Second & Maible (valkje) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YentlKG

Second & Maible (valkje) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 16:53

:wave:

Zondag heeft Marieke (curly2day) weer eens foto's gemaakt en die wil ik jullie graag weer laten zien.

Eerst heb ik gereden met Second. Sec is een 19 jarige connemara ex-dekhengst en mocht vandaag weer een xtje mee.
Met hem heb ik voor het eerst in de bak gereden zondag en een paar sprongetjes genomen, wat die errrrrrug leuk vondt hihi.
Ons niveau is dus eigenlijk niks, gewoon voor de lol wat sprongetjes en een beetje basis.

Afbeelding
ff op gang komen :D
Afbeelding
Afbeelding
Kwam niet echt uit maar wel een grappige foto :D

Maible is een 8 jarige connemara merrie. Haar rijdt ik pas sinds kort, ons niveau ligt zo rond de B.
Waar ik vooral met haar probeer aan te werken is dat ze fijn van achter naar voren komt. Ze vindt vaste aanleuning
soms nog best wel moeilijk en wil best gauw gaan duiken. Om dit op te lossen probeer ik veel overgangen te rijden zodat
haar achterhand erbij komt, ze op dezelfde hoofd- en halshouding blijft en ruimere passen gaat nemen.
Zondag na Sec nog even op haar gereden, ging erg leuk. Beetje middendraf geprobeerd, daar werd ze best heet van, maar
deed ze echt super fijn!

Afbeelding
(Let niet op mijn gezicht.. hihi)
Afbeelding
hooo pony, nog niet..!
Afbeelding
braaaaaaaaaaaaaaffffff
Afbeelding
Afbeelding

Ik zelf moet nog even aan mn houding werken, is nog altijd even wennen weer op een wat kleinere pony rijden.
Schouders naar achter en voorover kijken.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden, graag commentaar mits het opbouwend is natuurlijk..!

Met dank aan curly2day voor de mooie foto's

floorDaan

Re: Second & Maible (valkje) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:03

Ik vind het 2 hele leuke beestjes! Probeer je handen netjes rechtop naast elkaar te houden en je benen goed gesloten aan je paard te houden, gewoon lekker veel oefenen!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:03

wat een prachtige foto's weer en een grappige sprongfoto ;)

Je houding komt wel goed...je zit nog iets met spanning maar dat komt bij jou wel goed denk ik..

Je kunt ook overgangen rijden in een volte en zo de aanleuning proberen te waarborgen.. tempowisselingen en wendingen maken...haar front erbij houden en achter erbij stimuleren

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 17:05

Dankjulliewel!

Nicole, thx voor de tips, zijn goede! Je merkt ook zodra ze lekker gaat lopen ze veel meer front heeft en achter gaat zakken. Bedankt......!!!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:50

wat een geweldige pony is Maible :D!
Probeer je tegen wat naar binnen te doen.
Voor de rest vindt ik het er wel netjes uit zien.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:54

Yentl ten eerste, wat heb je prachtige handschoenen *D hahaha

Sec vond het echt leuk hè, ouwe opa! haha

Maible en jij gaan echt met sprongen vooruit! Zo super leuk om te zien hoe dat gaat. Ik vind jullie echt dé combinatie! Middendraf begint ook echt te komen hè. Gewoon zo doorgaan en die 2 passen uitbouwen tot meer passen!
Voor de rest weet je wel waar je mee bezig bent, dus dat komt wel goed!

En oja je houding, probeer rechtop te zitten, ook al is ze klein. Schouders naar achter en een rechte rug maken, dat kan je namelijk best :D

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 18:55

Ilse thanks voor je tips!

Veer ja leuk he die handschoenen? Van zo'n vriendinnetje geleend, weet alleen niet meer hoe ze heet.. ;)

Thanks voor je tips, ga dr aan werken :D :D

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:35

Sec ziet er goed uit voor zijn leeftijd zeg, leuk dat hij er nog zo’n plezier aan beleefd! Die kleur groen staat hem mooi.

Maible blijf ik echt een schattige, knappe pony vinden (qua maat pas je trouwens beter op Sec). Vind haar al wat minder duikerig ogen, al moet je wel opletten dat ze in de middendraf niet gaat hangen (voordat je aan de middendraf begint, even een ophouding naar boven maken, zodat ze weet dat er iets gaat komen).Verder vind ik houding vrij netjes, al moet je er op letten dat je onderbeen niet te ver naar voren schiet en dat je je hakken uitdrukt (of zijn je beugels net wat te lang?)

aardbeitjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:54

Maible is echt een leuke pony om te zien!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:56

Mooi paardjes hoor marieke!
Je schimmeltje hadden we moeten lenen met het sinterklaasfeest vorig jaar!
Je valkje vindt ik ook leuk en die heeft nou een mooie kleur omdat ie geschoren is.
Leuk hoor! wil ze wel een xtje in het echt zien! ( nieuwe excursie voor de mensen van uddel ;) )

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:05

Yentl,

Volgens mij heb jij het ook helemaal naar je zin bij je nieuwe bijrijdpaardjes. Sec is zo'n leuk paard! Met hem heb je dus even een sprongetje gewaagd.

Foto's van Maible zijn ook erg mooi geworden, deze keer sprong ze niet weg in de hoek?

Afwachtende houding komt vanzelf goed, nog een paar keer rijden en dan stuur je haar helemaal naar tevredenheid de bak door.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:29

Steph @ dankjewel voor je reactie, bedankt voor je tip. Over de middendraf valt nog niet veel te zeggen, dit is nieuw voor haar, dus verwacht ook nog niet dat ze al gelijk draagd. Ze stuwt nu nog een beetje, maar denk eerst in de 'basis' alles netjes vanaf de achterhand te rijden, dit komt dan wel. Bedankt!

Joanne @ dankjewel voor je lieve reactie! Heb het er idd onwijs naar mijn zin, voel me dr al lekker thuis en vooral de vele afwisseling (bosritjes enz) doen me echt ten goede :o :D
Sec is idd echt een leukerd en vindt het springen helemaal leuk, wel leuk dat ik er weer met 1tje kan springen, blijft toch denk ik mijn favo tak in de paarden.
Nee het hoekje blijft ze raar vinden maar het ligt er maar net aan, in wat voor 'n bui ze is :+.

Afwachtend is idd het goede woord! Ik merk ook als zij lekkerder gaat lopen, dat ik ook fijner en relaxeder ga zitten, komt goed! Thnx!

Hoe gaat het met jou ? En het paarden-leventje ;) ?

Igorovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:42

Ziet er goed uit. Voor het sprongetje misschien iets actiever aanrijden? Schouders naar achter voor het plaatje. Leuke pony's!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:47

Hihi zullen we dat maar niet doen.. Kon hem haast niet meer houden nl.. :o hihi
Dankjewel voor je tip, moet idd aan mn schouders werken!

ardith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:51

het ziet er leuk uit, gewoon oefenen en dan komt alles wat je wilt bereiken zeker goed!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:52

Is Second nog altijd hengst? :)
Met Maible en jou gaat het blijkbaar de goede kant op :) Let wel nog op je eigen houding, lijkt soms alsof je jou benen vooruit steekt.
Verder vind ik het er leuk uitzien, je hebt het er duidelijk naar je zin! ;)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:53

He die pony's ken ik!!!

Daar heeft murielle nog opgereden toch?

Het ziet er goed uit!

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:18

wat een leukie is die maible!
ik zie bij jouw hetzelfde probleem als bij mijzelf.. je onderbenen zitten te ver naar voren.. nu is de lijn van schouder-elleboog-hak weg. misschien moet je je beugels een gaatje langer doen zodat je meer gaat 'zitten' en jezelf niet naar achteren duwt..

bij mij is het probleem dat het zadel te plat is aan de achterkant.. ik schuif dus naar achteren i.p.v voorin het zadel... heel irritant (om terug te zien vooral haha)

verder vindt ik dat je haar heel leuk aan het lopen hebt, schouders mogen zoals je zelf ook al zegt iets verder naar achteren.. gewoon lekker arrogant gaan zitten ;)

vind jullie wel een ontzettend leuk stel om te zien :D mooie combi! :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:36

Dacht dat ik al een reactie had geplaatst, maar Sec is onderhand al 20 hoor Yentl..hihi

@ Jordy: nou, ik ga in het voorjaar wel een excursie plannen, goed ?

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 14:51

oops 20 al haha ouwe opa..!!

Chaelle thnx, nee hij gaat als ruin door het leven nu hoor ;)..

Jester klopt ja.

Voor de rest iedereen bedankt voor de leuke tips en commentaar

__Jojo__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:28

heeey!! leuk valkje heb je, blijf dat altijd een mooie kleur vinden.
probeer wat meet te ontspannen in je schouders en goed op je zitbeenknobbels zitten, dan komen je benen ook iets meer naar achteren, die liggen nu volgens mij iets te ver naar voren.

BlondeSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:18

waauuwww 2 leuke pony's! probeer wel je ellebogen aan je lichaam te houden en je schouders naar achter ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:39

Ah foto's met dressuurzadel :D

Toch zit je nog steeds in de stoelzit, dat is echt zonde.
Neem anders wat zitlessen, dat kan al gauw een hoop schelen.

Probeer een iets constanter contact te houden met de teugels, er vormen zich nu soms boogjes.

Succes!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 18:24

Crossmonster dank voor je reactie :D
Klopt, kan beter mijn beugels nog een gaatje langer doen dan zal die stoelzit ook wel verdwijnen maar Maible is (vooral in 't begin) ontzettend pittig en voorwaarts, waardoor ze best wel last kan hebben van bak kabouters dus dit zit dan net wat makkelijker uit. Als die fase weer een beetje voorbij is en als ik er zeker in ben dat ik weet hoe het op te lossen is zal dat wel weer komen. Eerst nog maar even wennen aan elkaar.

Constanter contact heb je gelijk in. De boogjes zijn imo niet zo erg op deze foto. Ik ben al blij genoeg dat ze nu van achter in aanleuning komt en daar ook blijft als ik haar dus een keer vrije hand geef, ze wil nl heel snel duiken.

Bedankt voor je reactie, daar heb ik wat aan..!
Ben iig al heel blij met dit plaatje. Door het weer ook niet heel veel kunnen rijden en al met al is dit echt voor mij weer een vooruitgang.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:13

Zier er leuk en vriendelijk uit met Second. Probeer tijdens de sprong zelf wel naar voren te kijken :)

Met maible ziet er ook goed uit! Ontspannen en die strek foto is ook erg mooi :) Leuke combinatie!