Memphis Tennessee @ Wedstrijd M2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Memphis_

Memphis Tennessee @ Wedstrijd M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 20:14

Hier hadden we een wedstrijd in het M2 @ Loenen
We hadden 183 en 189 pnt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eigen commentaar:

- rechtop zitten
- handen rechtop
- tenen naar binnen
- pony proberen ronder te rijden

Wedstrijd is alweer een tijdje terug geweest.. maar ik dacht laat ik eens kijken wat ze ervan vinden.. :+
Reactie zou leuk zijn!!!!

Memphis zegt nog eventjes gedag:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Memphis_ op 08-02-09 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

PreciousViva

Re: Memphis Tennessee @ Wedstrijd M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:30

Ziet er leuk uit.
Probeer alleen je ellebogen mooi langs je lichaam te houden en een mooie knik erin, handen dragen dus:)

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 20:32

PreciousViva schreef:
Ziet er leuk uit.
Probeer alleen je ellebogen mooi langs je lichaam te houden en een mooie knik erin, handen dragen dus:)

Bedankt, zal erop letten ;)

_Dressuurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:21

utje schreef:
Waauw, knap werk!
Mooie duo, als commentaar heb ik ook zoals gezegt hierboven , je armen mooi naast je lichaam te plaatsen. voor de rest geen commentaar want jullie doe het echt voorbeeldig zo te zien!! :))

inderdaad!
respect hoor, jullie komen nog wel in de z1.
Verder inderdaad je armen langs je lichaam houden zie foto 8

En je hakken ook meer naar binnen,(maar dat gaf je ook al aan)
verder heb je een knapperd onder de kont!
succes samen verder!

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 21:41

_Dressuurtje schreef:
utje schreef:
Waauw, knap werk!
Mooie duo, als commentaar heb ik ook zoals gezegt hierboven , je armen mooi naast je lichaam te plaatsen. voor de rest geen commentaar want jullie doe het echt voorbeeldig zo te zien!! :))

inderdaad!
respect hoor, jullie komen nog wel in de z1.
Verder inderdaad je armen langs je lichaam houden zie foto 8

En je hakken ook meer naar binnen,(maar dat gaf je ook al aan)
verder heb je een knapperd onder de kont!
succes samen verder!

Hihi bedankt, maar zoals ik al zei, dit is al een tijdje terug, rijdt nu al Z1 + 6 ;)
Maar toch bedankt! :D

_Dressuurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:43

oh, haha sorry!
ik met mijn domme hoofd,
nou effe verbeteren:
jullie komen makkelijk in de z2!!

SUCCES VERDER!

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 21:50

_Dressuurtje schreef:
oh, haha sorry!
ik met mijn domme hoofd,
nou effe verbeteren:
jullie komen makkelijk in de z2!!

SUCCES VERDER!

Dan maar nog een x bedankt he! :D

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:52

ik vind het een hele leuke pony! maar vind dat die voor de M2 en straks zeker voor de Z1 of Z2 nog te veel op de voorhand loopt. Ik zou hier nog hard voor aan werken voordat je over gaat naar de Z1, want daar willen ze je er opzich nogal hard op afstraffen.
Verder super mooie pony! succes er mee :)

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 16:35

Giorgio_x schreef:
ik vind het een hele leuke pony! maar vind dat die voor de M2 en straks zeker voor de Z1 of Z2 nog te veel op de voorhand loopt. Ik zou hier nog hard voor aan werken voordat je over gaat naar de Z1, want daar willen ze je er opzich nogal hard op afstraffen.
Verder super mooie pony! succes er mee :)

Bedankt voor je reactie! maar zoals ik hierboven ook al zei, ik rijd al Z1+6.. en dit was vorig jaar outdoor dus al tijd geleden, hij is nu al weer heel anders maar toch bedankt :D

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 16:41

Denise_84 schreef:
Ziet er goed uit!

Probeer je ellebogen wat langs je lichaam te houden, ze steken nu een beetje af!

Jaa dat had ik zelf ook wel in de gaten, maar toch bedankt hoor!

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 16:42

sifra01 schreef:
Ook ik vind dat je pony nog wat teveel op de voorhand gaat. Maar ik zie dat je inmiddels in het z start, dus misschien is dat al wel verbeterd. Mooie pony!

Bedankt, ja inderdaad is het nu al wat verbeterd, maar hij is vroeger heel erg laag en heel erg achter de loodlijn gereden en er werd bijna alleen maar mee gesprongen dus was het echt moeilijk om hem meer op z'n achterbenen te laten lopen..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:32

Ik zou het leuk vinden om wat foto's te zien hoe ze nu loopt :)
Vind dat er nog wel wat spanning zit. Misschien de teugels een klein stukje langer laten? En hij lijkt wat scheef te lopen?

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 18:14

saskiakefie schreef:
Ik zou het leuk vinden om wat foto's te zien hoe ze nu loopt :)
Vind dat er nog wel wat spanning zit. Misschien de teugels een klein stukje langer laten? En hij lijkt wat scheef te lopen?

Ik zou wel kijken of ik wat foto's heb van afgelopen keren.. ja inderdaad ik heb zelf heel veel spanning altijd bij me, maar gaat steeds beter :D Ja inderdaad hij is scheef, hij is achter niet helemaal recht, is een aangeboren aandoening van hem.. ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:45

haha geen enkel paard is echt recht vanaf zijn geboorte :P

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 20:31

saskiakefie schreef:

Weet ik maar dit is een aangeboren aandoening in zijn heup hoor, ;(

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:08

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:49

_Memphis_ schreef:
saskiakefie schreef:

Weet ik maar dit is een aangeboren aandoening in zijn heup hoor, ;(

ja zoiets dacht ik wel hoor, maar kon de opmerking even niet laten :+
maar dat is wel vervelend, of valt het mee onder het rijden? :)

Evydepevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:29

Het lijkt erop dat je af en toe wat moeite hebt met onafhankelijk zitten en dat je dat compenseert met je ellebogen naar buiten doen. Als je zelf correct op je paard zit zul je merken dat hij/zij ook een stuk makkelijk kan werken. Ik neem aan dat je ook van iemand les krijgt dus probeer eens wat aandacht te vragen voor beter onafhankelijk zitten. Verder ziet het er hartstikke goed uit hoor! Veel plezier en succes!

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 17:35

[/quote]

Weet ik maar dit is een aangeboren aandoening in zijn heup hoor, ;([/quote]

ja zoiets dacht ik wel hoor, maar kon de opmerking even niet laten :+
maar dat is wel vervelend, of valt het mee onder het rijden? :)[/quote]

Onder het rijden merk je wel eens dat hij ongemerkt zijn kont naar binnen gooit waardoor hij scheef loopt, zelf merk je er niks van als hij dat doet.. Gelukkig gaat het steeds beter en loopt hij al wel rechter :D

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 17:36

Evydepevy schreef:
Het lijkt erop dat je af en toe wat moeite hebt met onafhankelijk zitten en dat je dat compenseert met je ellebogen naar buiten doen. Als je zelf correct op je paard zit zul je merken dat hij/zij ook een stuk makkelijk kan werken. Ik neem aan dat je ook van iemand les krijgt dus probeer eens wat aandacht te vragen voor beter onafhankelijk zitten. Verder ziet het er hartstikke goed uit hoor! Veel plezier en succes!

Bedankt voor de tip! Ja ik krijg van iemand 2x in de week priveles.. We letten er ook wat meer op omdat ik het zelf al terug zag op film ;)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:16

leuk paardje :D
soms heb je net pianohanden ( zeg maar als ik het niet goed gezien heb :)) en je opnderbenen kunnen nog een beetje naar achter :)
veel succes nog :D

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 18:40

Amina22 schreef:
soms heb je net pianohanden ( zeg maar als ik het niet goed gezien heb :)) en je opnderbenen kunnen nog een beetje naar achter :)

Bedankt! Ja ik heb snel last van pianohandjes! En mijn benen leiden een soort van eigen leventje, het is erg moeilijk om ze in bedwang te houden, hihi :+

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:52

Ik vind hem persoonlijk erg op de voorhand lopen. Hij houdt zijn kruis erg hoog en duikt op sommige foto's echt. Opvallend is wel dat zijn achterhand mooi actief lijkt te zijn, maar doordat hij zijn kruis zo hoog houdt lijkt hij deze net niet mooi onder de massa te zetten. Hij lijkt hierdoor niet mooi te kunnen rijzen in zijn schoft (meer bergop dus).
Ik vind dat ze in het L2 al recht in evenwicht behoren te lopen en dat een paard/pony in het M2 toch al enigsinds in staat moet kunnen zijn, zijn gewicht op de achterhand te kunnen dragen.
Ik zou dan ook zeggen lekker veel schakels rijden en hij hoeft juist niet ronder. Door hem ronder in te stellen duikt hij waarschijnlijk alleen nog maar meer. Dat lijkt overigens ook wel een beetje aan zijn bouw te liggen. Voel tijdens het rijden van de schakels dat hij er achter echt onder komt en rijdt dan weer voorzichting weg. Succes!

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 18:23

PolosportJ schreef:
Ik vind hem persoonlijk erg op de voorhand lopen. Hij houdt zijn kruis erg hoog en duikt op sommige foto's echt. Opvallend is wel dat zijn achterhand mooi actief lijkt te zijn, maar doordat hij zijn kruis zo hoog houdt lijkt hij deze net niet mooi onder de massa te zetten. Hij lijkt hierdoor niet mooi te kunnen rijzen in zijn schoft (meer bergop dus).
Ik vind dat ze in het L2 al recht in evenwicht behoren te lopen en dat een paard/pony in het M2 toch al enigsinds in staat moet kunnen zijn, zijn gewicht op de achterhand te kunnen dragen.
Ik zou dan ook zeggen lekker veel schakels rijden en hij hoeft juist niet ronder. Door hem ronder in te stellen duikt hij waarschijnlijk alleen nog maar meer. Dat lijkt overigens ook wel een beetje aan zijn bouw te liggen. Voel tijdens het rijden van de schakels dat hij er achter echt onder komt en rijdt dan weer voorzichting weg. Succes!

Bedankt voor je tip! Je hebt inderdaad gelijk.. hij is een beetje overbouwt. Nou niet echt overbouwt maar hij heeft een puntig kruis waardoor hij inderdaad zijn achterbenen er soms niet lekker onder heeft.
Dat hij op de voorhand loopt ben ik ook met je eens! er is vroeger alleen maar mee gesprongen en er werd heel laag mee gereden en nooit echt lekker in het front. Het was dan ook een hele klus om hem lekker omhoog te laten komen. Gelukkig gaat het nu al beter, dit was dan van vorig jaar outdoor :+
Maar wel bedankt voor je tip.. zal het meenemen bij het trainen!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:15

_Memphis_ schreef:
Amina22 schreef:

Bedankt! Ja ik heb snel last van pianohandjes! En mijn benen leiden een soort van eigen leventje, het is erg moeilijk om ze in bedwang te houden, hihi :+

ja, heb ik ook hoor :+ , benen bewegen bij wel bijna niet , gelukkig :+