Nieuwe rijfoto's van tuiger Annelien (Moneymaker x Renovo)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Nieuwe rijfoto's van tuiger Annelien (Moneymaker x Renovo)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 11:13

Bijna 2 maanden geleden plaatste ik dit topic met rijfoto's van Annelien.
Daarin werd gevraagd om nieuwe foto's en die zijn dan nu eindelijk gemaakt :D

Eerst nog even het verplichte verhaaltje:
Annelien is een tuiger van bijna 3,5 jaar. Ze is drachtig van de hengst Gameboy.
Ik rijd haar niet zo vaak, hooguit 2 keer in de week. Hiervoor reed ik nog minder, maar nadat ik het vorige topic hier op bokt had gezet werd ik opeens heel erg gemotiveerd om haar iets vaker te pakken. Ik moet zeggen dat het me alles meevalt. Ze pakt alles super goed op en ze doet erg haar best.
A.s. woensdag heb ik voor het eerst les met haar, dus ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.
Haar conditie is ook erg verbeterd, ze is niet zo snel meer moe.
Ik ben nog steeds goed bezig met overgangen te rijden, haar probleempunt is wel dat ze met de overgangen terug snel de neiging heeft om stil te vallen.
Ze reageert ook sterk op 'ho', soms best handig maar soms ook niet :+

Ik ben trouwens erg blij met deze foto's, omdat ik nu zie hoe diep ze af en toe kan lopen. Ik zal de volgende keren als ik op haar rijd, hier zeker rekening mee gaan houden :)

Verder sta ik open voor tips, commentaar en complimentjes :D

Afbeelding

Even draven, iets te diep.
Afbeelding

Deze is wel leuk!
Afbeelding

Hier zie je goed ons probleem, hier loopt ze ook te diep.
Afbeelding

Galop. In de galop probeer ik eigenlijk niet zoveel te doen. Ik probeer alleen een beetje het tempo te bepalen :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit geeft wel een fijn beeld vind ik zelf.
Afbeelding

Dit waren ze, ik heb ook nog filmpjes maar die moet ik dan nog even uploaden :)

Pebbs

Re: Nieuwe rijfoto's van tuiger Annelien (Moneymaker x Renovo)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:20

Wat een ontzettend leuk paardje !! :D
echt een stoer dier ! en je past er ook leuk op ! :)

even het ''commentaar'', voor een 3.5 jarige vind ik dit er echt al goed uit zien ! in de galop foto lijkt het alsof je een beetje hangt in de teugels om het tempo te bepalen, blijf gewoon hetzelfde zitten en knijp een paar keer in je handen, dat ze wat druk krijgt dat ze rustiger moet, en anders zet je haar gewoon op de volte en sluit je die een klein beetje :)
over je houding heb ik nog 1 dingetje, je schouders naar achter, het lijkt alsof je met je schouders wat naar voren hangt, ga trots op je paard zitten ! dat mag je zeker zijn ! :D
verder ziet het er prima uit ! ga zo door en succes ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:44

Dat wordt nog een leuk dressuurpaardje.
Dat opkrullen voor dat ken ik, dat doet mijn merrie ook. De nadruk op voorwaarts houden en haar hoofd niet 'omhoog tillen' met je handen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:18

supper leuk paardje!
voor een 3.5 karige ziet dit er echt supper uit!
probeer wel je benen in galop lang te houden en niet te ver naar achter te doen

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:21

Ziet er goed uit! Mooi paard en je zit ook netjes vind ik.
Probeer alleen geen geld te zoeken (vind je waarschijnlijk toch niet) :+ .
Misschien is het een idee om haar eerst met wat meer lengte in de hals te rijden? Wat langer, wat lager, wat meer ruimte geven.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 20:45

[***] schreef:
Dat wordt nog een leuk dressuurpaardje.
Dat opkrullen voor dat ken ik, dat doet mijn merrie ook. De nadruk op voorwaarts houden en haar hoofd niet 'omhoog tillen' met je handen.

Ja, die neiging krijg ik idd snel als ze te diep gaat lopen. Ik zal erop letten!

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:39

Wat een ontzettend leuk paard! Echt heel erg leuk om te zien.. De gangen zitten er namelijk ook goed op! Qua commentaar, tja... niet teveel gaan hangen in je teugels, en dat ze met haar hoofd duikt, is denk ik ook nog de jongheid ;)

En wat leuk dat je haar fokt, met een dressuur paard ;) Hebben wij namelijk ook gedaan.. Maar dan niet met Game Boy!
Heel veel succes verder in de toekomst, jullie komen er wel!

QuietWater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:01

Zo op de foto lijken het mooie krachtige gangen die ze heeft en ze loopt er netjes bij! Hou je binnenbeen wel netjes onder je. Ben benieuwd naar de filmpjes, dan heb je toch wat beter zicht erop.
Ze heeft een flinke stevige nek, ik ben benieuwd wat voor veulen eruit komt!
Wil je haar wel wat actiever gaan rijden na het veulen of blijf je er mee fokken?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:29

Ik heb in je vorige topic ook gereageerd en ik blijf bij wat ik toen ook zei: heel fijn beeld, en je rijdt haar eerlijk en ontspannen.
Ze oogt actiever qua impuls als bij je vorige topic en heeft zo te zien haar aandacht bij jou, super!
Jouw houding vind ik ook nog steeds keurig al mag je er iets meer op letten om vooruit te kijken ipv naar beneden. Verder lekker zo door oefenen :j

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:12

QuietWater schreef:
Zo op de foto lijken het mooie krachtige gangen die ze heeft en ze loopt er netjes bij! Hou je binnenbeen wel netjes onder je. Ben benieuwd naar de filmpjes, dan heb je toch wat beter zicht erop.
Ze heeft een flinke stevige nek, ik ben benieuwd wat voor veulen eruit komt!
Wil je haar wel wat actiever gaan rijden na het veulen of blijf je er mee fokken?

Uw wens is mijn bevel :D
http://www.youtube.com/watch?v=pN2sqtkg4fY

Het is niet mijn eigen paard, ik verzorg haar alleen vanaf veulen zijnde.
Dus het ligt aan de eigenaar of hij er nog een keer mee wil fokken of dat het eenmalig is.
Hopelijk wacht hij een jaartje zodat ik haar na het veulen wat actiever kan rijden.
En misschien dat ik er dan ook mee in de ring kan verschijnen *D

QuietWater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:32

Ja hoor, daar was ik al bang voor... je rijdt heel netjes! :D Ik neem aan dat je niet stiekem urenlang gefilmd hebt en alleen de paar goede minuten eruit hebt geplukt?
Nee serieus, een fijn beeld, je rijdt consequent en hebt een nette houding en ook je handen hou je rustig. Prima zo. Als ik wat zou moeten zeggen zouden het de ongelijkheid van de handen zijn, op sommige momenten hou je ze niet even hoog. Als de merrie wat beter ingereden is kan je al beginnen met stiekem een beetje stelling vragen en werk ook aan de snellere reactie op je kuithulp.
Ik denk dat veel paarden mochten dromen van een ruiter als jij op hun rug!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:40

Leuk paardje! Jullie zijn een leuke combi en voor een 3,5 jarige loopt ze echt netjes! Het is al gezegd maar het is ook mijn opmerking, probeer voor je te kijken en niet naar beneden (doe ik ook altijd hoor :P) en probeer je paardje wat meer voorwaarts/neerwaarts te rijden zodat ze haar hals wat verlengt ipv opkrult! Verder ziet het er leuk uit! :)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:47

ik vindt het er heel netjes uitzien, af en toe loopt ze iets te diep maar dat heb je met zon jong die he ;)

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:56

ik vind het er ook goed uit zien voor een 3 jaarigen :D ;)
let er wel je been op de goeie plaats houd als je in galop zit ;)

Gieslaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:07

Super mooi paard zeg!! :D
Loopt ook super voor een 3 jarige !! ;)

Ik heb net even het filmpje bekeken,
ik vind je handen op zich super!!
Alleen moet je er op letten dat je met het lichtrijden je benen steeds naar achter doet. ;)
En je tenen iets meer naar binnen draaien ;)

Maar verder super mooie combinatie!! :D

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 22:10

Bedankt voor de tips en reacties!
Vandaag hebben we onze eerste les achter de rug gehad en dat ging best goed!
De nadruk lag ook op het voorwaarts neerwaarts en het neusje eruit en dat lukte wel aardig :D

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:02

Wat een super leuke pony.
Ik vind het er goed uit zien.

Probeer haar soms eens tot halsstrekken te werken.

yanique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:56

het ziet er erg netjes uit!
let er alleen op dat jij je handen niet vast zet.
en je schouders iets naar achter.
verdere houding is prima!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:57

Hahaha super paardd !!

Tenen iets naar binnen want ze lijken op kapstokken ;)

Romyhcs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:14

super leuk paard..mar soms je tenen iets meer naar je paard ( EN als het lekker zit) kunnen je beugels misschien een gaatje langer;)

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:11

Wauw mooie gangen zeg!
Heb je filmpje bekeken, zit aardig wat power in de galop zeg, en die draf is mooi krachtig.
Probeer wel der hoofd stil te houden, ziet er anders onrustig uit, wat meer van je been naar je hand toerijden helpt misschien wel dat ze zichzelf niet gaat opkrullen en ze stil blijft.
Zorg wel bij het weg draven ed dat je je benen op dezelfde plek houd, als je ze zover naar achter doet is dat eigenlijk het teken voor opzij te gaan, en ga je daar later mee in de knoop komen.

Vind het een mooi paard, als je haar wat langer onder het zadel hebt kan je veel doen met der gangen, galop bijv nog meer power erbij stoppen, en in de draf groter laten draven, dus watmeer been erbij geven en dan kleine ophouding maken zodat ze niet sneller gaat, maar meer 'omhoog' gaat als je snapt wat ik bedoel :P

Succes der mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:14

Wow, wat een luxe diertje voor een tuiger!! Aan de bouw te zien veel Hackneybloed maar dat zie je in de gangen op de foto's totaal niet terug!!!
Deze heeft werkelijk hele goeie basisgangen, kan nog een fijn paard worden in de toekomst!

Edit, even Moneymaker opgezocht en ja hoor, dat is een halve Hackney, des te meer bewondering heb ik voor de galop die Annelien nu al laat zien onder het zadel en wát een lekker achterbengebruik!! Ik ben fan!!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:55

Blijkt maar weer, een tuiger heeft over het algemeen mooiere gangen dan een gemiddeld dressuur paard.

Overigens vind ik hem helemaal niet veel weg hebben van een tuiger? Hoeveel tuigerbloed heeft ie? De volle 100%?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:21

Ik heb even gegluurd en dit paard is 100% tuigergefokt :D en heeft aan zowel vaders als moederszijde een flinke scheut hackneybloed :D
Tja Eenitra, tuigpaarden hebben met name kwa achterbeengebruik vaak een streepje voor ;)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:34

suleilitha schreef:
Ik heb even gegluurd en dit paard is 100% tuigergefokt :D en heeft aan zowel vaders als moederszijde een flinke scheut hackneybloed :D
Tja Eenitra, tuigpaarden hebben met name kwa achterbeengebruik vaak een streepje voor ;)

Klopt :j Daarom een tuigpaard dressuur gereden, van begin af aan, in een dressuur ring, vind ik prachtig! Die steken met kop en schouders boven een gemiddeld paard uit :)