De eerst jaren dat ik haar had, heb ik alleen recreatief met haar gereden. Ik had toen nog geen bak tot mijn beschikking en hebben we alleen maar heerlijke buitenritten gemaakt. Toen er eenmaal wel een bak bij mijn huis werd aangelegd, heb ik ook meteen les genomen.
Bijna 2 jaar geleden zijn we voor het eerst gestart in de B tussen de paarden en op dit moment hebben we 10 winstpunten behaald in de M2.
Omdat we vorige week de laatste 2 winstpunten binnen gehaald om Z1 te mogen gaan starten, heb ik in overleg met mijn instructrice besloten om te gaan kijken hoe ze loopt op een stang en trens.
Vandaag had ik les en heb ik er voor het eerst mee gereden. De eerste paar minuten was het even wennen voor haar, maar al snel gaf ze er niet meer om en liep ze eigenlijk heel braaf!!
Hier in het kort onze problemen:
-Ze moet leren wachten op mijn hulpen.
-Moet meer op het achterbeen komen.
-Ik moet leren mijn linkerhand niet steeds vast te zetten.
We zijn nu steeds veel aan het schakelen en bij iedere overgang (zowel naar voren als terug) moet ze leren wachten en ontspannen blijven lopen. Vooral in de overgangen/tempowisselingen naar voren is ze geneigd naar voren te duiken. Het gaat wel steeds beter, iedere keer weer blijven oefenen, maar we gaan vooruit!
Hier even haar nieuwe hoofdstel showen...

Ik ben héél benieuwd naar jullie reacties/commentaar...