Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

aeolusnr1 schreef:Ik weet het wel " Alicia " maar ik ken jou ondertussen ook al een beetje hier op het forum dan bedoel ik, en ik ben er wel zeker van dat jij er zeker geen 3j genoegen mee zou nemen.
Dit is toch duidelijk niet echt een blinde angst reaktie hé , want dan zou hij het ook doen als hij vij in de piste stond of tijdens jumping, maar hier is het alleen tijdens het gewone bakrijden.
Hier heeft dit paard toch echt wel al ondervonden dat wanneer hij een beetje dreigt , er door de ruiter niet veel meer tegengewerkt wordt , en dat hij dus zo zijn zin wel krijgt.

)
Jij begrenst haar nu de hele tijd maar probeer dit eens, als je de bak voor je alleen hebt.
Mijne stijgert ook ( ook in een hoek die ze erg eng vind in de bak) en heet ook luna
Shattered schreef:Laat haar maar eens rennen dan!Jij begrenst haar nu de hele tijd maar probeer dit eens, als je de bak voor je alleen hebt.
Als ze weg gaat rennen, teugels LOS en been bijgeven. Ze moet zo hard als haar benen haar maar dragen kunnen (maar het moet natuurlijk wel veilig blijven). Maar, houdt die teugels los! Als je merkt dat je paard terug wil vallen ga je nog een paar rondjes door. Tot jij zegt dat ze mag stoppen! Dan stap je haar even een beetje op adem en loop je weer naar die hoek toe. Gaat ze weer rennen, gelijk weer doorzetten en kilometers maken. Bij mijn paard was na 3 keer het muntje gevallen dat wegrennen geen enkele zin had.

. Geduld is een schone zaak

suleilitha schreef:Ze steigert dus ook en heeft dit wellus-nietes spelletje al vele keren van je gewonnen, wat denk je ervan om haar toch maar een keer een welgemikte dreun tussen de oren te geven, mocht ze weer overeind vliegen? Het is duidelijk dat die aanpak van instructeur nummer twee niet werkt, dan zou ik voor de eerste optie gaan alleen is het zo jammer dat je dat niet gelijk de tweede keer al hebt toegepast!
) Maar het werkte niet, ze werd alleen maar nog gekker, dus daar ben ik toen mee gestopt.