Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Momenteel krijg ik 1 keer in de week les van iemand waar ik heel veel van leer, binnenkort zal dat nog maar om de week zijn... tegen de tijd dat mijn aanstaande paardje wat conditie heeft opgebouwd zal ik er toch af en toe mee willen lessen en daarvoor zal ik dan op zoek moeten naar een lesgever. Dus bij mij is het een kwestie van toeval, ik zie het best zitten aangezien ik denk dat de methodes van twee verschillende mensen mij scherp en kritisch zullen houden en er ook een scheiding zal zijn wat paarden betreft (les van nieuwe instructeur op eigen paard en les van huidige instructeur op lespaarden) Tat_jana schreef:persoonlijk zou ik niet gaan voor meerdere instructeurs, wat je zelf al aangeeft ze hebben allemaal een ander idee van omgaan met het paard.
daarom zou ik een instructrice zoeken die je past, en een beetje dezelfde ideeen heeft als jij.
ik zou het erg rommelig vinden als de 1 me verteld dat die kop omlaag moet en de ander me verteld dat ik hem eerst op eigen benen moet laten lopen als je begrijpt wat ik bedoel

ik denk alleen voor een beginnend ruiter,, najah beginnend lesser bij een instructeur.. ( zoals ik ) kan natuurlijk wel rijden maar pak het net weer allemaal op dat het nog erg verwarrend is 

Ik keek toen gewoon naar wat voor mij het meest van toepassing was en aangezien ik vooral sprong kreeg dat vaak de voorkeur.