Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xDreamerx schreef:Grote bullshit is het natuurlijk niet, je ziet vaak genoeg plaatjes/filmpjes van paarden waarbij de kin op de borst getrokken wordt.
Erger is het als mensen er zelf mee gaan rommelen en nadoen omdat het er zo 'mooi' uitziet.
En ja, die heb je, en daar zou wat aan gedaan moeten worden.
Maar gelukkig heeft de meerderheid van de (dressuur)ruiters nog gezond verstand, en die hoeven zich dus niet aangevallen te voelen zoals hierboven![]()
Dus ik snap je punt TS, maar ik zou niet weten wat er aan gedaan kan worden..
KiWiKo schreef:gut gaan we weer![]()

suleilitha schreef:Weten jullie wat ik niet snap? Dat er pas de laatste tijd zo met modder wordt gesmeten naar "de moderne dressuur". De methodes zijn zeker tien jaar of ouder, en toen hoorde je er ook niemand over.

KiWiKo schreef:ach welnee.......... al dat moddergegooi komt omdat mensen centen zien in de feelgood cultuur........
en ik doe stategisch iets verkeerd in mijn leven
)
xDreamerx schreef:Laag diep en rond is WEL goed om je paard los te werken. Waarom wordt er zo moeilijk gedaan over het rekken/strekken en losmaken van spieren?! Als je elke andere sport doet is dat verder toch ook geen probleem.
Al eens een top turnster in de weer gezien?
suleilitha schreef:Beetje kort door de bocht vind ik, ook een paard kan heel goed aangeven waar zijn grenzen liggen.
Omdat er al tig discussies zijn over dit onderwerp zal dit topic toch wel op slot gaan. Als je er over in zit dat nieuwe mensen het onderwerp niet zien, gebruik dan de zoekfunctie eens en post even iets bij een van de topics die er al over loopt,daarmee schop je het weer omhoog, mits het niet té oud is.
Imago01 schreef:Maar goed, wat is nou het verschil dan tussen die klassieke dressuur en de moderne dressuur?
Leg eens uit dan?

Want zo simpel als modern is rollkur en klassiek is alles wat geen rollkur is, is het nou ook weer niet.
)
)
)
)
sorry, ik denk gewoon dat dit een belangrijke discussie is die niet vergeten mag worden.