Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
M_ariskaa schreef:@corinne1981:
de manege eigenaar weet ook niet wat het is.
Zij zeggen dat als ze dat doet je haar moet aandrijven,
maar dit helpt ook niet veel.
Daarom vraag ik het op bokt...
Storm76 schreef:Lees dit topic eens, misschien heeft het paard hier last van;
[MD] Headshaking Syndrome Centraal discussietopic
corinne1981 schreef:M_ariskaa schreef:@corinne1981:
de manege eigenaar weet ook niet wat het is.
Zij zeggen dat als ze dat doet je haar moet aandrijven,
maar dit helpt ook niet veel.
Daarom vraag ik het op bokt...
Dan zullen zij er van uit gaan dat hij dat doet om onder het werk uit te komen gok ik zo.
Als dit paard door een echt goede ruiter gereden wordt, doet hij het dan ook? Of in mindere mate? Of helemaal niet?
broadway schreef:Dit zijn duidelijk symptomen van problemen rondom de nek, helaas is het een manegepaard, wordt vaak niet uitgezocht wat het probleem is en hoe het op te lossen.....en als ze het weten en het is niet op te lossen, dan moeten ze doorlopen tot het echt niet meer gaat.....en dan proberen ze het paard vaak alsnog te verkopen,of te ruilen voor een andere.....en in heel véél gevallen WILLEN ZE HET NIET WETEN !!!
broadway schreef:Doe eens alsof je een stijve, zere nek hebt (trek de nekspier aan) neem de houding aan zoals een paard met hals/nek staat en duw jezelf met die strakke nek aan de teugel.....hoe voelt dat ?
Nu ga je schudden met je hoofd (stilstaand en lopend ) voel je nu waarom hij dit liever doet als dat hij zijn hoofd aan de teugel duwt ?