Juni 2008 kocht ik mijn merrie, ze kon nog niets. Maar was echt superbraaf, alles rustig opgepakt. Ik ben gaan lessen en alle basis begon er goed in te komen! Tot een paar maanden later, ik haalde haar uit stal met een dik been. DA er bij. En bleek dus een lichte peesblessure te zijn. eerste periode was 8 weken aan de hand stappen. Hier begon het al, mevrouw kon der energie niet kwijt en begon om hoog te komen. Dus niet meer buiten het erf gaan stappen. Maar op het erf.. En net zo een ramp! Na deze 8 weken ben ik dus terug gegaan naar de kliniek en we mochten er op stappen. Ik hoopte dat dit beter zou gaan, dat ik normaal buiten kon stappen. Helaas, dit ging heel even goed. Toen kwam ze wéér omhoog! na 7 weken terug naar de kliniek, we mochten nu weer draven! ik zit nu op 10 min stappen en 2 min draven. Maar mevrouw blijft omhoog komen! Ik kan geen zweep er bij pakken... Dan staat ze echt te trillen van angst op haar benen en word het stijgeren alleen maar erger omdat ze het zo eng vind.
*Ik heb een gloed nieuw zadel, deze lag voor der blessure goed. Maar omdat ze 'stilstaat' en erg dik is geworden. Ligt hij wat minder goed. Maar hier ga en kan ik niets aan doen. Omdat ze met de week nog veranderd omdat we dus steeds iets meer mogen doen.
*Ook is er al een kraker bij geweest. alles zit weer op zn plek.
*Tandarts komt binnenkort ook. maar aangezien ze dit met een los halster aan de hand doet, verwacht ik niet dat dit de hoofdooorzaak zal zijn.
nou ben ik erg benieuwd wat jullie als aanpak? zouden doen. Ik kan haar vooruit drijven, maar als ze al bezig is met stijgeren.. word dit ook alleen maar erger.. Word er een beetje saggo om!
We zijn ook naar een andere stal verhuisd. Waar het wel al beter gaat.. maar op sommige dagen zo als vandaag gaat het echt uit het niets.. en het is echt héél vervelend...
Kom maar op met de tips
Wel vriendelijk houden AUB!!