit ik wat voorover.
Ons struikelblok is stelling. Het ene moment gaat het super, het volgende moment walst hij zo door mijn binnenbeen heen. Ook trekt hij nog wel is ineens zijn hoofd omhoog. Dit doet hij alleen op de rechterhand; als ik net van links naar rechts van hand verander en de eerste bocht naar rechts door ga.
Hij trekt dan ineens zijn hoofd omhoog en zet zijn onderhals erop waardoor ik weinig kan. Een (halve) volte later is dit meestal weer voorbij en neemt hij de rechterstelling goed aan.
Wel probeert hij dit nog vaak; iedere keer op hetzelfde punt in de bak, soms kan ik hem voor zijn, maar niet altijd.
Dit doet hij vooral op het begin heel sterk, naarmate ik er langer op zit word het minder.
Misschien kan het iets te maken hebben met de drukplekken die hij van mijn oude zadel kreeg. Deze zijn zo goed als weg; maar misschien dat dit nog gevoelig is met rijden?
Ook is het een typische tuiger; als hij iets ziet gaat de onderhals erop en kan hij zich vast zetten in zijn hele lijf. \vooarl zijn rug, is een moeilijk punt hierin. Ik ben dus heel blij als hij lekker laag gaat lopen en zijn rug gebruikt. Wel komt hij dan vaak veel te diep...
Hij schuimt alleen rechts in zijn mond en links amper; geen idee of dit slecht is; maar vond het zelf een beetje vreemd eigenlijk
Nouja, hier de foto's:
Op volgorde:
1
2
Veel te diep; maar ben blij dat hij zijn rug hier goed gebruikt.
3
Rechtop blijven zitten; en die benen
4
5
Achterbeen gebruik is hier niet geweldig; maar zijn hoofd/halshouding vind ik zelf erg mooi hier.
6
7
Boos paard
8
9
10
11
12
Half mensloos; maar gaat om het paard he

13
Galop vind hij nog erg moeilijk:
14
15
Verder ben ik hartstikke trots op wise; al is het maar alleen omdat hij weer zijn best heeft gedaan voor mij.

Is overigens niks negatiefs aan, maar heb zelf van die korte, dikke poten, dus dan valt dat al snel op