3-jarige Tequila @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Robby_

3-jarige Tequila @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 19:01

hallo :wave:

Zaterdag heb ik gereden met mijn 3 jarige pony/paard ;-) Tequila is nu 8 maanden onder het zadel waarvan 3 maanden rust. Het is de bedoeling dat ik haar verkoop of ze hou en er een veulentje uit fok.
Ons niveau is B en in de trainingen probeer ik der actief te rijden vanuit haar acherhand, mijn hand ook laten volgen, niet te diep lopen :) Ook probeer ik hard te werken aan mijn houding, maar dat is soms echt wel nog moeilijk ;)

Longeren (Winterfrisheid)
Afbeelding

Stappen:
Afbeelding
Afbeelding

Losdraven:
Afbeelding
Afbeelding

Galoperen(die ik altijd in het begin in verlichte zit)
Afbeelding
Afbeelding

afschuwelijke houding, maar wel tof galopmoment ;-)
Afbeelding

Wat meer opnemen,
Afbeelding
te diep,
Afbeelding
pasje veruimen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
pasje veruimen
Afbeelding
idem
Afbeelding
http://i37.photobucket.com/albums/e89/b ... eb09_3.jpg
en een sprongetje op het einde:
http://s37.photobucket.com/albums/e89/b ... eb09_1.jpg
na de sprong:
http://s37.photobucket.com/albums/e89/b ... eb09_2.jpg
zoo dit wast het, bedankt om te kijken ;) :)..
Laatst bijgewerkt door Annetje op 02-02-09 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Het teveel aan foto's in link gezet. Maximum van 15 toegestaan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:02

Probeer niet voorover te kieperen, maar recht op te zitten.
Wel lekker paardje!

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:03

ziet er goed uit hoor, echt super leuk, mooi paardje loopt leuk veel plezier ermee, heb niet veel commentaar alleen bij de ene galop foto op je houding letten maar had je erzelf ook al bij gezegt!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:03

Leuke paardje :D
Mag ik vragen waarom je de galop in de verlichte zit doet?
Puur voor het paardje of wat?
Hij loopt netjes, soms te diep, maar dat komt wel goed :D

elinetjee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:06

ziet er goed uit! super leuk paardje ook :D

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:11

Mischien nog iets om op te letten, naast je houding in het algemeen, zijn je handen. Krijg het idee dat ze erg wijd staan en (trouwens niet op alle foto's!) dat ze niet rechtop staan.

Verder leuk om naar te kijken zo :D

Edit: Na ook even in je profiel gekeken te hebben; zeker een tik om je tong buiten je mond te hangen tijdens 'concentratie momentjes'? :+ ;)
Laatst bijgewerkt door _mrie_ op 02-02-09 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:11

Heel leuk paardje! Mag ik vragen waarom je al op zo'n jonge leeftijd al best veel met haar doet? Geen commentaar hoor, ben alleen benieuwd ;) !

Robby_

Re: 3-jarige Tequila @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 19:21

minjon: Om haar rug even te ontlasten, in het begin houdt ze die altijd wat vast, na enkele rondjes isdie veel losser en ga ik gaan zitten, beter voor der rug :)
_mrie_: haha ja := ja handen zijn idd nog wat wijd uit mekaar, weet niet waarom ik dat doe, zal er op letten
Zicky: Hoe bedoelje veel met haar doet?, ik overdoe haar eigelijk niet hoor, 2 X per week rijdt ik er mee,na een maand dat ik er me rijdt heeft ze iedere keer 1 of twee weken rust en gaat ze de weide in, dus ik denk dat ik het toch best wel rustig genoeg aandoe? ;)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:27

Er mooi paard!
Het rijden ziet er ook leuk uit, ze loopt al erg mooi voor een 3jarige.
Wat al eerder is gezegd; let goed dat je niet teveel naar voren gaat hangen, probeer je bekken meer te kantelen en je schouders naar achter te doen.
Ook valt het me op dat je, je teugels helemaal niet goed hebt, let hier ook op ;)
Je mag ook nog wat meer mee geven, je handen niet te vast zetten.
Vind het wel goed van je dat je in de verlichte zit gaat in galop, doe ik soms ook bij mijn paard om indd haar wat meer te laten ontspannen en meer ruimte te geven! Goed! :)
Succes verder :D

btw; valt me altijd op dat jongens zo breed zitten hihihi :o
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 02-02-09 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:29

Zijn je peeskappen niet iets te groot?:P
verder leuk paardje zeg!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:31

xxkaja schreef:
Zijn je peeskappen niet iets te groot?:P
verder leuk paardje zeg!

Zijn normale grote voor een paard :+
Vind ze gewoon normaal zitten.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:42

het lijkt erop of je soms je handen vastzet, ook in meerdere foto's in je profiel is har handgebruik te zien. waarschijnlijk niet de bedoeling, maar wel een leerpuntje :)
plaats je handen wat meer vooruit, voorwaarts rijden met de benen en mooi rechtop zitten, want een paard kan anders nooit goed zijn eveniwcht vinden, zeker een driejarige niet.

wel leuk, een rijdende jongen! jij hebt vast veel aandacht van de dames :D

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:44

Mooi paardje hoor, loopt leuk!

Probeer er idd op te letten dat je echt recht zit, dus niet gaat kieperen (is echt erg moeilijk om af te leren)
Hou je teugels op de juiste manier vast, en je paardje loopt soms wat te diep.

Heel veel plezier met je mooie paardje, maar dat gaat vast wel goed komen :D

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:54

Misschien is het ook makkelijker voor je dat al je dressuur doet je beugels een gaatje langer doet.
Succes

aardbeitjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:56

je kijkt heel veel naar beneden vind ik. ;)
probeer meer naar voren te kijken.

wel een mooie combie!

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:59

Ik weet niet of ik het verkeerd zie; maar draai je de toppen van je tenen naar buiten in galop?
Ziet er wel vree goed uit!
Prachtig paardje !

Freekjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:03

leuk paardje :)
loopt wel soms wat te diep
ik zou ook je beugels wat langer doen want ze zijn egt best wel kort!
probeer ook wat meer in het zadel te zitten, want nu leun je nogal naar voren
ook moge je schouders wat meer naar achter en probeer niet te veel naar beneden te kijken. ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:10

Je ziet het beestje beter gaan lopen namate die langer aan het werk is.. Ze begint heel erg op der voorhand, je ziet ook dat de 3hoek van der achterbenen groter is dan van der voorbenen doordat ze geen ruimte heeft om der voeten neer te zetten want der hoofd hangt ervoor..

Probeer der goed recht te rijden, heb het idee dat ze soms links iets blokkeerd voor je hand.. kan dat kloppen?

Erg leuk ding!! Zou het ook zkeer goed doen in de dressuur :D

Upgrade1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:11

Je bent wel springruiter zo te zien, maar vanuit dressuuroogpunt ;-) je beugels mogen langer. Nu zijn ze zo kort dat je je onderbenen naar voren duwt als je je hakken uitdrukt waardoor je in de galop wel moet gaan staan haast omdat je zo op je achterste gezet wordt en anders zal stuiteren. Met een langere beugel gallopeert ze meer onder je door. Ze heeft een mooi actief achterbeen en als ik lees hoe je haar opbouwt lijkt dat niet te zwaar. Succes ermee.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:43

Hey robby!
Wat ziet tequila der goed uit zeg!
Loopt ze weer helemaal goed?
tja commentaar moet he ;) let goed op je houding maar dat weet je zelf ook wel! En verder zou ik je beugels een gaatje langer doen!

:*

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:50

Milo: In galop zet ik mijn handen zet ik in de galop best wel vast, in de draf niet :) , haha neuh valt mee hoor ;)
eef1400:Wel dit helpt bij haar ook wel , die verlichte zit! wordt ze veel ontspannender van :)
Nikki_L: ja dat heb ik ook gezien dat ik mijn teugels onder mijn pink neem! had het verder nog nooit gemerkt tot ik die foto's zag!
RomyV: ja dat klopt idd!! ze blokkeert zich wat en gat dan kantelen met der hoofd! binnenkort heb ik les en dat is toch wel een heel groot punt waar ik aan wil werken!
Martine_M:ja ze loopt weer helemaal goed :) ! beter dan anders, ;) jaa, mijn houding mijn welbekende fout he, probeer der echt wel op te letten hoor maarjaaa O:)

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:01

Probeer goed op je houding te letten, je zit erg voorover en en soms ook in een luie stoelhouding (bolle rug). Maar je hebt het zelf ook al gezegt dat je op je houding moet letten...
Verder vind ik het een erg mooi paard, alleen is ze echt 3 of officieel al 4 geworden dit jaar? Veel plezier met dr!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 21:06

Marlou89: ze wordt in April 4 jaar :)

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:14

Ziet er best al goed uit voor een 3 jaarse (mooi beestje trouwens! ) , maar zelf zou ik mn handen veel meer naar voor houden, zodat ze zelf de aanleuning moet zoeken, zeker niet naar je trekken (kweet niet of je dat doet hé, foto's zijn en blijven momentopnames, maar op een paar foto's heb ik de indruk dat je haar naar je probeert te halen) Handen rustig op hun plaats houden en er naartoe rijden.
Verder ook op letten dat je goed voor je uit kijkt, daarmee zal je houding vanzelf ook verbeteren en in het algemeen is het voor je paard veel duidelijker (bij wendingen bijvoorbeeld)

Succes nog!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:40

Robby_ schreef:
RomyV: ja dat klopt idd!! ze blokkeert zich wat en gat dan kantelen met der hoofd! binnenkort heb ik les en dat is toch wel een heel groot punt waar ik aan wil werken!

als ze dat doet moet je kijken of je druk gelijk is en direct met je linkerbeen naar je rechterhand drijven.. WAt ook helpt (is meer om symptomen tegen te gaan dan het een oplossing is) is je linkerhand een heel stuk omhoog doen zonder de druk te veranderen, zo deblokeer je de kaak en kan je der beter met je linkerbeen naar je rechterhand rijden..