Let wel, dit is mijn eerste keer dat ik met een hengst rijd. En aangezien zijn stalgenoten vier zeer geïntereseerde merries zijn, valt dat niet altijd mee. Maar door de band genomen gedraagt hij zich keurig, en is het echt een schatje.
De foto's zijn van de derde en de vierde keer dat ik met m reed. De vierde keer stonden de merries nog op de wei naast de bak tijdens het longeren. Die keer was hij dan ook een beetje afgeleid, en in het begin moest ik echt opletten. In het filmpje, dat in de eerste 5 minuten dat ik erop zit is gemaakt, zie je Big Boy dan ook een keer aangalopperen en een bokje geven. Ik probeer alles nog rustig aan te doen met hem, want we moeten nog wennen aan elkaar.
Ons niveau is dan ook niet echt aan te geven. Punten van aandacht zijn dat hij de neiging heeft om zich op te kroppen en te diep te lopen. Hij is overigens wel erg licht in de mond. Verder is zijn oplossing voor moeilijke dingen: stil gaan staan, ongeacht of we nu aan het draven of galopperen zijn. Jullie zullen wel zien dat ik naar beneden kijk als ik me op het paard en het rijden concentreer, ik weet het maar ik vergeet het tijdens het rijden . Tips zijn uiteraard welkom. Mocht het ervan komen dat ik hem langere tijd blijf rijden, ga ik ook zeker op zoek naar instructie.
Foto's nu via mijnalbum, dus kwaliteit is verslechterd, maar mijn eerste uploadmethode bleek niet zichtbaar voor iedereen.
Foto's dag 3, in de mist:

Beetje de neiging om wat naar voren te zitten bij het losrijden, al vertekent de jas ook wat:

Hij galoppeert erg groot, waardoor ik nog moeite heb om het goed uit te zitten, tips zijn welkom:

Foto's dag 4, waarbij de eerste interesse naar de merries uitging:
Zie hier het gevolg:

Zelfde galop-probleem:

Filmpje dag 4, ik zat er net op:
http://nl.youtube.com/watch?v=zWjD6CBk0v8

.
. Naar voren kijken is een probleem als ik 'dressuur' probeer, bij springen is het juist weer geen enkele moeite.