Rijden in de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irise456

Rijden in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 16:57

ik weet niet hoe je topic wist
Laatst bijgewerkt door irise456 op 04-02-09 17:10, in het totaal 2 keer bewerkt

_BLOEMPOTJE

Re: Rijden in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:00

Mag ik vragen waarom je dat bit erin hebt, waarom je met sporen rijd en waarom je geen cap op hebt? :)

Heb je ook les ? :)
Ik zou proberen om de voorkant even met rust te laten en van achter naar voren rijden, als de achterhand er lekker bij zit komt het koppie vanzelf wel :)

Wat voor hulpteugel heb je om? :)

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:03

_BLOEMPOTJE schreef:
Mag ik vragen waarom je dat bit erin hebt, waarom je met sporen rijd en waarom je geen cap op hebt? :)

Heb je ook les ? :)
Ik zou proberen om de voorkant even met rust te laten en van achter naar voren rijden, als de achterhand er lekker bij zit komt het koppie vanzelf wel :)

Wat voor hulpteugel heb je om? :)

inderdaad, dat bovenste vooral.
een slofteugel is het trouwens, als ik het goed zie? foto's zijn niet uitermate duidelijk om dat te zien.
Laatst bijgewerkt door michellee73 op 04-02-09 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:03

Als eerste kwam de vraag in me op; Vanwaar de slof en waarom op die manier aan zo'n bit vast gemaakt? Enig idee wat de inwerking hiervan is? Heb je prive les?

Ik zou veel gaan werken aan overgangen, die achterhand sterker maken. Als hij nog niet sterk genoeg is en de balans niet heeft om te galoperen in de bak, moet je eerst zorgen dat hij sterker wordt. Veel overgangen rijden, slof eraf, gewoon je handen naast elkaar houden en rijden.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:04

Cap heb ik eigelijk nooit op :P
Ik rij daar met een slofteugel en ja ik vind zelf soms ook te strak zitten volgende keer ga ik zonder proberen omdat hij nogweleens zijn hoofd naar beneden doet
De bit is voor omdat hij soms te sterk is op buitenrit
Nee ik heb geen les volgens mij geven ze daar ook geen les het is gwn een bak waar ik in mag rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:04

Ik vraag me hetzelfde af als boven en als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik het geen fijn plaatje om te zien.

Zoals ik het nu kan zien vind ik je zadel te ver naar voren liggen en ik vraag me ook af waarom je sporen zo vreselijk naar boven wijzen?

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:05

oke
mag ik vragen achterhand sterker maken wat is dat presies

Ik heb 2 jaar niet meer les gehad

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:05

Geeft niet echt een prettig gezicht, als je er een slof om heen hangt moet je wel weten hoe je er mee moet rijden. Ben niet tegen de slof, maar zo wel. Ook die passoa lijkt me niet de combi!

Leuke pony! succes met oefenen.

-Hakken laag
-meer van achter rijden, actief maken, gaat die van zelf je hand meer volgen naar beneden.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:06

Poeh ik schrik ook een beetje van je bit, sporen, zweep en slof. Vanwaar al deze hulpmiddelen, je schrijft dat je maar 1 x week rijdt, waarom begin je dan niet met de basis? Stap, draf, galop, recht richten, ontspanning etc?

Sorry maar ik vind dit echt sneu voor de pony.
Laatst bijgewerkt door Denise_84 op 04-02-09 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:07

Ik schrik hiervan! :oo

Okee: sporen af, slof eraf, dubbelgebroken bitje erin, cap op
en.

LEER RIJDEN

Meiske, begin helemaal van voren af aan.
Ga beginnen waar het hoort: de achterhand!
Eerst die versterken door veel overgangen en tempowisselingen, en al loopt t paard dan met zn hoofd in de wolken, LAAT m.
Je moet de rugspieren trainen, lekker soepel maken, dus hierbij ook heeeel veeel figuren rijden om het paard goed soepel te krijgen.
Laat dat koppie met rust, focus je op het lijf.
Na drie weken consequent zo rijden, dan ontspant je pony vanzelf en heb je precies hetzelfde doel, alleen dan ZONDER dwangmiddelen!

Achterhand sterker maken, je weet niet wat dat is?
Ga NU een advertentie op Bokt en Marktplaats vragen waarin je vraagt om goede instructie die jou dat kan vertellen!!!
Anders krijg ik meer en meer medelijden met je pony...
Laatst bijgewerkt door Puchje op 04-02-09 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Ik zou toch voor les gaan, dit is nu niet echt de oplossing. Daarbij lijkt de inwerking niet heel prettig. Je hebt al hefboomwerking doordat je de teugel in het onderste ringetje vast maakt en de slof gebruik je soms als teugel. Daar is de hulpteugel niet voor bedoelt en zul je geen ontspanning krijgen.

Dus slof eraf en teugels door het bovenste ringetje en lekker veel overgangen en figuren rijden. Dan krijg je je pony vanzelf beter aan de hulpen en zal hij gaan zakken met zijn hoofd.

Anoniem

Oh, ik zie dat je net gereageerd hebt. Waarom heb je dat bit nu in dan? Je rijd toch in de bak, niet op buitenrit?

Heb je zelf ook enige idee waaròm je uberhaupt met slof rijd?

Als ik een tip mag geven zou ik toch proberen les te nemen.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:08

Ik zou toch echt aanraden om een cap op te doen. Voor jullie allebei. Je kunt caps op heel veel plaatsen al kopen. Maak daar gebruik van. En misschien kun je toch beter een keer ergens les nemen, das altijd goed ^^
Verder een prachtig paard, en succes jullie!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:08

ok..
snap idd ook even niet waarom je met slof rijd.
En ben het er mee eens datje paardje eerst in stap en draf sterker moet worden in de achterhand.
als hij dat is en hij word wat soepeler met lopen dan pas beginnen met galop.
doet hij de galop wel aan de longeerlijn?
En anders met een buitenritje een stukje rechtuit.
als hioj de galop nog niet goed kan is zoon bak te klein voor een paard wat ook nog niet sterker in zijn achterhand is.
dus ik zal als ik jou was eerst daar voor gaan zorgen en dan pas verder gaan ;)
succes

ps sporen af slof af en cap op ;)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:09

irise456 schreef:
oke

Dan valt hier dus maar een rijtechnische opmerking te maken; ga op les! ZEKER bij gebruik van sporen en hulpteugels is iemand die meekijkt handig en in sommige gevallen noodzakelijk. Een paard wat niet eens kan galloperen hoef je niet met slof te rijden, je moet aan de basis werken!! Zowel bij jezelf als bij je paard.

Tips geven is bijna niet te doen, want er moet te veel gebeuren, dus gewoon lessen en dan komt het helemaal goed!

Wat de cap betreft, dom hoor, eigen schuld. Als je in een rolstoel terecht komt vraag ik me af of je nog zo blij bent met de keuze deze niet te dragen :)

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:09

Cap zou ik wel aan beginnen :)
Hoe grote band je ook hebt met je paard, het blijven dieren en je kan er zo afliggen :)

Dat bit hoeft niet persee onvriendelijk te zijn als er goed mee omgegaan word :) Hier wordt er niet echt vriendelijk mee omgegaan :n

Het hoeft toch niet van die stal te komen ? :) Je kan ook gewoon even rondzoeken en hier op bokt een advertentie plaatsen ? :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:10

Benen eraan houden en hakken uitdrukken. Verder zou ik les nemen!

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:10

Ik heb zelf ook met slofteugel gereden, je trekt echt heel snel veel te hard. En zo te zien heb jij alleen een slofteugel om en geen normale erbij??? Ik denk niet dat dit zo werkt. Je mag echt alleen maar een slof gebruiken als je of heel goed bent, of proffesionele begleiding hebt. Zoals van een instructeur. Jou paard zie ik niet echt ontspannen met die slofteugel..
Eerst lessen en losrijden dan komt dat koppie vanzelf wel netjes.

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:11

Hakken meer naar beneden geen sporen, geen slof en een ander bitje. Als je een sterke pony hebt, druk veroorzaakt tegendruk!

Merry98

irise456 schreef:
oke

onder andere spieren en balans opbouwen in de achterhand.
kan door middel van overgangen.en goed leren rijden ;)
Zonder sporen ,zonder slof, met cap ;)
en zou dit graag laten doen samen met degene waarbij je les neemt ;)
is een aanrader om les te nemen als je niet weet wat dit is!

Puchje

Flauw hoor, dat je nu de foto's hebt verwijderd.
Nu krijg ik de ernstige indruk dat je niets met deze goedbedoelde adviezen wilt gaan doen en dus doorgaat met het rijden op deze manier...
Jammer, weer een pony waar niet naar geluisterd wordt. :(

Bubsj

irise456 schreef:
ik weet niet hoe je topic wist

Meis, je krijgt het vriendelijkste commentaar wat je je maar kan wensen bij zulke foto's. Met ze weghalen en doorgaan met waar je mee bezig bent maak je twee grote fouten:

1. Je zult nooit leren paardrijden.
2. Je paard zal zich nooit prettig onder het zadel voelen.

Ik kan me niet voorstellen dat je dat wil :)

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:12

Ik zie dat je de foto's hebt weggehaald.. Je kan het topic niet meer verwijderen, waarom heb je het dan geopend?? Je kan zo wel goeie tips krijgen??!

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:12

neem idd eerst les en haal die slof en sporen eraf, als je niet weet hoe je ermee om moet gaan.
verder hakken uitdrukken, benen langmaken en niet zo trekken. hoofd naar beneden is niet het belangrijkste..

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:13

waarom je bericht weg? wil je niet leren? Zielige pony!